Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Jak długo jest potrzebne, aby zarabiać na YouTube?

Chociaż każdy z nas wyobraża sobie karierę w YouTube jako coś w rodzaju Team X lub innego dużego kanału, na którym pieniądze dosłownie leżą na podłodze, w rzeczywistości nie jest to takie proste. Jeśli ktoś myśli, że pieniądze zarobione na YouTube wystarczą mu na początek, to muszę go zasmucić.

Ceny początkowe dla youtuberów to prawie 0 zł, więc jest to mało opłacalne. Pierwsze filmy nie muszą generować pieniędzy, ponieważ na początku musimy trafić do odbiorców. Dopiero gdy zgromadzimy rozsądną liczbę widzów, możemy zacząć myśleć o monetyzacji. Pierwsze materiały, które opublikujemy na naszym kanale będą miały bardziej cel marketingowy, aby przyciągnąć subskrybentów. Jest to raczej biznes, w którym początkowo nie opłaca się być skąpym. Ludzie są bardzo wrażliwi na to, kogo śledzą, więc na początku może być trudno, gdy otrzymamy negatywną etykietę.

Email Marketing

Email marketing, choć pozornie przestarzały w dobie mediów społecznościowych, to wciąż jedna z najpopularniejszych metod marketingu internetowego. Stosowana jest głównie przez sklepy internetowe, które zazwyczaj wymagają rejestracji z podaniem adresu e-mail i akceptacji regulaminu, wyrażenie zgody marketingowej jest opcjonalne, co często błędnie wyrażają użytkownicy. Inną metodą pozyskiwania e-maili jest content marketing. H. pozyskiwanie adresów e-mail w zamian za publikowanie wartościowych treści, takich jak posty na blogu czy darmowy e-book, w zamian za zapisanie się na listę mailingową.

Niezależnie od metody otrzymane maile trafiają na listę mailingową i służą do informowania o nowych ofertach lub rabatach, tak aby prowadziły do ​​odpowiednich konwersji, np.

Ile wyświetleń w YouTube potrzeba, aby osiągnąć średnią krajową?

Analiza uwzględnia dochód z programu partnerskiego YouTube. Aby się zarejestrować, musisz mieć co najmniej 1000 subskrybentów i 4000 godzin czasu oglądania w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Obecnie kanałem z największą liczbą subskrybentów jest T-Series (204 mln).

W TOP50 nie ma polskojęzycznych kanałów – w Polsce najlepsze kanały mają „tylko” niespełna 5 mln subskrybentów.

Według wyliczeń Reboot Online Marketing wystarczy 3 170 189 wyświetleń na YouTube, aby uzyskać średnią krajową w skali roku, która wynosi ~50 000 zł netto (~4200 zł miesięcznie). Pod koniec 2021 roku sieć dowiedziała się, że Wersow zarabia miesięcznie tak dużo, że kwota ta nie wydaje się wysoka, gdy patrzy się na nią przez pryzmat zarobków najlepiej zarabiających youtuberów.

Ile więc można zarobić na reklamach w YouTube?

Nie przedłużając, pokażę Ci zrzut ekranu po włączeniu zarabiania na kanale. YouTube zaprosił mnie do programu afiliacyjnego w styczniu 2021 r. Wymaga 1000 subskrypcji, 4000 godzin odtwarzania w ciągu ostatnich 365 dni i żadnych naruszeń. Reklamy zaczęły się wyświetlać na moim kanale 6 stycznia.

Kwota może nie powala, ale w porównaniu z ilością pracy i częstotliwością wrzucania filmików szczerze przyznam, że nie przemęczyłem się zbytnio. Jestem dość leniwy prowadząc kanał, ale staram się, aby każdy odcinek był przynajmniej o 1% lepszy od poprzedniego.

Wsparcie dla subskrybentów

Chociaż YouTube jest dostępny bezpłatnie, wielu widzów jest gotowych wesprzeć finansowo swojego ulubionego YouTubera. Można to zrobić np. zostając sponsorem danego kanału, przekazując tzw. darowiznę (przelew kwoty poprzez system płatności, np. PayPal), czy też na zewnętrznych serwisach typu Patronit.pl.

Istnieje wiele zastrzeżeń do samego badania. Nie do końca wiadomo, na czym polegała jego metodologia, a przynajmniej co autorzy raportu rozumieją pod słowem „YouTuber” – znane postacie, streamerzy, a może ludzie, którzy składają razem kocie filmy? Jednak z pewnością rzuca nieco światła na raczkujący i rozwijający się rynek filmów online, które muszą podbić masy w krótkiej formie.

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad