
Wiesz już, że YouTube to druga co do wielkości wyszukiwarka na świecie.
Ale to nie znaczy, że możesz po prostu przesłać kilka zoptymalizowanych filmów i oczekiwać, że zostaną ocenione.
Reklamy YouTube – jak je tworzyć?
Reklamy w YouTube to osobny temat. Treści, o których wiesz, że będą promowane, są tworzone inaczej niż filmy dodawane organicznie do Twojego kanału. Oczywiście możesz też promować treści, które pierwotnie miały wypełnić Twój kanał, ale nie będzie to typowa reklama na YouTube (na przykład 10-minutowy film instruktażowy lub codzienny vlog rzadko kiedy). Jeśli więc chcesz osiągać cele sprzedażowe lub zwiększać świadomość swojej marki w płatny sposób, powinieneś zafundować sobie reklamy na YT, takie jak Facebook czy Google Ads. Tym bardziej, że reklamy YouTube są częścią ekosystemu reklamowego Google – są reklamami YouTube. Jeśli chcesz przeczytać więcej o Google Ads, odsyłam na blog MaxROY.agency – tam znajdziesz np. artykuł Piotra Jurgielewicza Co by było, gdybym ci powiedział, że Twoja kampania Google Ads może jeszcze bardziej… oraz poradnik Anie Topczewskiej Jak na początek Twoja pierwsza kampania Google Ads?.
Zanim omówimy samą kreację, warto przyjrzeć się formatom reklam wideo i najważniejszym problemom związanym z polem reklamowym YouTube. Promocja YouTube to nie tylko reklamy wyświetlane w ramach tej platformy, ale także w innych miejscach będących częścią sieci partnerskiej Google. Rozróżniamy formaty reklam YT:
Szybkość przesyłania
Szybkość przesyłania filmów zależy od szybkości przesyłania łącza szerokopasmowego. Aby przesłać film do YouTube, potrzebujesz stabilnego połączenia z Internetem. Jeśli Twoje połączenie ciągle się zrywa lub jest słabe, możesz nie być w stanie przesłać filmu lub przetworzenie go w YouTube może zająć dużo czasu.
Szybkość wysyłania zależy również od formatu pliku wideo.
Teraz, gdy wiesz, ile czasu zajmuje YouTube przetworzenie Twojego filmu, możesz podjąć kroki w celu skrócenia czasu ładowania.
Wyszukiwanie w YouTube
Wyszukiwanie nowych treści w YouTube odbywa się na podstawie wyników wyszukiwania i rekomendacji (strona główna, sugerowane filmy). Wyszukiwarka będąca częścią serwisu działa podobnie do wyszukiwarki Google. Każdy film jest oceniany przez algorytmy, które wyświetlają wyniki dla określonego zapytania w odpowiedniej kolejności. Na samej górze listy wyników wyszukiwania znajdują się treści sponsorowane – najczęściej są to linki do stron internetowych w ramach kampanii Google Ads.
9 października 2006 r. firma Google kupiła YouTube za 1,65 miliarda dolarów. Od tego czasu serwis jest na bieżąco integrowany z usługami nowego właściciela – do logowania służy konto Google, platforma Google Ads umożliwia tworzenie reklam, które są wyświetlane w serwisie YouTube oraz filmów umieszczonych w serwisie wyświetlanych w wynikach wyszukiwania Google wraz z wyświetlaniem rozdziałów, tj. H. kluczowe momenty każdego tematu, do których można uzyskać dostęp bezpośrednio z wyników wyszukiwania.
Jaki jest dobry średni czas oglądania/średni procent oglądania?
Nie ma prawidłowego średniego czasu oglądania. Wszystko zależy od tego, jakiego tematu dotyczy nasz materiał, jak długo trwa, jak cieszy się popularnością itp. Porównajmy nasze dane do siebie z przeszłości lub, jeśli mamy, do osób z tej samej branży, które również przesyłają filmy na YouTubie.
- Luka informacyjna na początku (fragment filmu, który pokazuje widzowi, co będzie dalej, ale ten fragment musi zostawić zagadkę)
- Tytuł wyjaśniający jedynie zakończenie (należy uważać, bo może to irytować publiczność)
- Dynamiczny montaż (szybkie cięcia, zbliżenia)
- Wycinanie momentów, które są nudne/nic nierobienie Ogólny odbiór nagrania