
Jeśli czytasz ten artykuł, prawdopodobnie masz już pomysł na swój pierwszy film. Jednak chciałbym Was przekonać, abyście spisali maksymalnie 10 pomysłów na filmy i wybrali najlepszy z tej listy. Ten pierwszy pomysł może nie okazać się najlepszy, dając znacznie lepszy start. Jeśli masz nadzieję, że ludzie znajdą Twoje filmy za pomocą wyszukiwarki, możesz również umieścić swoje pomysły w Planerze słów kluczowych Google, aby zobaczyć, które frazy są najczęściej wyszukiwane.
Tworzenie kanału to bardzo prosta czynność, możesz skorzystać z przewodnika Google: „Utwórz nowy kanał”. Warto jednak pamiętać o mniej oczywistych ustawieniach, których można się dowiedzieć z artykułu: 10 najlepszych ustawień kanału YouTube.
Krok 3: Zoptymalizuj swoje filmy w YouTube
Wiesz już, że SEO w YouTube jest ważne.
Przejdźmy więc od razu do kroków.
Pierwsze kroki na YouTube – co jest ważne?
Zanim zacząłem kupować kanały, przeczytałem wiele artykułów, obejrzałem wiele samouczków i dokładnie przesłuchałem Daniela ze Strefy Czytelnika, co nauczyło mnie, jak tworzyć filmy na YouTube. Po pierwsze dobry dźwięk. Po drugie dobre oświetlenie.
Te dwa elementy mogą zrekompensować mankamenty materiału nagranego smartfonami. I na tym się skupiłem.
Nie. I będę to podkreślał za każdym razem. Oczywiście super profesjonalny sprzęt, porządna lustrzanka czy drogi aparat mogą zaoferować znacznie więcej niż telefon i gdybym miał topowy sprzęt, nie gardziłbym nim wcale, ale faktem jest, że brak profesjonalnego sprzętu jest często postrzegany przez ludzi, którzy widzą dobre wymówki, by nic nie robić. Gdybym czekał, aż będę mógł sobie pozwolić na dobry aparat, nie założyłbym kanału do tej daty i pewnie spędziłbym dużo czasu tłumacząc całemu światu, dlaczego odkładam coś, co mogłem zacząć dawno temu.
SEGMENTACJA
Po uporządkowaniu myśli przeczytaj kilka razy scenariusz na głos, aby upewnić się, że brzmi naturalnie, a Twój tekst jest zrozumiały dla przeciętnego Kowalskiego. Twoja wiedza jest bardzo ważna, ale ważniejsze jest to, jak ją przekazujesz – nie zapominaj o tym. Bądź naturalny, zwróć się do odbiorcy osobiście i wyjaśnij materiał tak, jakbyś robił to dla znajomego.
Gdy ogólny ton tekstu jest zadowalający, podziel go na części, aby ułatwić zapamiętanie i odczytanie bezpośrednio do aparatu.
Wideo YT na urządzenia mobilne
Tworząc reklamy wideo, należy nadać priorytet wersji mobilnej i wygodzie hostowania użytkowników na tych urządzeniach. Dlatego podczas pracy zadaj sobie kilka pytań:
- Czy poszczególne części można skrócić?
- Czy schemat kolorów jest wystarczająco wyraźny?
- Czy zbliżenia dominują nad detalami, twarzami, kluczowymi elementami produktu?
- Czy tekst i grafika są duże i czytelne, czy też wyróżniają się na małych ekranach?