
Przede wszystkim pamiętaj, że popularne wyszukiwania ogólne, takie jak „buty” czy „ubrania”, nie doprowadzą Cię tak szybko do TOP 10 wyników.
Pamiętaj też, że nie należy całkowicie utożsamiać bezpłatnych wyników wyszukiwania z wynikami bezpłatnymi. Te „darmowe” wyniki wyszukiwania wcale nie są darmowe. Są wynikiem wielu czynności, które ktoś musi wykonać lub zlecić kosztem. Zobaczmy, z czego mogą się składać:
Google Search Console i Google Analytics.
Dodanie swojej strony do Google Search Console i Google Analytics to podstawowa czynność, którą każdy powinien wykonać zaraz po opublikowaniu swojej strony.
Dlaczego?
Dlaczego Twoja firma powinna mieć wysoką pozycję w Google?
Gdy potencjalni klienci szukają produktu lub usługi:
- 81% osób szuka informacji online przed dokonaniem zakupu.
- 61% osób rozpoczyna wyszukiwanie od wyszukiwarki, aby znaleźć potrzebne im produkty.
- 66% osób czyta recenzje produktów lub usług przed dokonaniem zakupu.
- 98% Polaków korzysta z wyszukiwarki Google w celu znalezienia informacji o produktach.
- Klient odwiedza średnio trzy sklepy przed dokonaniem ostatecznego zakupu.
Moje początki w SEO
Jeśli dokonasz takiego wyboru, bardzo Cię wspieram.
Tak zaczynałem lata temu. Stworzyłem pierwszą stronę, która potrzebowała ruchu. Nauczyłem się SEO, zacząłem studiować wszystkie blogi w internecie i książki, a po kilku miesiącach cieszyłem się z ruchu na stronie. Wiem, że to stare czasy i teraz jest trudniej, ale dało mi to dużo nadziei. To zaczęło nakręcać spiralę, bo żeby móc pomagać innym, sama musiałam wiedzieć coraz więcej.
Podejrzewam, że moje początki nie różnią się zbytnio od historii czytelników, którzy chcieli zaoszczędzić pieniądze i samodzielnie rozpocząć pozycjonowanie. Jak wspomniałem wcześniej, na moje blogi trafia druga grupa osób – ci, którzy szukają wiedzy na temat SEO i trafili tutaj po kontaktach z agencjami. Jak już się przekonałeś, taka współpraca nie zawsze jest barwna.
Wyposaż się w narzędzia do pozycjonowania
Jeśli Twoja witryna jest już jakiś czas w indeksie Google, warto sprawdzić, na jakim miejscu obecnie znajduje się w rankingach najcenniejszych fraz kluczowych. Obecnie istnieją narzędzia, które charakteryzują się większą lub mniejszą dokładnością. Najpopularniejsze narzędzia, z których możesz skorzystać, to Stat4Seo, SeoStation i Webposition. Decydując się na ich użycie, koniecznie zwróć uwagę na lokalną i globalną funkcję weryfikacji wyników.