Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Jak analizować kampanie LinkedIn?

Ten portal koncentruje się na budowaniu sieci kontaktów biznesowych i dzieleniu się wiedzą. W przeciwieństwie do Facebooka większość „przyjaciół” to kontakty zawodowe, a nie osobiste. Cały profil składa się z informacji zawodowych, których struktura przypomina klasyczne CV. Jednak niewiele osób wie, że z powodzeniem można prowadzić stronę firmową na LinkedIn.

Strona firmowa jest taka sama jak konto osobiste. W przeciwieństwie do zakładania profilu prywatnego zajmuje to tylko chwilę. Na stronie firmowej należy umieścić podstawowe informacje o firmie, takie jak: Np.: logo, nazwa firmy, hasło/hasło firmowe, krótki opis firmy i lokalizacja. Następnie poświęć trochę czasu, aby zrozumieć, na czym polega reklama korporacyjna i sprzedaż społecznościowa, a następnie podejmij działania, przeanalizuj wyniki i zoptymalizuj. Strona firmowa jest niezbędnym narzędziem dla firm planujących kampanie employer brandingowe. Strona firmowa na LinkedIn może osiągnąć bardzo dobre wyniki, jeśli uda się nakłonić pracowników m.in. do polecania, komentowania i udostępniania postów. Wellrun to świetna alternatywa dla papieru fanowskiego na Facebooku.

Cele reklamowe LinkedIn

Nie trzeba dodawać, że zanim zaczniemy tworzyć naszą pierwszą kampanię reklamową, musimy zdefiniować cel biznesowy, który chcemy osiągnąć. Kiedy mamy jasno określony i prosty cel biznesowy, możemy zastanowić się nad wyborem najodpowiedniejszego celu reklamowego. Struktura celów reklamowych LinkedIn Ads jest bardzo przejrzysta i intuicyjna. To powinno ułatwić nam wybór tego, który idealnie pasuje do naszych aktualnych celów biznesowych.

Tworząc kampanię reklamową na LinkedIn mamy do wyboru trzy główne grupy celów reklamowych: świadomość, zainteresowanie i konwersja. Każda grupa ma swoje własne, bardziej szczegółowe podtypy. Dostępne cele reklamy nieco się od siebie różnią i wykazują różne zachowania, których oczekujemy od Ciebie jako reklamodawcy. Reprezentują również kolejne etapy podróży zakupowej, na której znajduje się Twój potencjalny klient.

Jak analizować dane z kampanii LinkedIn?

Wskaźniki, które należy wziąć pod uwagę przy wyciąganiu wniosków z wyników kampanii to:

  1. CTR – CTR reklamy. Jeśli 1 na 100 osób kliknie w naszą reklamę, wskaźnik ten wynosi 1%,
  2. CPM – koszt na 1000 odbiorców,
  3. CPC – koszt kliknięcia,
  4. koszt konwersji – koszt wykonania określonej akcji w serwisie. Na przykład dla sklepu internetowego najważniejszym celem konwersji jest zakup klienta,
  5. wskaźnik interakcji – wskaźnik, który pokazuje, jak bardzo Twój potencjalny odbiorca jest zainteresowany Twoją kreacją.

Przykład 2 – YouTube nie generuje kliknięć

Wcześniej promowaliśmy aplikację mobilną w reklamach na Facebooku. Aplikacje mobilne mają cel reklamowy o nazwie „Instalacje aplikacji”.

Gdybyśmy więc mieli nową aplikację do wypromowania na rynku, moglibyśmy to zrobić za pomocą tego celu reklamowego w reklamach na Facebooku. Średni koszt instalacji jednej aplikacji na urządzeniu to kilka złotych.

Wyświetlenia

Wyświetlenia są liczone za każdym razem, gdy Twoja reklama pojawia się w sieciach Google. Wyświetlenia pokazują, jak często użytkownicy widzą Twoją reklamę.

Brak lub niska liczba wyświetleń może być spowodowana na przykład zbyt niskim kosztem kliknięcia (CPC) lub wyświetlenia (CPM), niskim budżetem dziennym, dużą liczbą kombinacji kierowania reklam, zbyt małym potencjałem słów kluczowych lub zbyt mało wyników wysokiej jakości (w zakresie sieci wyszukiwania).

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad