Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

ile YouTube płaci za 20 000 wizyt

W analizie uwzględniono dochody z programu partnerskiego YouTube. Aby się zakwalifikować, musisz mieć co najmniej 1000 subskrybentów i 4000 godzin czasu oglądania w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Obecnie kanałem z największą liczbą subskrybentów jest T-Series (204 mln). W TOP50 nie ma polskojęzycznych kanałów – w Polsce najlepsze kanały mają „tylko” niespełna 5 mln subskrybentów.

Według wyliczeń Reboot Online Marketing wystarczy 3 170 189 wyświetleń na YouTube, aby uzyskać średnią krajową w skali roku, która wynosi ~50 000 zł netto (~4200 zł miesięcznie). Pod koniec 2021 roku sieci powiedziano, że Wersow zarabia miesięcznie tak dużo, że kwota ta nie wydaje się wysoka, patrząc przez pryzmat zarobków najlepiej zarabiających youtuberów.

Ile zarabia youtuber w Polsce?

Odpowiedź na to pytanie nie jest łatwa. Każdy YouTuber pracuje w innej branży i ma inne taryfy. Zarabianie w YouTube ma wiele różnych form. Nie zarabiasz bezpośrednio na wyświetleniach, ale od tego zależą Twoje dochody, ponieważ im więcej wyświetleń uzyska Twój film, tym więcej reklam się wyświetli. Często przyjmuje się, że film, który ma 1 000 000 wyświetleń, przynosi 500 zł. Poniżej przedstawiono średnie miesięczne zarobki autorów w poszczególnych kategoriach.

Należy pamiętać, że zarobki YouTuberów zależą od wielu innych czynników. Obejmuje to lokowanie produktu i sponsoring. Znane marki płacą YouTuberom dużo pieniędzy za prezentowanie swoich produktów i wystawianie im pozytywnych recenzji. Analizuję tylko zarobki z reklam AdSense. Okazuje się też, że często zupełnie obcy człowiek może wygenerować znacznie lepsze przychody z reklam niż znany Youtuber. Jak to możliwe?

Czy zostajesz na wsi? Umorzymy twoją pożyczkę

Więc taki pomysł zatrzymania lekarzy w kraju raczej nie przejdzie, ale minister Niedzielski ma inną, choć nieco podobną propozycję. Ponieważ absolwentów studiów stacjonarnych nie można zmusić do pozostania w kraju, chce wesprzeć studentów studiów niestacjonarnych. Minister chce zaoferować takim studentom niskooprocentowany kredyt studencki, który będzie spłacany po 10 latach pracy w Polsce.

Nawet jeśli ten plan zadziała, niestety nie rozwiąże on natychmiast naszych problemów. Czas na szkolenie specjalisty jest zbyt długi i musimy działać już teraz. Stąd wziął się drugi pomysł ministra Niedzielskiego, opracowany we współpracy z ministrem edukacji Przemysławem Czarnekiem. Planują umożliwić kształcenie lekarzy w… szkołach zawodowych. Wtedy faktycznie moglibyśmy bardzo szybko zwiększyć liczbę lekarzy w kraju. Pozostaje jednak pytanie, czy taki lekarz ma większe szanse nas wyleczyć, czy zabić.

Dlaczego potrzebujemy influencerów?

To pytanie prawdopodobnie martwi wiele osób, a odpowiedź jest bardzo prosta. Influencerzy oferują nam rozrywkę, są też źródłem inspiracji, także przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Według badania IQS aż 83% respondentów twierdzi, że obserwuje influencerów głównie dla rozrywki. Ponad połowa (53%) szuka również informacji i recenzji o produktach i usługach, a 48% chce być na bieżąco informowana. 40% ankietowanych przyznało też, że obserwuje influencerów, bo zależy im na ich życiu. Gdyby nie treści, które influencerzy udostępniają w sieci, prawdopodobnie nie spędzalibyśmy na nich tyle czasu. Media społecznościowe są trochę jak telewizja, ale nie ma ustalonego harmonogramu ani godzin. Każdy może znaleźć coś dla siebie i obejrzeć w dowolnym momencie. Czy możesz sobie wyobrazić popularne platformy mediów społecznościowych bez influencerów i ich treści? Nie my :).

Teraz, gdy wiemy, kim są influencerzy, nadszedł czas, aby rozwikłać tajemnicę tego, czym jest influencer marketing. Ogólnie można powiedzieć, że są to działania marketingowe oparte na współpracy z twórcą lub grupą influencerów. Taka współpraca może przybierać różne formy, a wraz z rozwojem influencer marketingu wachlarz możliwości stale się poszerza.

Skąd pochodzi ten dochód? Ile średnio kosztuje umieszczenie reklamy YouTube w Google Ads (AdWords)?

Jako konsultant ds. marketingu na co dzień wiem, ile płacą w Google Ads (AdWords) za wyświetlenie 1 nieistotnej reklamy w AdWords – reklamy wideo możliwe do pominięcia. W tym modelu (CPV – Cost per View) reklamodawca AdWords płaci, gdy ktoś obejrzy reklamę przez 30 sekund i/lub kliknie w baner reklamowy/link.

Ceny w tym formacie reklamy za 1 obejrzenie – CPV (nie mylić z wyświetleniami – CPM, co oznaczają tutaj te skróty) wahają się od 0,2 do 0,8 zł średnio w Polsce (w 2018 r.). Google zatrzymuje dla siebie 32% tej kwoty, czyli powiedzmy: 0,0224 zł za każdą reklamę, Google zarabia 0,0224 zł, a YouTuber 0,0476 zł. W zaokrągleniu: Google 2 centy CPV i Youtuber 4,7 centa za 1 wyświetlenie.

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad