Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Jak mieć więcej wizyt w moich filmach na YouTube?

Już za kilka dni platforma Google YouTube zmieni swoje zasady. Od początku czerwca nawet jeśli twórca filmu celowo wyłączył opcję zarabiania na filmach, nie oznacza to, że jego widzowie nie zobaczą reklam. Cały zysk trafia do YouTube.

Daje to YouTube potężne narzędzie do zarabiania. Jeśli do tej pory w filmie nie było reklam, to albo z powodu decyzji twórców, albo z cenzurowanej demonetyzacji samego YouTube’a (dotyczy to np. generalnie negatywne emocje), na Ostatecznie nikt z tego nie skorzystał. Wydawało się to rozsądnym rozwiązaniem – YouTube mógł uznać niektóre treści za nieodpowiednie, ale przynajmniej na nich nie zarabiał. Teraz będzie inaczej – co, szczerze mówiąc, trąci biznesową hipokryzją.

Strona internetowa obsługuje Twoje filmy pod kątem SEO

Posiadanie strony internetowej na Youtube pomaga nam tworzyć świetne SEO. Udowodniła mi to sytuacja z 2019 roku, o której wspomniałem wcześniej. Przeniosłem swoją «starą» stronę lulanko.pl z Wordpresa do e-commerce, niestety zrobiłem to dość niezdarnie i zbyt szybko, o czym świadczą statystyki na kanale. Przed przeniesieniem serwisu piosenki dla dzieci zamieszczane na mojej stronie na Youtube były szalone (serwis lulanko.

pl obsługiwał głównie piosenki dla dzieci).

Zobacz sam, mam TAG ponad 20 000 wyświetleń z sugerowanych filmów z YouTube!? Algorytm zasugerował więc moje filmy na stronie, co przyciągnęło ruch na mój kanał.

Regularność i upór

Tak, w każdy czwartek o 19:30 – kiedy już ustalimy format, musimy zaplanować, kiedy chcemy pokazać ludziom nasze filmy. Na początku przygody z nowym kanałem powinniśmy zwracać szczególną uwagę na regularność i starać się publikować co najmniej jeden film w tym samym czasie każdego tygodnia. Dzięki takiemu podejściu z jednej strony od początku przyzwyczajamy widzów do regularności, dając im komfort i obietnicę dostarczania treści, z drugiej strony algorytm YouTube uczy się, że „może nam zaufać”, jesteśmy wiarygodni firma i nasze filmy są stale oglądane – na początku kanału dłuższa przerwa w oglądaniu może spowodować, że algorytm „nauczy się” naszego kanału od podstaw, a nasze wysiłki pójdą na marne. Dlatego tak ważne jest, aby publikować posty regularnie i tak często, jak to możliwe, aby utrzymać liczbę wyświetleń kanału.

Sygnatura czasowa

Używaj sygnatur czasowych w opisach, aby ułatwić widzom poruszanie się po ważnych częściach filmu. Dzięki temu możesz łatwo przeskakiwać do ważnych fragmentów dłuższych produkcji filmowych. Publiczność z pewnością doceni taką obróbkę!

łącze do innych treści

Jak udostępniasz filmy z YouTube na swoim blogu?

Udostępnianie filmów z YouTube na blogu odbywa się głównie za pomocą opcji „umieszczania” w serwisie YouTube. Po kliknięciu w tę opcję otrzymamy kod, który możemy zamieścić na naszej stronie. Drugą opcją jest osadzenie linku, w którym znajduje się wideo, na przykład we wpisie na blogu. Zawartość określonego wideo zostanie pobrana automatycznie. Poniżej umieszczam link do jednego z moich filmów – nie zobaczysz osadzonego linku (tekst), ale treść ukrytą pod spodem (wideo).

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad