Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Jak nauczyć się pozycjonować?

Cześć! W dzisiejszym poście powiem Ci, jak moim zdaniem najlepszym sposobem na nauczenie się pozycjonowania online jest zrobienie tego samemu. Zaczynajmy!

Po pierwsze, powiedzmy sobie jasno, że nie powiem ci, że musisz mieć analityczny umysł lub cały czas chcieć się uczyć, ale skupimy się na konkretnych umiejętnościach i konkretnych narzędziach które są niezbędne lub bardzo potrzebne do zajęcia pozycji pozycjonującej.

Praktyka, staż lub praca

Niestety wiedza teoretyczna nie wystarczy, aby zostać dobrym specjalistą SEO. Bo „praktyka czyni mistrza”. Tak więc w punkcie 2 sugerowaliśmy uczenie się na własnych błędach, a teraz sugerujemy znalezienie praktyki/stażu lub nawet młodszej pracy, abyś miał od kogo się uczyć i zdobywać cenne doświadczenie. Rzetelna realizacja powyższych punktów może być dowodem na przydatność do odbycia stażu/pracy. Twój projekt doda Ci pewności podczas rozmowy kwalifikacyjnej i stanie się Twoim portfolio, a książki/kursy potwierdzą Twoją wiedzę teoretyczną. Podczas stażu będziesz miał okazję poznać wiele projektów, korzystać z płatnych narzędzi w pracy, brać udział w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych, a być może zostaniesz w firmie na dłużej.

Stażu/stażu/pracy możesz szukać np. na stronach agencji z Twojego miasta, portalach ogłoszeniowych np.: https://rocketjobs.pl/all/seo, we wspomnianej grupie na fb czy nawet z wyszukiwarka Google! Link building optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (ale o tym za chwilę).

Oficjalne informacje o tym, jak nauczyć się pozycjonowania:

Od czego zacząć naukę pozycjonowania?

Początki SEO zazwyczaj nie należą do najłatwiejszych. Szybko staje się jasne, że musisz zdobyć dużo wiedzy. Kluczem jest jednak korzystanie ze sprawdzonych zasobów i organizowanie nauki. Informacje o lokalizacji można uzyskać na wiele sposobów.

O tym napiszemy w dalszej części artykułu.

Bez solidnych podstaw trudno jest osiągnąć kolejny poziom pozycjonowania. Przydadzą się tutaj zarówno książki tradycyjne, jak i e-booki. Możesz łatwo znaleźć dobrą książkę dla początkujących, która rozkłada kluczowe pojęcia na konkretne przykłady. Ważny jest jednak dostęp do aktualnych publikacji, ponieważ pozycjonowanie ciągle się zmienia. Standardy, które obowiązywały kilka lat temu, mogą już nie obowiązywać dzisiaj. Punktem, do którego warto sięgnąć, jest:

Lokalizacja – od czego zacząć?

Pozycjonowanie może wydawać się czarną magią, ale nie jest to wiedza, której nie można zdobyć. Przy odrobinie praktyki staje się łatwiejszy do zrozumienia i bardziej przyjazny. Warto najpierw dowiedzieć się o pozycjonowaniu od grupy docelowej, liczbie wyszukiwań na konkretną frazę oraz słowach kluczowych, które możemy zastosować dla danego tematu. Jest to ważne, aby zidentyfikować konkurencję, która może przewyższyć Cię w rankingach wyszukiwarek. Po zakończeniu pierwszej fazy możemy skupić się na śledzeniu wyników i rozwiązywaniu problemów z witryną. Część z nich możemy przewidzieć, ale każda strona może mieć inny problem, dlatego oprócz zachowania ostrożności powinniśmy być przygotowani na działania kryzysowe i ewentualne zmiany. Pomaga nam w tym audyt SEO, który wyznacza kierunek i wskazuje elementy do poprawy lub optymalizacji. Można do tego użyć zewnętrznego narzędzia, jednak dane powinien sprawdzić doświadczony specjalista SEO. Dzięki temu możemy dowiedzieć się, czy nie mamy błędów w kodzie, które zdjęcia należy zoptymalizować i gdzie umieścić więcej słów kluczowych.

Kilka rzeczy do zapamiętania:

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad