Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Jak nazywa się reklama na YouTube?

Reklama może być interesująca, zaskakująca i naprawdę interesująca, ale tego typu materiały reklamowe są naprawdę rzadkie. Większość z nich jest po prostu irytująca, zwłaszcza gdy gra się w tę samą grę w kółko. Nie wspominając już o tym, że co najmniej co drugi, a nawet cały blok telewizyjny składa się w całości (lub w większości) z takich reklam suplementu diety. Trzeba jednak zaznaczyć, że Polacy nie kupują ich dużo bez powodu, więc nie dziwi fakt, że producenci promują tego typu produkt.

Jednak podczas oglądania telewizji nie ma możliwości zablokowania reklam – można jedynie wyjść z pokoju lub przełączyć się na inny kanał, choć istnieje duże prawdopodobieństwo, że pojawi się również na tym kanale. Widać, że przerwy reklamowe odbywają się jednocześnie na wszystkich pokazach jednego właściciela – to z pewnością nie przypadek.

Możliwe do pominięcia formaty reklam w YouTube

Przejdźmy teraz do reklam, które najczęściej widzimy w YouTube. Niektóre z nich możemy pominąć.

Jaka jest różnica między tym materiałem promocyjnym a poprzednim o tym samym tytule? Można go pominąć po 5 sekundach. W tym przypadku również obowiązuje inne rozliczenie niż w przypadku reklam niemożliwych do pominięcia. Tworząc reklamę w tym formacie, możesz wybrać obliczanie CPV. Płacisz za reklamę tylko wtedy, gdy użytkownik obejrzy 30 sekund filmu lub cały film, jeśli jest krótszy niż 30 sekund. Ale uwaga! To może okazać się pułapką. Wiele osób ogląda YouTube w tle, więc przy włączonej opcji autoodtwarzania istnieje ryzyko, że nasza reklama automatycznie wyświetli się odbiorcy, a odbiorca nawet nie będzie mógł jej pominąć. Możesz nawet nie zauważyć naszej reklamy! Spojrzenie staje się obciążające i kończy się pasywnością. Dla reklamodawców – bezużyteczne.

Możliwe do pominięcia reklamy In-Stream

Jest to rodzaj reklamy wideo, która jest odtwarzana przed, w trakcie lub po przesłaniu filmów do YouTube. Cechą charakterystyczną tego typu reklamy jest to, że użytkownik serwisu może ją pominąć po pięciu sekundach. Film promocyjny musi trwać co najmniej 12 sekund. Jednak jeśli chodzi o maksymalną długość, Google zaleca, aby nie była dłuższa niż 3 minuty.

Koszt tej reklamy w dużym stopniu zależy od wybranej strategii ustalania stawek. W przypadku CPV płacimy za reklamę, gdy użytkownik obejrzy lub w inny sposób wejdzie w interakcję z 30-sekundowym filmem (lub całym filmem, jeśli jest krótszy niż 30 sekund). W przypadku innych dostępnych strategii ustalania stawek płacimy za wyświetlenie.

Grupa TrueView

Przygotowując kampanię możemy skorzystać z 3 podstawowych formatów reklam wideo:

  • In-stream są możliwe do pominięcia Reklamy wideo (5 na sekundę), które mogą pojawiać się przed filmem oglądanym przez użytkownika iw jego trakcie.

Segmenty odbiorców

Przejdźmy teraz do sedna problemu. Wybór segmentu grupy docelowej. Tu dokładniej określamy, gdzie i dla kogo mają się wyświetlać nasze reklamy, jeszcze zanim je stworzymy.

Po prawej stronie znajduje się okienko, w którym aktualnie wybrana grupa odbiorców jest opisana pod względem liczby dostępnych widoków. Oczywiście są to prognozy, które mają niewiele wspólnego z oprawą naszej kampanii w tej chwili, w jej budżecie.

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad