Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Jak pozycjonować stronę w Google za darmo?

Ruch w witrynie to tylko połowa sukcesu. Chodzi o przyciągnięcie na Twoją stronę osób, które staną się Twoimi klientami. Jak to idzie? Najpierw wybierz najtrafniejsze słowa kluczowe. Wyrażenia, których potencjalni klienci używają do wyszukiwania produktów lub usług podobnych do Twoich. Możesz myśleć, że wiesz, co ludzie wpisują w Google. To pomyłka. Internauci potrafią być naprawdę kreatywni, a frazy, które wprowadzą na Twoją stronę mogą Cię zaskoczyć. Dlatego w tym przypadku nie ufaj swojej intuicji. Możesz sprawdzić, na jakie słowa kluczowe wyświetla się Twoja witryna zarówno w Google Search Console, jak i we wspomnianych na początku płatnych narzędziach. To samo dotyczy wyboru fraz kluczowych, na które chcesz pozycjonować swoją witrynę. Do wyboru masz darmowe narzędzia od Google – Planer Słów Kluczowych. Jeśli posiadasz konto Google Ads, system automatycznie wygeneruje propozycje słów kluczowych wraz z przewidywaną liczbą wyszukiwań (na podstawie danych historycznych). Niestety pozycjonowanie na kilka, kilkanaście fraz kluczowych było strategią, która sprawdzała się jeszcze kilka lat temu, jednak obecnie wybranie opłacalnych fraz wymaga więcej czasu, wiedzy i wysiłku. Czemu? Wiele się zmieniło w tym czasie. Dziś internauci inaczej korzystają z wyszukiwarki, a roboty Google są coraz inteligentniejsze. Statystyczny użytkownik wpisuje w Google dłuższe i bardziej szczegółowe zdania. Odpowiedzią na te zmiany jest pozycjonowanie tematyczne, tj. H. widoczność serwisu na tysiące słów kluczowych związanych z konkretną branżą, produktem lub usługą -> zobacz też analiza słów kluczowych.

Słowa kluczowe z potencjałem

Jeśli masz już trochę treści na stronie, ponieważ prowadzisz bloga od dłuższego czasu lub masz wiele produktów online, to An Online Sklep to dobry sposób na zwiększenie widoczności serwisu i identyfikację słów z potencjałem, czyli takich, na które Twoja strona pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania Google, mimo braku specjalnych działań w tym kierunku. Takie słowa mogą pojawiać się spontanicznie poprzez przeciążenie treściowe strony lub np. jako «efekt uboczny» umieszczenia innych słów kluczowych. Często są one bardzo cenne i czasem sami nawet o nich nie myślimy. Jak znaleźć takie słowa? Najlepiej skorzystać z narzędzi, o których już wspomniałem – SENUTO lub SEMSTORM. Pokażę to na przykładzie SENUTO.

Po zalogowaniu wpisujemy adres interesującej nas strony w analizie widoczności np. onet.

pl. Przejdź do raportu Słowa kluczowe i kliknij Pełne wyniki. Następnie wybieramy filtr „pozycja” większy lub równy 11. Drugim filtrem pozycji możemy ją zawęzić, np. poniżej 20. No i mamy listę fraz, które możemy uporządkować w dowolny sposób, np. według do pozycji lub średniej miesięcznej liczby wyszukiwań . Oczywiście możemy wyeksportować dane.

Zapoznaj się z badaniem i

planowaniem słów kluczowych

Zrozumienie odbiorców i ich obaw da Ci lepsze wyobrażenie o tym, na które słowa kluczowe kierować reklamy. Twoi klienci prawdopodobnie będą używać innych terminów do opisywania Twoich produktów i/lub usług niż Twoi rówieśnicy i liderzy branży, więc miej to na uwadze podczas burzy mózgów. Szukaj fraz, które są wyszukiwane w sposób swobodny, ludzki, a nie znaków towarowych.

Bezpłatne narzędzia, takie jak wspomniany powyżej Planer słów kluczowych Google i Ubersuggest, lub płatne Semrush lub Ahrefs to dobry punkt wyjścia do wyszukiwania słów kluczowych.

Czynniki rankingu – unikanie odrzuceń

Współczynnik odrzuceń to ważna koncepcja przy ustalaniu rankingu strony. Współczynnik odrzuceń pokazuje, ilu użytkowników opuściło naszą witrynę, zanim została dobrze ugruntowana. Jak to zrobić, żeby było jak najmniejsze? I tutaj również na pierwszy

plan wysuwają się użytkownicy, których łatwo odwieść od źle przygotowanej strony internetowej.

Tylko nieciekawa treść, zdjęcie lub brak wiarygodności. Istnieje wiele narzędzi do analizy ruchu na stronie, takich jak wspomniany Google Analytics.

Media społecznościowe i pozycjonowanie

Powyżej znajdują się przykłady narzędzi do pozycjonowania onsite, ale możesz użyć tak zwanego pozycjonowania offsite, tj. H. umieść link do strony internetowej, np. B. za pośrednictwem mediów społecznościowych. Jest to metoda, której skuteczność jest trudna do zmierzenia. Trudne do zmierzenia, głównie ze względu na ilość czynników wpływających na pozycję naszej strony w wyszukiwarce Google.

Jednak linki umieszczane na portalach społecznościowych mają bardzo duży wpływ na ruch na naszej stronie pod innymi kontami – tworzą go, ponieważ stronę odwiedzają osoby zainteresowane usługami, a jeśli zdobędziesz stałych czytelników , Google z pewnością nie zignoruje. Może to również prowadzić do niespójności zasobów, co również wpływa na widoczność strony.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad