
Najpopularniejszym narzędziem do analizy zachowań użytkowników na stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej jest Google Analytics. Jest bezpłatny i pozwala analizować ruch na stronie z perspektywy podróży. Dzięki dostępnym w nim statystykom uzyskujemy wiele cennych informacji o użytkownikach i ich działaniach na naszej stronie.
Jak połączyć Google Analytics?
Gdzie należy wstawić kod śledzenia Google Analytics?
Jeśli używasz WordPressa, musisz edytować plik header.php. Przejdź do Wygląd -> Edytor motywów. Kliknij Rozumiem i poszukaj header.php po prawej stronie i kliknij na niego. Wklej kod w zaznaczonym miejscu i zapisz zmiany.
Jak sprawdzić statystyki lokalizacji? Naucz się podstaw!
Analiza serwisu pod kątem statystyk SEO pozwala sprawdzić czy nasze działania pozycjonujące są skuteczne. W ten sposób sprawdzasz również skuteczność agencji przy outsourcingu takich działań. Nie musisz od razu wydawać pieniędzy na odpowiednie narzędzia do analityki internetowej. Jak sprawdzić statystyki lokalizacji? Korzystaj z dwóch głównych źródeł, a mianowicie Google Analytics (GA) i Google Search Console (GSC).
Chociaż informacje dostarczane przez te narzędzia są nieco ograniczone, uzyskane dane są zwykle wystarczające do analizy działań związanych z pozycjonowaniem.
Możesz użyć GA do kontrolowania ruchu organicznego w witrynie. Jest to liczba użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę w określonym czasie. Trafili na stronę za pośrednictwem bezpłatnych (lub organicznych) wyników wyszukiwania. Możesz porównać dwa przedziały czasowe, aby sprawdzić, czy Twoja strategia SEO działa. Wystarczy ustawić odpowiednie daty, aby zobaczyć na wykresie wszystkie dane pokazujące, jak zmieniał się ruch w Twojej witrynie.
Po co analizować zachowania użytkowników?
Analizując zachowania użytkowników, możemy zidentyfikować słabe strony naszej strony internetowej. Dzięki temu możemy znaleźć i naprawić wszystkie „błędy” strony. Użytkownicy sami „mówią” nam, czy wybrana przez nas forma nawigacji działa na stronie, czy polecane przez nas produkty są prawidłowo dobrane, czy nie ma błędów w strukturze strony itp. Dzięki tej wiedzy możemy nie tylko naszych potrzeb, ale także do potrzeb klientów, co pozwala nam nakierować użytkownika na finalny zakup towaru lub kontakt z nami.
Poniżej znajduje się przykładowy widok z Google Analytics. Osoby, które nigdy wcześniej nie miały styczności z tym narzędziem, mogą się go trochę obawiać. Wystarczy jednak zrozumieć kilka prostych zasad, aby samodzielnie, bez pomocy analityka odczytać dane, a tym samym poznać zachowania użytkowników – potencjalnych klientów Twojej witryny.