Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Jak nazywa się mój kanał YouTube?

Nazwa Twojego kanału YouTube będzie Ci towarzyszyć przez całą internetową karierę. Warto więc być dobrze przemyślanym i odpowiednim w tym, co się robi. Ale co, jeśli wcześniej dokonałeś złego wyboru i obecna nazwa zupełnie Ci nie odpowiada? Oto krótki przewodnik, jak to zmienić:

  • Upewnij się, że jesteś zalogowany w YouTube, a następnie wybierz „Ustawienia” w prawym górnym rogu ekranu. Twój kanał pojawi się na wyświetlaczu wraz ze zdjęciem profilowym i nazwą.
  • Po kliknięciu przycisku „Edytuj” powinno pojawić się okno, w którym można zmienić nazwę kanału.
  • Nazwa kanału YouTube powinna zostać zaktualizowana po zapisaniu zmian.
  • Jeśli poważnie myślisz o stworzeniu czegoś w YouTube, warto utworzyć kanał dla swojej marki. W tym celu musisz wrócić do tego samego ekranu ustawień co poprzednio i wybrać „Pokaż wszystkie moje kanały” lub utworzyć nowy.
  • Po kliknięciu „Utwórz nowy kanał” zostaniesz przeniesiony do nowego ekranu.
  • Tutaj możesz utworzyć konto dla swojej marki, które używa nazwy Twojego konta jako nazwy kanału, a nie nazwy konta Google. Jednak teraz masz dwa kanały, osobisty kanał YouTube i jeden dla konta firmowego, więc mogą wystąpić problemy. Twoim zadaniem jest połączenie obu kanałów.
  • Aby to zrobić, wróć do strony „Ustawienia konta” i wybierz „Ustawienia zaawansowane”.
  • Sprawdź dokładnie, czy jesteś zalogowany na bieżącym koncie kanału, i wybierz opcję przeniesienia tego kanału na konto marki. Następnie zostaniesz poproszony o potwierdzenie hasła.
  • Być może utworzyłeś kanał YouTube, korzystając z tego samego konta, co Twoja marka. Kliknij więc pole konta marki. Możesz wtedy otrzymać powiadomienie, że kanał YouTube aktualnie powiązany z Twoim kontem marki zostanie usunięty
  • Potwierdź, ponieważ nie masz subskrybentów ani filmów. Po kliknięciu przycisku „Usuń” na następnym ekranie pojawi się potwierdzenie konwersji osobistego konta kanału YouTube na konto marki. Kliknij „Przenieś kanał” w prawym dolnym rogu, aby przenieść swoje osobiste konto kanału YouTube na konto marki.
  • Pamiętaj, że nie wszystkie Twoje informacje zostaną wysłane. Podczas gdy wszystkie Twoje filmy, wyświetlenia, subskrybenci i adresy URL kanałów pozostają takie same, komentarze, tagi weryfikacyjne kanału, ustawienia filtrów społeczności i niestandardowe adresy URL pozostają takie same. Tak, jeśli nie są nawrócone. Więc jeśli masz już kanał, może to być poważna decyzja do ponownego rozważenia.
  • Zamiast teraz zmieniać nazwę swojego osobistego konta Google, przejdź do swojego zdjęcia profilowego YouTube w „Ustawieniach”, kliknij link „Edytuj w Google” i zmień nazwę swojego kanału.

Strona należy do Ciebie (w przeciwieństwie do kanału na YouTube)

Filmy, które dodajesz na swój kanał na YouTube, są Twoje, ale to, jak dobrze wykorzystasz swoją wiedzę z YouTube, zależy od kanału. Od niego zależy, czy włączy monetyzację, czy też zdecyduje się usunąć kanał. YouTube może zrobić z Twoim kanałem, co zechce.

To prawda, że ​​treść jest twoja, ale podlega ogólnym i niejasnym zasadom Youtube.

Z drugiej strony blog lub strona internetowa jest zawsze Twoją własnością. Nawet jeśli Twój kanał zostanie anulowany lub usunięty, nie zostaniesz z niczym.

Chwytliwy adres

Niby drobiazg, ale obok nazwy ważny. Nie planujesz tworzyć witryny, więc Twój adres to youtube.com/user/xxx, gdzie xxx to nazwa kanału. Zadbaj więc o to, aby sam adres przyciągał wzrok i jednocześnie komunikował, że to Twój kanał. Paweł1376928xoxo prawdopodobnie nie brzmiałoby dobrze, ale coś z nazwą kanału lub Twoim imieniem i nazwiskiem by się przydało. Wiele osób nie zwraca na to uwagi, a potem płacze, bo nie zawsze da się później zmienić nazwę.

Czy zauważyłeś, że wśród bardziej popularnych konkurentów w branży YouTube na pierwszym miejscu są kanały, które szybko odnoszą sukces? Oczywiście nie chcę spamować prośbami twórców z milionem subskrybentów. Ale może masz wśród znajomych kogoś, kto prowadzi kanał o podobnej tematyce. To świetny sposób, aby pokazać się światu – w końcu publiczności nie zabierzesz, a może niektórzy przyjdą i zostaną. Nikt nie przegra, a debiutant wygra. Tylko nie zapomnij od czasu do czasu zapłacić komuś tyle samo.

komentuj wideo

komentuj wideo / kanał komentarzy – kanał YouTube lub twórca, którego zadaniem jest komentowanie: np. innych filmów, aktualnej sytuacji społecznej, politycznej czy kulturowej. Kanały komentatorskie w Polsce działają głównie na zasadzie prawa cytowania, poddając krytyczną analizę lub parodię twórczości innych autorów. W dobrych kanałach komentujących widz otrzymuje wartość dodaną w postaci linku merytorycznego, komentarza lub analizy. Niektóre komentarze są mocno polityczne, inne skupiają się na plotkach i celebrytach, jeszcze inne na internetowych «dramatach», a jeszcze inne to subiektywna opinia autora, często wyrażona w humorystyczny sposób. Komentarz jest często mylony z filmem typu „reaguj na”, o czym napiszemy poniżej.

Cross/Collab – współpraca twórców, współpraca (bez pejoratywnego charakteru tego słowa). Najczęściej mówimy o rozdrożu, gdy dwóch różnych YouTuberów tworzy razem film, który później trafia na ich kanały. Collab może również oznaczać współpracę osoby i marki, na przykład Coca-Coli z influencerem.

Zdobądź widzów, promując swój kanał na YT

Promocja kanału na YouTube jest żmudna, ale opłacalna. Im więcej użytkowników nas obserwuje, tym lepiej dla nas. Dodatkowo, aby zwiększyć liczbę obserwujących, możemy aktywować płatną kampanię reklamową dla naszych filmów w GoogleAds. Możemy również stworzyć reklamy, które będą wyświetlane przed lub na końcu filmu, taką kampanię można rozpocząć i zatrzymać w dowolnym momencie.

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad