Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Jak płacą ci na YouTube?

YouTube wprowadził funkcję, dzięki której płacisz za każdym razem, gdy ktoś udostępni Twój film na Twitterze, Facebooku, Google Plus i innych platformach mediów społecznościowych.

Użyj tej funkcji, aby zarabiać na udostępnianiu swoich filmów. Gdy ktoś udostępni Twój film na platformie mediów społecznościowych, otrzymasz zapłatę. To jeden z najskuteczniejszych sposobów zarabiania pieniędzy za oglądanie filmów.

Czy możesz zwiększyć swój potencjał zarobkowy dzięki YouTube i jak to zrobić?

Tytuł i miniatura są kluczem do kliknięcia, ale temat filmu jest jeszcze ważniejszy. Nawet najlepszy podgląd nie uratuje słabego motywu — czyli takiego, którym interesuje się tylko garstka osób — ale świetny motyw poradzi sobie nawet z podglądem niskiej jakości.

Zakładając, że większość ludzi nas nie zna, musimy nagrywać dla publiczności, nie dla siebie. Dlatego tak ważne jest, aby badać tematy i rozumieć problemy i potrzeby widza.

Krótkie filmy YouTube z możliwością monetyzacji filmów

Wygląda na to, że YouTube, jako znacznie starsza platforma i bardziej zaznajomiona z różnymi sposobami pracy z YouTuberami, może oferować możliwość publikowania treści w YouTube Zarabiaj na szortach stosunkowo szybko. Tak się jednak nie stało. Krótkie filmy są z nami od ponad roku, a funkcja zarabiania na wideo, podobnie jak klasyczne klipy z YouTube, zniknęła. Taka sytuacja potrwa tylko kilka miesięcy.

Od 2023 roku filmy Short będą uczestniczyć w programie partnerskim YouTube. To bardzo dobry krok, biorąc pod uwagę, że filmy krótkometrażowe przystosowane do ekranów smartfonów cieszą się coraz większą popularnością. Społeczność YouTube Shorts liczy co miesiąc ponad 1,5 miliarda osób.

Tak ogromna baza użytkowników z pewnością zaowocuje dużymi dochodami dla twórców i samej platformy – jeśli oczywiście Google dobrze rozegra kwestię podziału zysków.

Zarabiaj na wyświetleniach – program partnerski Google Adsense

Najpopularniejszą metodą jest zarabianie na wyświetlaniu reklam na Twoich filmach. Kiedyś decydowaliśmy, czy wyświetlać reklamy w naszych filmach. Dzisiaj YouTube poszedł o krok dalej. Obecnie reklamy są wyświetlane w każdym filmie, chyba że użytkownik ma subskrypcję YouTube Premium. Reklamodawcy z całego świata mogą łatwo skonfigurować reklamę wyświetlaną podczas Twojego filmu. Dzięki temu YouTube dzieli się z nami częścią zysków, jakie otrzymuje z tej praktyki.

Niestety ten sposób zarabiania w Polsce jest przeznaczony głównie dla dużych twórców ze względu na niskie stawki, które potrafią być 7x niższe niż twórcy z USA.

Skąd pochodzi ten dochód? Ile średnio kosztuje umieszczenie reklamy YouTube w Google Ads (AdWords)?

Jako konsultant ds. marketingu na co dzień wiem, ile płacą w Google Ads (AdWords) za wyświetlenie 1 nieistotnej reklamy w AdWords – reklamy wideo możliwe do pominięcia. W tym modelu (CPV – Cost per View) reklamodawca AdWords płaci, gdy ktoś obejrzy reklamę przez 30 sekund i/lub kliknie w baner reklamowy/link.

Ceny w tym formacie reklamy za 1 obejrzenie – CPV (nie mylić z wyświetleniami – CPM, co oznaczają tutaj te skróty) wahają się od 0,2 do 0,8 zł średnio w Polsce (w 2018 r.). Google zatrzymuje dla siebie 32% tej kwoty, czyli powiedzmy: 0,0224 zł za każdą reklamę, Google zarabia 0,0224 zł, a YouTuber 0,0476 zł. W zaokrągleniu: Google 2 centy CPV i Youtuber 4,7 centa za 1 wyświetlenie.

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad