
Podstawą działania Google Search Console są generowane przez to narzędzie raporty o sklepie lub stronie internetowej i jej widoczności w wyszukiwarce. Po zarejestrowaniu się w usłudze uzyskujesz dostęp na różne sposoby.
Raport wydajności w wynikach wyszukiwania jest jednym z najważniejszych, ponieważ uwzględnia również ogólną wydajność strony w tych wynikach. Dostarcza zdecydowanie najbardziej wymiernych informacji o wpływie pozycjonowania, ale także o jego rzeczywistych korzyściach. Na szczególną uwagę w tym zestawieniu zasługują:
Google Search Console – Przewodnik dla początkujących
Pierwszym krokiem – po zalogowaniu się do platformy – jest oczywiście dodanie konkretnej strony internetowej. Wpisujemy adres URL i w kolejnym kroku weryfikujemy stronę. Można to zrobić na kilka sposobów. Na przykład wysyłając weryfikacyjny plik HTML na serwer, dodając metatag do strony głównej za pomocą konta Google Analytics. W ten sposób uzyskujemy dostęp do panelu GSC. Główny widok pokazuje aktualny stan strony, w tym błędy indeksowania, liczbę kliknięć. Możemy również skorzystać z podręcznego bocznego menu, które daje dostęp do takich sekcji jak: błędy strony itp.);
Panel
Po wybraniu interesującego nas wariantu adresu użytkownik Google Search Console zostaje przekierowany do interfejsu z informacjami o serwisie. Po lewej stronie ekranu znajduje się menu, a większość ekranu zajmuje prezentacja danych. Jako domyślna (pierwsza) podstrona wyświetla się panel z linkiem do najważniejszych informacji o serwisie. W tym widoku użytkownik może przeglądać ważne parametry. Składa się z okna z informacjami o serwisie oraz trzech pól pod nim. Obejmują one informacje o błędach indeksowania, analizy wyszukiwania i mapy witryn. Ich znaczenie wyjaśniono poniżej, ponieważ zawierają linki do informacji dostępnych w innych opcjach Google Search Console.
Druga dostępna zakładka w lewym menu to Aktualności. O ile w panelu wyświetlane są tylko najnowsze (domyślny ekran główny), o tyle tutaj użytkownik ma dostęp do wszystkich (od momentu wejścia do serwisu). Wiadomości w Google Search Console można przeglądać i usuwać. Informacje, które się tu pojawiają, dotyczą bardzo ważnych aspektów funkcjonowania serwisu, takich jak: B. ręczna interwencja pracowników Google lub zgłoszenia ataków hakerskich na stronę. Użytkownik powinien otrzymać je pocztą elektroniczną, ale czasami nie docierają do nich, dlatego zaleca się śledzenie ich w Google Search Console.
Zakres pomocy przy pracy z GSC
Standardowo po opublikowaniu nowej strony korzystamy z Google Search Console, aby zgłosić się do Google i zadbać o to, aby internauci mogli się tam dostać bez przeszkód.
- Nieustannie monitorujemy raporty Google Search Console i rozwiązujemy problemy, aby upewnić się, że najpopularniejsza wyszukiwarka, Google, nie doświadcza żadnych problemów z dostępnością, jakością ani bezpieczeństwem witryny.
- Przygotowujemy wnioski o pozycji witryny w wynikach wyszukiwania, abyś mógł podjąć ważne decyzje biznesowe dotyczące korzystania z witryny firmy.
Jak korzystać z raportu wydajności?
Domyślny widok podsumowania pokazuje dane z ostatnich trzech miesięcy. Na początku określamy jakie informacje mają być widoczne. Do wyboru mamy:
- Liczba kliknięć
- Liczba wyświetleń
- Pozycja słowa kluczowego
- CTR