
Wygląda na to, że reklama internetowa nie jest już w stanie nas zaskoczyć. Ale co roku pojawiają się aktualizacje lub nowe formaty, na przykład w sieciach społecznościowych. Nowoczesne formy reklamy przyciągają właścicieli e-sklepów, którzy są już przyzwyczajeni do tradycyjnych form marketingu i szukają alternatywnych sposobów promocji swojego biznesu. Czym są innowacyjne reklamy i jakie zjawiska kreują? Na te pytania odpowiadamy w poniższym artykule.
Dlaczego warto polegać na reklamie w Google, a nie na klasycznym pozycjonowaniu?
Działania SEO na miejscu i poza nim były absolutnym priorytetem dla reklamodawców i przedsiębiorców. Jednocześnie pozycjonowanie sieci stało się z czasem niezadowalające, ponieważ wzrosły wymagania marketerów i samych użytkowników sieci. W tym momencie więcej uwagi poświęcono Google Ads. Nie da się ukryć, że kampania Google Ads przynosi reklamodawcom wiele innych korzyści. Najważniejsze to:
- wysoka skuteczność – reklama w Google dociera do znacznie większej liczby użytkowników i jest precyzyjnie kierowana do grup docelowych. Są to więc internauci, którzy mogą być poważnie zainteresowani zakupem naszych produktów lub usług.
- od zaraz – kampania w Google Ads działa od początku. Daje to możliwość pozycjonowania znacznie wyżej niż w organicznych wynikach wyszukiwania Google, co przekłada się na wyższe CTR.
- większe możliwości reklamowe – nie ma ograniczeń co do możliwości reklamowania swoich produktów w Google Ads. Reklamodawca nie skupia się tylko na linkach tekstowych. Reklama produktowa, reklama na YouTube czy reklama wideo to tylko kilka przykładów form reklamy, które udostępnia nam Google Ads.
- możliwość prowadzenia działań remarketingowych – przy odpowiedniej konfiguracji kampanii Google Ads remarketing nie wymaga dużego nakładu organizacyjnego, a przede wszystkim jest bardzo skuteczny.
- Reklama w sieci Google i mediach pokrewnych — Kampania Google Ads promuje nasze produkty i usługi nie tylko w sieci Google, ale także w mediach powiązanych z Google, takich jak YouTube.
Jak reklamować się w YouTube?
Reklamy w YouTube różnią się w zależności od Twoich oczekiwań. Reklamy YouTube mogą służyć do budowania świadomości marki, wpływania na decyzje zakupowe, zwiększania sprzedaży lub zwiększania lojalności wobec marki. Reklamy wideo w YouTube można wykorzystać do osiągnięcia tych celów na następujące sposoby:
Zaprezentuj swój produkt osobom, które niewiele o nim wiedzą. Dotrzyj do osób, które są zainteresowane podobnymi produktami.
Serwis, który każdego dnia gromadzi użytkowników
Od dawna wiadomo, że reklama musi być najpierw widoczna, aby była skuteczna. Tylko w ten sposób mamy szansę pozyskać nowych klientów, którzy bezwzględnie chcą skorzystać z naszej oferty.
Stanie się tak jednak tylko wtedy, gdy wybierzemy witrynę, która nie tylko ma już wielu użytkowników, ale każdego dnia gromadzi nowych, z których lubią korzystać. Możemy więc być pewni, że umieszczenie tam naszej reklamy da nam duże możliwości zarobkowe. Youtube to witryna internetowa, na której znajdują się treści rozrywkowe, dokumentalne i prywatne.
Reklama na YouTube – dlaczego warto?
YouTube ma wielką moc – w samej Polsce ponad 90% internautów korzysta z tego portalu. Coraz częściej mówi się też, że reklama na YouTube jest skuteczniejsza niż to, co jest pokazywane w telewizji – i nie trzeba dodawać, że jest dużo tańsza 😉 Przy tego typu reklamach niezwykle ważne jest, abyś zdecydował, jaki budżet zamierzasz wykorzystać wydać na reklamę i można osiągnąć fajny efekt praktycznie z każdym. Ponadto YouTube oferuje wiele możliwych form reklamy – tak wiele, że powstał na ten temat osobny artykuł. Sprawdź, która reklama najlepiej odpowiada potrzebom Twojej marki.
Reklama w YouTube jest uważana przez wielu ekspertów za najlepszą formę reklamy online, która wpływa na świadomość marki.