
Twoja witryna składa się z podstron. Decydującym czynnikiem jest to, co Google indeksuje z tych podstron:
- czy indeksuje wszystkie ważne podstrony
- czy występują problematyczne podstrony (więcej na ten temat w następnym rozdziale)
Dokąd zmierzasz lub jak wybrać słowa kluczowe?
Strona jest umieszczana na wybraną frazę, dlatego dobranie odpowiednich słów kluczowych może zadecydować o skuteczności optymalizacji.
Zamiast generować maksymalną liczbę fraz związanych z Twoją witryną, skup się na ich trafności. Zastanów się, co użytkownik ma na myśli, wpisując zapytanie w wyszukiwarce i czy Twoja oferta faktycznie na niego odpowiada.
Optymalizacja SEO – od czego zaczynają profesjonaliści?
Dane uzyskane z Google Search Console lub innych usług analizy SEO nie zostały jeszcze zinterpretowane. Często okazuje się, że frazy generujące relatywnie mały ruch prowadzą do znacznej konwersji i odwrotnie – popularne wyszukiwania przyciągają odbiorców, ale nie zwiększają sprzedaży. Dlatego w Netim tak starannie podchodzimy do audytów SEO, dając jasny obraz aktualnej sytuacji każdej domeny, jej otoczenia rynkowego oraz szans zdobycia atrakcyjnych pozycji SERP w bliższej i dalszej przyszłości.
Jeśli nie chcesz tracić czasu na eksperymentowanie, ponosić kosztów i ryzykować usunięcia witryny z Google za praktyki SEO, nie rezygnuj z konsultacji ze specjalistami. Dzięki profesjonalnym audytom SEO pozycjonowanie przynosi konkretne efekty sprzedażowe lub wizerunkowe.
Używaj metatagów
Wiele osób posiadających własną stronę internetową wybiera najprostsze rozwiązanie, czyli ustawienie wszystkich nazw witryn jako nazw firm. To duży błąd, ponieważ uniemożliwia pełne wykorzystanie potencjału tytułu. Z tego powodu opłaca się projektować nagłówki tak, aby zawierały słowa kluczowe, które są często wpisywane w wyszukiwarce. Jednocześnie muszą być powiązane z konkretną branżą, aby nie wprowadzały czytelnika w błąd i pokazywały, czego można oczekiwać od serwisu.
Drugim ważnym aspektem jest tag metaopisu, który zachęca do odwiedzenia serwisu. Nie będzie to ranking, ale dzięki odpowiedniej optymalizacji może pomóc zwiększyć liczbę osób, które zdecydują się kliknąć w link po zobaczeniu wyniku w wyszukiwarce.
Kluczem jest ciągłość w sieci
Podczas niedawnego spotkania Google Webmaster Central pojawiło się pytanie, po jakim czasie ujawni się wpływ lokalizacji.
John Mueller odpowiedział, że «to wymaga czasu». Głównie dlatego, że algorytm wyszukiwarki musi „przeliczyć” całą stronę po zmianach.