
W swoim najnowszym materiale Karol Paciorek postanowił odpowiedzieć na pytania widzów i opowiedzieć o ciekawych wydarzeniach zza kulis, aby odsłonić szczegóły powstania takiego kanału. Ujawnił również, ile zarobił na Imponderabilia w ciągu ostatnich dwóch lat.
Na tym kanale zarobiłem dokładnie 64314,66 zł
Który język YouTube jest najbardziej dochodowy?
Jeśli robisz filmy np. z muzyką, to warto wydać te utwory w różnych wersjach językowych. Czemu? Odpowiedź jest prosta. Każdy język ma inny CPM (zarobek na 1000 wyświetleń) i zarabiasz inaczej w każdym języku. Jaka jest moja sytuacja? Przedstawiam to na poniższym wykresie:
Jak widać język polski nie jest na czele #shock a najbardziej dochodowymi językami są holenderski, angielski i niemiecki. Jeśli więc zastanawiasz się, w jakim języku kręcić filmy, tabela mówi sama za siebie. Oczywiście trzeba mieć na uwadze, że ten ranking bazuje na moim klasycznym kanale. Więc jeśli pracujesz w innej branży, te stawki mogą wyglądać inaczej, ale główna zasada jest w zasadzie taka sama. Bogatsze i bardziej rozwinięte kraje płacą lepiej.
Jak sprawdzić CPM dla Twojego kanału?
Obliczanie stawek CPM w YouTube jest trudne ze względu na ich zmienność. Ceny skaczą w górę i w dół przez cały rok. Koszt zależy przede wszystkim od następujących czynników:
- Typ odbiorców
- Tematy
- Nisza
- Countrytix1ix) Zadowoleni
- Countrytix1ag )
Skąd pochodzi ten dochód? Ile średnio kosztuje umieszczenie reklamy YouTube w Google Ads (AdWords)?
Jako konsultant ds. marketingu na co dzień wiem, ile płacą w Google Ads (AdWords) za wyświetlenie 1 nieistotnej reklamy w AdWords – reklamy wideo możliwe do pominięcia. W tym modelu (CPV – Cost per View) reklamodawca AdWords płaci, gdy ktoś obejrzy reklamę przez 30 sekund i/lub kliknie w baner reklamowy/link.
Ceny w tym formacie reklamy za 1 obejrzenie – CPV (nie mylić z wyświetleniami – CPM, co tutaj oznaczają te skróty) wahają się od 0,2 do 0,8 zł średnio w Polsce (w 2018 r.). Google zatrzymuje dla siebie 32% tej kwoty, czyli powiedzmy: 0,0224 zł za każdą reklamę, Google zarabia 0,0224 zł, a YouTuber 0,0476 zł. W zaokrągleniu: Google 2 centy CPV i Youtuber 4,7 centa za 1 wyświetlenie.
Zarobek na wyświetlenie, czyli reklamy Google Adsense
Jest to prawdopodobnie najpopularniejsza metoda, o której wiele osób słyszało. Polega ona właśnie na tym, że Youtube płaci nam za to, że możemy wyświetlać reklamy na Twoich filmach. Część zgromadzonych zysków zostanie wypłacona Tobie jako osobie, która dołączyła do programu partnerskiego Google Adsense. To najlepsza metoda dla osób, które nie mają pojęcia jak zarabiać na swojej pracy. Jednak ta metoda ma szereg wad. Po pierwsze wymagania, które musimy spełnić, aby zacząć zarabiać oraz fakt, że kwoty te mogą być bardzo niskie przez długi czas, co nie pozwoli nam zachować stabilności. Jeśli jednak przekroczymy pewien próg, możemy wyrwać się z chomiczego koła i szybko zwiększyć swoje zarobki.
Kiedy osiągniemy określony poziom subskrybentów i rozpoznawalności, marki zgłaszają się do nas z propozycjami współpracy. Współpraca ta będzie miała różny charakter. Wspólna seria follow-up, film promocyjny, lokowanie produktów i usług. Wszędzie tam, gdzie firma i jej grono beneficjentów dostrzeże potencjał zarobkowy w danym twórcy (influencerze), będzie można zarobić przyzwoite pieniądze.