Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Ile płacisz za wideo na YouTube?

Przede wszystkim należy pamiętać, że YouTube płaci twórcom za oglądanie ich filmów. Świetnym przykładem jest Karol Friz Wiśniewski i jego kanał YouTube o tej samej nazwie. Aby zilustrować cały proces, wybraliśmy tego kreatora, ponieważ jest on obecnie jednym z najpopularniejszych. To on zapoczątkował projekt „Ekipa”, który młodsi widzowie znają głównie z pracy na YouTube. Starsi odbiorcy po raz pierwszy usłyszeli o nim, gdy dzieciaki oszalały na punkcie słynnych lodów powstałych we współpracy Ekipy i Korala.

Filmy Friza należą obecnie do najpopularniejszych w YouTube. Każdy wydany odcinek gromadzi od 1 do 3 milionów wyświetleń. Jak to wpływa na zarobki YouTuberów? Ceny za tysiąc wyświetleń reklamy są zróżnicowane – od kilku groszy do kilku złotych. Ale średnio można liczyć na około 1 zł za 1000 wyświetleń. Stworzony przez Friza film „To były najlepsze chwile w naszym życiu” miał 2,5 mln wyświetleń, a twórca zarobił 2,5 tys. zł. To nie wydaje się dużo, ale pamiętaj, że to na wideo!

Analiza, dlaczego tak mało zarobiłem na tym filmie w YouTube?

Podejrzewam, że na zarobki w YouTube wpływa kilka czynników, a mianowicie:

Jaki film możemy w nim umieścić?

Jak pisaliśmy wcześniej, twórcy niszowi, którzy dostarczają określone treści, mogą odnieść korzyści z udostępniania treści za opłatą. Na przykład wiodące przewodniki medyczne, samouczki wideo lub korepetycje z niektórych dziedzin naukowych.

Tacy twórcy nie dążą do liczby subskrybentów, ale budują małą społeczność. Dzięki temu użytkownik może zapłacić za dostęp do wybranego kanału, który jest dla niego cenny.

Czy to początek końca, czy nowy rozdział w ogromnej społeczności tworzonej przez twórców treści wideo?

Ile kosztują reklamy w YouTube?

YouTube oferuje trzy główne modele rozliczeń. W zależności od formatu i celu reklamy YouTube oferuje możliwość dostosowania modelu do potrzeb reklamodawcy. W związku z tym możliwe jest wykorzystanie wybranego schematu dla niektórych rodzajów płatnej reklamy.

Wyświetlenia — liczba wyświetleń pokazuje, ile osób widziało Twoją reklamę. W takim przypadku warto zwrócić uwagę na inną częstotliwość danych. Wskazuje, jak często reklama była wyświetlana użytkownikowi w określonym przedziale czasu.

Możliwe do pominięcia reklamy In-Stream

Te reklamy pojawiają się w odtwarzaczu i można je pominąć po 5 sekundach. Reklamodawca płaci im, jeśli użytkownik nie pominie i nie obejrzy do końca lub pominie po co najmniej 30 sekundach, jeśli film jest dłuższy.

Podobnie reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia pojawiają się w odtwarzaczu, ale nie można ich pominąć. W zależności od instrukcji w każdym obszarze czas trwania wynosi 15 lub 20 sekund.

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad