Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Ile trzeba wydac na Google Ads?

Oprócz budżetu reklamowego przeznaczonego na reklamę w Google, koszty kampanii obejmują również opłaty agencyjne. W przypadku Google Ads może być rozliczana jako stała miesięczna opłata (tzw. fee) lub procentowo od budżetu reklamowego. Częstym modelem, który również wydaje się być najpopularniejszy, jest model mieszany, oznaczający niższą stałą opłatę i procent od budżetu reklamowego zarządzanego przez agencję.

Szczególną uwagę należy zwrócić na przejrzystość agencji, ponieważ niektóre z nich pobierają od klienta stałą, miesięczną sumę za budżet reklamowy oraz własne wynagrodzenie. W takiej sytuacji klient nie wie, jaka część budżetu przeznaczona jest na reklamę, a jaka na opłaty agencyjne. Takie zachowanie odbywa się nie tylko kosztem klienta. Narusza to również zasady Google.

Kampania Google Ads – dobór fraz i kalkulacja kosztów reklamy w Google

Na tym etapie sugestie klientów stają się frazami, jedynie ogólnymi zarysami tematu. W zależności od branży, większość używa terminów bardzo ogólnych lub bardzo szczegółowych. Niestety, każda z tych kategorii ma swoje wady:

  • Słowa ogólne — reklamy są często wyświetlane, ale frazy ogólne generują ruch, który często jest niskiej jakości. Trzymając się fraz ogólnych, otwieramy naszą kampanię na pojawienie się tej frazy w wielu kontekstach. Dobrym przykładem jest słowo „zamek” – odnosi się zarówno do budynku, jak i elementu drzwi czy ubrania. Słowa generyczne często mają kilka znaczeń, mogą być używane w różny sposób w wielu kontekstach iw wielu branżach.
  • Wyspecjalizowane – Z drugiej strony poważnie ograniczają widoczność kampanii, zarówno ze względu na mniejszą liczbę wyszukiwań, jak i prawdopodobnie specjalistyczną nomenklaturę nieużywaną przez docelowych klientów.

    Jest też problem z samym systemem Google Ads – jeśli fraza nie ma odpowiedniej liczby wyszukiwań – nawet jeśli jest bardzo trafna dla zapytania – kampania się nie pojawi. Google zastrzega sobie prawo do niewyświetlania reklam, jeśli liczba żądań jest niska.

Planowanie budżetu kampanii

Wiemy już, czym jest budżet kampanii, ale jaki budżet jest odpowiedni dla reklamy, którą chcemy stworzyć? Najprostszym sposobem na to jest opracowanie kampanii tekstowej w Google na słowa kluczowe, czyli linki sponsorowane.

Załóżmy, że wybraliśmy już słowa kluczowe, które chcemy promować w Google. Dla uproszczenia załóżmy, że interesuje nas polska reklama dla całej Polski. Możemy skorzystać z narzędzia do planowania słów kluczowych dostępnego na koncie Google Ads, aby oszacować odpowiedni dla nas budżet.

Reklama Google – koszt mojej usługi

Przy wydatkach do 3000 zł miesięcznie koszt mojej reklamy w Google wynosi 599 zł netto + VAT

Przy wydatkach powyżej 3000 zł koszt reklamy w Google w mojej opiece to 20% miesięcznego budżetu.

Czy warto inwestować w Google Ads?

To pytanie jest często zadawane w rozmowach z klientami, ale nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi. Jeśli rozważamy prowadzenie kampanii w Google Ads, istnieje duże prawdopodobieństwo, że jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zbudowanie dobrej pozycji firmy w internecie. W większości przypadków sukces zależy od tego, czy kampanię prowadzi osoba bez doświadczenia, czy firma specjalizująca się w prowadzeniu tego typu kampanii. Konsekwencją złego wyboru może być utrata zainwestowanego, a nie spłacanego budżetu. Specjalista ds. reklamy w Google Ads, który jest odpowiedzialny za prowadzenie i optymalizację naszej kampanii, powinien poinformować nas o oczekiwaniach wobec naszej reklamy. Google Ads nie jest narzędziem dla każdego, tylko w rękach specjalisty może przynieść nam bardzo dobre efekty.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad