
zawartość strony
- 1 Algorytm YouTube
- 2 Czym jest algorytm YouTube?
- 3 Krótka historia algorytmu YouTube
- 4 Jak działa algorytm YouTube
- 5 Jaka jest najlepsza strategia publikowania, aby zmaksymalizować wyniki kanału?
- 6 popularnych tematów
- 7 nowych tematów
- 8 Czy usunięcie obraźliwych lub problematycznych komentarzy wpłynie na jakość filmu?
- 9 Wnioski
Czy shorty wpływają na rozwój kanału?
Todd ujawnił, że algorytm nie „powiązał” wcześniej krótkich filmów z kanałem widza, co ma się zmienić. Trwają prace nad filmami krótkometrażowymi, które mają realny wpływ na kanał, tj. zwiększenie zasięgu, subskrypcji itp.
Nie, krótkie filmy nie wpływają negatywnie na czas oglądania kanału. Jak wspomniałem, Teddy mówi, że czas obserwacji jest ważny, ale algorytm jest bardziej skoncentrowany na wspomnianej powyżej satysfakcji klienta.
Jak działa algorytm YouTube 2020.
Youtube to wyszukiwarka, której celem jest pomoc widzom w znalezieniu filmów, które chcą obejrzeć, i maksymalizacji czasu spędzonego na platformie.
Algorytm wpływa na to, co jest wyświetlane w sześciu miejscach na YT:
Jak działa algorytm?
Algorytm YouTube działa bardzo prosto i przedkłada jakość nad ilość. YouTube nie nagradza filmów z największą liczbą wyświetleń. Zamiast tego filmy z najdłuższym czasem oglądania są wysoko w rankingu algorytmu. Te dane są ważne, ponieważ dokładniej mierzą sposób, w jaki ludzie znajdują Twój film.
Jak pokonać algorytm YouTube, czasem trzeba go przechytrzyć.
YouTube coraz bardziej frustruje twórców cyfrowych filmów wideo i nie zawsze pokazuje ich filmy subskrybentom. Czasami YouTube ogranicza liczbę reklam w filmach, które mogą zobaczyć osoby przeglądające treści. Z tego powodu gwiazdy YouTube coraz częściej starają się reagować i zwiększać długość swoich filmów, aby dopasować się do algorytmu YouTube opartego na czasie oglądania. Pozwala im również wyświetlać więcej reklam w danym filmie.
Konkurencyjna pozycja YouTube w świecie mediów
YouTube wygenerował w 2020 r. przychody w wysokości 19,8 mld USD, co stanowi około 10% łącznych przychodów firmy Alphabet (należącej do Google). Około ¾ z tego pochodziło z reklam. Reszta pochodzi z płatnych subskrypcji YouTube Premium, YouTube Music i YouTube TV.
Nie trzeba być wielkim biznesmenem i finansistą, aby zrozumieć, że te 20 miliardów dolarów to bułka z masłem dla wszystkich innych mediów, zwłaszcza internetu. Zgodnie z modelem pięciu sił Michaela Portera konkurencja w branży obraca się wokół sprzedaży i wynikających z niej zysków.