
Według raportu Digital 2022, w zeszłym roku Facebook pozostał platformą z największą na świecie bazą aktywnych użytkowników, docierając do prawie trzech miliardów ludzi. YouTube wylądował na drugim miejscu z dwoma i pół miliardami, a wynik dwóch miliardów zapewnił miejsce na podium zwycięzców komunikatorowi WhatsApp. Mogłoby się wydawać, że w czasach popularności krótkich filmów wertykalnych formatem TOP 3 na smartfony byłby Instagram czy TikTok, jednak mimo szybkiego wzrostu platformy te zajęły odpowiednio czwarte i szóste miejsce.
Z jakich aplikacji społecznościowych korzystają Polacy? Według zeszłorocznego raportu YouTube był numerem jeden nad Wisłą, ale nie wpisał się do bieżących statystyk. Na podium są obecnie Facebook, Messenger i Instagram, czwarty jest WhatsApp, a piąty TikTok, który cieszy się coraz większą popularnością wśród młodych użytkowników.
Ile osób na świecie korzysta z internetu?
W 2020 roku z Internetu na świecie korzystało ponad 4,5 miliarda ludzi, a liczba użytkowników portali społecznościowych przekroczyła już 3,8 miliarda, tj. H. blisko 60% światowej populacji jest już online – mówi nam Digital 2020, raport opublikowany we współpracy z Hootsuite.
- Obecnie na świecie żyje około 7,75 miliarda ludzi, z czego około 55% w miastach.
- Przeciętny internauta spędza online 6 godzin i 43 minuty dziennie, czyli około 100 dni w roku.
- jeśli śpimy średnio 8 godzin dziennie, oznacza to, że spędzamy ponad 40 procent naszego życia w Internecie.
Kamień milowy w YouTube
Pamiętam czas, kiedy nie traktowałem YouTube Premium zbyt poważnie. Możliwość płacenia za YouTube pojawiła się w Polsce w 2019 roku.
Tak, korzystałem z bezpłatnego okresu próbnego (bo był oferowany) i korzystając z tej opcji byłem zadowolony z braku reklam na stronie (bo działało). Później szybko wróciłem do Spotify, bo nawet darmowa wersja lepiej zna moje upodobania niż płatny YouTube Music. Jednak korzystając z YouTube nie widziałem sensu w opłacaniu abonamentu i wydawało się, że wiele osób myśli podobnie.
Myliłem się.
Liczba użytkowników Goldenline w Polsce
- 2,83 mln zarejestrowanych użytkowników (źródło: Goldenline)
- każdego dnia przybywa około 320 nowych użytkowników i 30 opinii o pracodawcach
- Najpopularniejsze zawody to: Biznesmen, księgowy, specjalista ds. obsługi klienta, specjalista ds. marketingu
- Najliczniejsze sektory to: finanse, ekonomia, sprzedaż, administracja biurowa
- 0,9 mln użytkowników Mają 30-40 lat
::
Najpopularniejsze media społecznościowe w Polsce
Jak wygląda sytuacja? Według raportu Digital 2020: Poland YouTube jest najpopularniejszym portalem społecznościowym w Polsce. Korzysta z niego 92% internautów. Za nim uplasował się Facebook z 89% i jego Messenger Messenger (72%). Tuż za nimi uplasował się Instagram – 55%, WhatsApp – 45% i Twitter – 35%.
W powyższym raporcie zauważono również, że o ile Polska nie jest obecnie rekordzistą pod względem czasu spędzanego w mediach społecznościowych, o tyle zbliżamy się do światowej czołówki. Najczęściej korzystamy z Facebooka i Instagrama, średnio ponad 50 minut dziennie. Bardzo wysoką ocenę ma też YouTube, który zajmuje nam średnio 40 minut.