
Poniżej znajduje się transkrypcja odcinka o kosztach reklamy FB Ads i Google Ads.
Piotr Weppe, dzień dobry. Kłaniam się głęboko. Witam na moim YouTubie. Dzisiejszy odcinek jest o tym, ile pieniędzy musisz zostawić Google, ile pieniędzy musisz zostawić Facebookowi i agencjom marketingowym, aby w końcu się przebić.
Duża elastyczność w prowadzeniu kampanii YouTube
Reklamy YouTube dla wielu firm są świetne!
Niewątpliwą zaletą reklamy naszej firmy na YouTube jest elastyczność w zakresie wyglądu reklamy, sposobu jej wyświetlania oraz formy płatności. Możemy zatem dopasować wszystkie parametry tak, aby nasza firma nie ucierpiała nadmiernie finansowo i osiągnięto oczekiwane efekty.
YouTube Premium – co jeszcze oprócz reklam?
Wiadomo już, że największą zaletą YouTube Premium jest brak reklam. Dla wielu użytkowników może to być decydujący czynnik przy podejmowaniu decyzji o subskrypcji. Jak na stronę, na której miesięcznie spędzamy kilka lub kilkadziesiąt godzin, ta kwota nieco ponad 20 zł miesięcznie wydaje się rozsądną wolnością od tego, czego nie chcemy oglądać i co skutecznie psuje nam całą zabawę. Tymczasem to nie koniec korzyści. Cena abonamentu YouTube Premium obejmuje również możliwość przechowywania filmów i muzyki w pamięci urządzenia (opcja szczególnie odpowiednia dla podróżujących oraz abonentów planów z małym pakietem danych), odtwarzania w tle (jeśli korzystamy z opcji Zablokuj ekran na swoim smartfonie lub tablecie albo przełącz się na aplikację inną niż YouTube) i uzyskaj dostęp do usługi strumieniowego przesyłania muzyki YouTube Music. Decyzja o zapisaniu się do oferty premium jest tym bardziej rozsądna.
O ile oferta wydaje się dobrze skrojona, to mam do niej pewne zastrzeżenia. Tak, chcę korzystać z YouTube bez reklam, ale nie chcę płacić za YouTube Music, ponieważ korzystam z zupełnie innej usługi muzycznej.
Gra bez ekranu? Nie jest mi potrzebny, ponieważ korzystam głównie z YouTube na telewizorze. W smartfonie wystarczy mi opcja z włączonym wyświetlaczem. Możliwość zapisywania treści w pamięci urządzenia? mi też nie jest to do końca potrzebne. Tak, czasami podróżuję pociągiem i borykam się ze słabym zasięgiem sieci, zwłaszcza na pokładzie Pendoliny, ale odkąd pasażerowie mogą korzystać z Wi-Fi, problem ten stał się dla mnie znacznie mniejszym problemem.
Jaki przychód na milion wyświetleń w YouTube? – na podstawie szacunków Google Ads
Zobaczmy, ile przyniesie nam 1 000 000 wyświetleń na YouTube. Dla tego przykładu powiedzmy:
- Średni koszt reklamodawcy w Google Ads (AdWords) wynosi 3,5 centa za obejrzenie reklamy (CPV), co po odjęciu Google Adsense odpowiada około 2 centom za obejrzenie do prowizji.
- Szacuje się, że około 40% internautów w Polsce blokuje reklamy. W tym przykładzie załóżmy, że zobaczy je 60% widzów.
- , z czego 10% widzów, którzy zobaczą reklamę, ogląda ją i zarabia na kanale na YT.
Ile kosztują reklamy w YouTube?
YouTube oferuje trzy główne modele rozliczeń. W zależności od formatu i celu reklamy YouTube oferuje możliwość dostosowania modelu do potrzeb reklamodawcy. W związku z tym możliwe jest wykorzystanie wybranego schematu dla niektórych rodzajów płatnej reklamy.
Wyświetlenia — liczba wyświetleń pokazuje, ile osób widziało Twoją reklamę. W takim przypadku warto zwrócić uwagę na inną częstotliwość danych. Wskazuje, jak często reklama była wyświetlana użytkownikowi w określonym przedziale czasu.