
Wiesz już, że YouTube to druga co do wielkości wyszukiwarka na świecie.
Ale to nie znaczy, że możesz po prostu przesłać kilka zoptymalizowanych filmów i oczekiwać, że zostaną ocenione.
Filmowanie — nie przeceniaj roli sprzętu
Jeśli oglądasz najlepszych i czytasz, jakiego sprzętu używają, możesz szybko wpaść w pułapkę kupowania. Naprawdę łatwo jest wydać miliony na sprzęt fotograficzny, a… profesjonaliści naprawdę wydają duże pieniądze. 😉 A to prowadzi do tego, że często przeceniamy rolę samego sprzętu.
Oczywiście dobry aparat i sprzęt pomaga, ale tylko do pewnego stopnia. Znacznie więcej zależy od naszych umiejętności i znajomości podstaw kompozycji, oświetlenia czy nawet znajomości wszystkich funkcji naszego aparatu. Zgadzam się, że najlepszy aparat to ten, który dobrze traktujemy.
SEGMENTACJA
Po uporządkowaniu myśli przeczytaj kilka razy scenariusz na głos, aby upewnić się, że brzmi naturalnie, a Twój tekst jest zrozumiały dla przeciętnego Kowalskiego. Twoja wiedza jest bardzo ważna, ale ważniejsze jest to, jak ją przekazujesz – nie zapominaj o tym. Bądź naturalny, zwróć się do odbiorcy osobiście i wyjaśnij materiał tak, jakbyś robił to dla znajomego.
Jeśli ogólny ton tekstu jest zadowalający, podziel go na części, aby ułatwić zapamiętanie i odczytanie bezpośrednio do aparatu.
Sprzęt
Tutaj polecam rozpocząć nagrywanie telefonem komórkowym i ewentualnie kupić tani mikrofon przypinany np. Zalman ZM-1. Przydatny może być również mały statyw do podtrzymywania telefonu.
Nie zapomnij zawrzeć niezbędnych umiejętności we wstępnych przygotowaniach, np.: jak nagrać ekran komputera? Jak nagrać i edytować swój głos w darmowym programie? Jak nagrać ekran telefonu? 10 wskazówek, jak nagrywać lepsze filmy za pomocą smartfonów
Wideo YT na urządzenia mobilne
Podczas tworzenia reklam wideo należy nadać priorytet wersji mobilnej i wygodzie hostowania użytkowników tych urządzeń . Dlatego w trakcie pracy zadaj sobie kilka pytań:
- Czy poszczególne części można skrócić?
- Czy schemat kolorów jest wystarczająco wyraźny?
- Czy zbliżenia dominują nad detalami, twarzami, kluczowymi elementami produktu?
- Czy tekst i grafika są duże i czytelne, czy też wyróżniają się na małych ekranach?