
Najważniejszą rzeczą dla wyszukiwarek jest oczywiście zawartość naszej strony. Jak to zrobić i jak wpływa to na ranking strony, omówiono w następnej sekcji. Dodatkowo umiejscowienie strony w Google ma ogromny wpływ na optymalizację innych elementów – np. tytułu, metaopisu, tagów czy nawet nagłówka strony.
Właściwy dobór tytułu i metaopisu ma bardzo dużą wartość praktyczną – to właśnie one pojawiają się w oczach potencjalnego klienta, który wpisze w wyszukiwarkę żądaną frazę. Ciekawy opis zawierający CTA (Call To Action) zachęci Cię do zapoznania się z naszą ofertą. To także bardzo skuteczne narzędzia w walce o lepszą pozycję – sprytnie wpisane słowa kluczowe pomagają je poprawić, ale nie powinno ich być za dużo i nie można ich uszeregować jeden po drugim, gdyż algorytmy są bardzo wrażliwe na takie „ farsz”. słów kluczowych. To samo dotyczy tagów „title”, „description” oraz tagów, które są tworzone w ramach wykorzystywanego systemu zarządzania treścią (CMS) – one również wpływają na postrzeganie serwisu przez Google, dlatego warto umiejętnie je wykorzystywać.
Optymalizacja strony.
Teraz, gdy dobrze rozumiesz swoją witrynę, masz również możliwość wprowadzenia znaczących zmian w SEO.
Domyślnie umieszczam kilka czytelnych wpisów na końcu sekcji, jeśli chcemy przeprowadzić optymalizację strony.
Przypisz swoją firmę do odpowiedniej kategorii.
Tworząc konto w Mapach Google, prawdopodobnie nie zwracałeś zbytniej uwagi na kategoryzowanie swojej firmy i dodawałeś najwyżej jedną kategorię.
W Google Maps jest bardzo ważna opcja związana z tym, czym firma się zajmuje i jakie usługi oferuje. Wielu właścicieli nie zdaje sobie sprawy, że można dodać do 5 dodatkowych kategorii, które w jakiś sposób opisują ich działalność.
Optymalizacja jako czynnik na stronie
Jeśli wiesz dużo o swojej witrynie, masz również możliwość wprowadzenia znaczących zmian w witrynie w celu lepszego pozycjonowania.
Oto 5 najlepszych praktyk
Źle dobrana struktura strony może wpłynąć na ranking nawet najlepiej zaplanowanej kampanii reklamowej SEO w Google. Jeśli Twoja witryna jest źle nawigowana, użytkownicy poczują się zagubieni, a roboty wyszukiwarek będą zdezorientowane – ucierpi na tym widoczność Twojej witryny.
Najpierw pomyśl o użyteczności strony – szczególnie przyjrzyj się mobilnej wersji strony.