
Średnio zarabiasz od 1 do 7 zł za 1000 wyświetleń na polskim YouTube. W większości przypadków jest to około 1-3 zł.
AdSense – Ile możesz zarobić na reklamie w YouTube?
Wielu YouTuberów, zwłaszcza początkujących, szuka źródła dochodu w programie partnerskim YouTube o nazwie AdSense. Po podłączeniu właściciel wideo zgadza się nie wyświetlać żadnych reklam w swoich produkcjach. Ma wybór gdzie i jakie reklamy się pojawiają, a zyski czerpie z ilości wyświetleń lub kliknięć w sponsorowany materiał. Niestety wbrew oczekiwaniom nie są to kokosy.
Google nie podaje konkretnych danych na temat tego, ile możesz zarobić w AdSense. Sami użytkownicy też niechętnie się nimi dzielą, zwłaszcza że warunki poszczególnych umów mogą się nieznacznie różnić. Pewne jest tylko to, że zyski z programu partnerskiego są zaskakująco niskie przy niewielkiej liczbie wyświetleń. Przeciętny użytkownik, który z trudem przekracza wymagane 1000 abonentów/4000 godzin, otrzymuje za swoją pracę 50-100 zł miesięcznie. Jak ujął to jeden z rozczarowanych twórców – „wystarczy na doner kebab”. AdSense płaci tylko wtedy, gdy przekroczysz milion wyświetleń miesięcznie.
Czy zarabianie na reklamach to jedyna opcja?
Na szczęście nie.
Nie zapominajmy, że w miarę rozwoju kanału, stanie się on rodzajem zgromadzenia ludzi podążających za ulubionym autorem. Dlatego wiele firm kontaktuje się bezpośrednio z twórcami, aby wspomnieć o ich produkcie lub usłudze w materiale. To rozwiązanie ma tę zaletę, że jesteśmy trochę mniej zależni od YouTube.
Uzyskanie takiego sponsoringu może być problemem. Jeśli chcemy, aby ktoś chciał się u nas reklamować, musi chcieć być utożsamiany z naszą marką. Czasami jednak takie akcje sponsorowane mogą być bardzo kosztowne, sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych.
Marketing afiliacyjny
Marketing afiliacyjny to jeden z najprostszych sposobów na rozpoczęcie zarabiania pieniędzy od samego początku. Dlaczego jest? Promujemy produkty lub oprogramowanie za procent od transakcji. Istnieją różne programy partnerskie z różnymi innymi modelami rozliczeń, ale w Internecie najczęściej spotykany jest model success fee, czyli prowizja za osiągnięty wynik.
Ok, ale jak na tym zarobić?
Różnica w zarobkach YouTube’a w Polsce i Stanach Zjednoczonych
Co ciekawe w Stanach Zjednoczonych stawki dla reklamodawców są podobne jak w Polsce, z tą różnicą, że kończymy nie w złotówkach, a w DOLARACH mieć . O czym więc można pomyśleć, nagrywając po angielsku?
Wtedy zamiast szacowanych 1200 zł na milion wyświetleń zarabiamy 1200 dolarów amerykańskich, co przy kursie 3,9 zł = 1 dolar amerykański daje nam: 4680 zł na milion wyświetleń. Mniejsze niż w Polsce wykorzystanie adblockerów i dotarcie do międzynarodowej publiczności nie tylko z USA może również przyczynić się do wyższych przychodów. Warto więc o tym pomyśleć planując swój kanał, nawet jeśli wpływy z reklam w Polsce i za granicą to niewielki procent tego, co zarabiają „YouTuberzy”, bo….