Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Ile wytrzyma silnik 1.6 benzyna?

Dacia wyszła w 2004 roku z modelem Logan. Sandero pojawił się w 2008 roku, a Duster w 2010 roku. Jak długo wytrzymują silniki i samochody? Można to ocenić m.in. na podstawie przejechanych kilometrów, z jakimi samochody są oferowane na rynku wtórnym.

Dacia stosowała w swoich samochodach kilka rodzajów silników, które zostały przyjęte przez Renault. Były to np atmosferyczne 1,4 75 KM, 1,6 110 KM, 1,5 dCi w różnych wersjach. 1,2 TCE i 1,3 TCE zostały wprowadzone później. Dacia dodała dziś 1.0 z LPG, ale ta wersja benzynowo-gazowa jest za krótka, by można ją było zobaczyć w reklamach samochodów z dużym przebiegiem.

Silniki 1.6 EcoBoost – awaryjność

Jedną z dolegliwości silników 1.6 EcoBoost, ale także 1.0 EcoBoost sprzed 2015 roku, są problemy z układem chłodzenia. Skrajnym scenariuszem jest miejscowe przegrzanie głowicy, jej pęknięcie (lub pęknięcie bloku silnika), wyciek oleju i pożar samochodu. Błąd fabryczny został naprawiony przez Forda w ramach kampanii serwisowej. Warto sprawdzić, czy w danym aucie zostało to zrobione, ponieważ koszt usunięcia skutków przegrzania może wynieść nawet 10 000 zł. zł.

Podobnie jak w przypadku innych silników z bezpośrednim wtryskiem, 1.6 EcoBoost dość często cierpi z powodu awarii pompy paliwa wysokiego ciśnienia. Awaria objawia się utratą zasilania lub problemami z uruchomieniem. Pompki są już dostępne jako części zamienne i kosztują 650-800 zł.

[amazon bestseller =»części zamienne do mini coopera» items=»5″] Przy dużym przebiegu możliwe są również awarie napędu pompy.

Citroen

Francuska marka ze strzałką w swoim logo stosowała silnik 1.6 THP w następujących modelach: C4, C4 Picasso/Grand Picasso, C5, DS3, DS4 i DS5.

Tutaj silnik zastosowano w wersjach N14 i N18 (z podwójnym systemem VANOS) – N18 zastąpił wariant N14. Oba były stosowane w różnych modelach Mini (zwykłe hatchbacki, ale także Countryman, Clubman czy Coupe/Roadster), ale tylko w Cooper S i mocniejszych wariantach (np. John Cooper Works).

Przemysł motoryzacyjny rozwija się wraz z szybko rozwijającymi się technologiami – wszelkiego rodzaju. Silniki stają się coraz bardziej zaawansowane, wydajniejsze, bardziej ekologiczne i… łatwe w obsłudze. I oczywiście prowadzi nas to do założenia, że ​​koszty ich utrzymania będą rosły z czasem.

Nowoczesne urządzenia kosztują i mają ograniczoną żywotność. Dlatego każdy, kto szuka sensownego designu na rynku wtórnym, boi się tej szeroko rozumianej nowoczesności i nikogo to nie dziwi. W związku z tym często pozytywnie oceniają potencjalnie mniej wydajny, ale bardziej godny zaufania silnik. W tym 1.6 VVT-i, dobrze znany i popularny silnik benzynowy Toyoty. Czy ten projekt to nadal dobry wybór?

Charakterystyka Jednostka 1.6 VVT-i była montowana w kilku Toyotach (m.in. Corolla i Avensis). Bazuje na 4 cylindrach, 16 zaworach i wtrysku wielopunktowym. Co ważne, jego wyczucie czasu opiera się na łańcuchu. Warto również zauważyć, że luzy zaworowe w tym silniku są ustawiane ręcznie, ponieważ nie zależą od hydrauliki.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad