
Z kolei liczba wyświetleń na YT pokazuje, ile razy dany film został odtworzony, co jest wskaźnikiem jego popularności. Jest to wartość skumulowana obejmująca nowe i powracające wizyty. Algorytmy odpowiedzialne za promowanie filmów wykorzystują wyświetlenia na YouTube. Porównują swoją liczbę z całkowitym czasem spędzonym na oglądaniu filmów, jednocześnie oceniając zasadność swoich reklam.
Jeśli chcesz zwiększyć liczbę widzów, a tym samym liczbę wyświetleń, zadbaj o to, aby Twój film był nie tylko ciekawy, ale również poprawnie opisany. Nudny film ma zły średni czas oglądania, co jest wyraźnym sygnałem dla algorytmu, aby go nie promować. Jeśli jednak zwrócisz uwagę na dynamikę i ciekawe ujęcia w filmie, to uwaga widza zostanie zatrzymana znacznie dłużej. Teraz pozostaje już tylko dobrze opisać taką produkcję, pomyślmy nie tylko o tytule, ale także o obszernym opisie.
Kradzież jako przestępstwo
Kradzież jest bardzo powszechnym przestępstwem. Polega na wyjęciu przez sprawcę ruchomości innej osoby spod władzy innej osoby (przywłaszczenie rzeczy). To, czy zachowanie kwalifikuje się jako kradzież, zależy od celu zajęcia. Kodeks karny stanowi, że za kradzież odpowiada tylko ten, kto zabierze go ze sobą w celu przywłaszczenia.
Artykuł według 278 StGB to chęć zachowania cudzych rzeczy dla siebie. Traktuj ją tak, jakbyś ją posiadała. Z przywłaszczeniem będziemy więc mieli do czynienia również wtedy, gdy sprawca sprzedał rzecz po przejęciu, zniszczył ją lub przekazał innej osobie. Tylko właściciel rzeczy zachowuje się w ten sposób.
Jak zbudować społeczność YouTube?
Wielu twórców błędnie wierzy, że jeśli ktoś ich zasubskrybuje, będzie za nimi podążać i na zawsze stanie się częścią ich społeczności.
Teraz jest zupełnie inaczej. Fakt, że ktoś Cię zasubskrybował, oznacza tylko, że spodobał mu się Twój film — nawet jeśli powstał rok temu. Jednak często taka osoba jest martwym subskrybentem, ponieważ nie wraca, aby obejrzeć więcej filmów.
Teoretycznie odpowiedź jest prosta
Na pierwszy rzut oka odpowiedź na pytanie o dopuszczalność wykorzystywania fragmentów gier w filmach na YouTube jest dość prosta.
Aby wykorzystać takie fragmenty, możesz powołać się na prawa do cytowania opisane w prawie autorskim lub uzyskać zgodę producenta gry. Taka zgoda może mieć np. formę umowy licencyjnej dostępnej na stronie internetowej producenta.
Krótki przykład
Rzućmy okiem na media społecznościowe Krzysztofa Gonciarze. Jego Facebook ma 330 000 obserwujących. Obserwatorzy i YouTube 920 tys. Załóżmy dla uproszczenia, że istnieje trzykrotna różnica na korzyść YouTube.
A oto jego ilość komentarzy pod ostatnimi 5 materiałami na Facebooku: 30, 41, 108, 99, 14 – średnio 58 komentarzy na post Przyjrzyjmy się teraz 5 ostatnim materiałom na YouTube: 1218 , 737 , 458, 227 , 646 – średnio 657 komentarzy na film Różnica to 11x więcej komentarzy na korzyść YouTube (657/58=11,33). Oczywiście, żeby być całkowicie szczerym, dzielę tę wartość przez 3, ponieważ ma ona 3-krotny zasięg na YT. Nadal otrzymujemy prawie 4 razy więcej komentarzy.