Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Jak pozycjonować swój sklep w internecie?

Firmy informatyczne zajmują się tworzeniem aplikacji i stron internetowych, analizą, testowaniem i przetwarzaniem danych, szeroko pojętą informatyką. Jest to obszar obejmujący różne specjalizacje, możemy wymienić takie zawody jak web developerzy, testerzy, programiści, analitycy, właściciele produktów, developerzy AR/VR, specjaliści od cyberbezpieczeństwa.

Niemal każda firma potrzebuje choć trochę pomocy takich profesjonalistów. Ale jakie kroki należy podjąć, aby dotrzeć do grupy docelowej?

Opisy w sklepie internetowym

Treści, zwłaszcza te, które trafnie opisują zawartość Twojego sklepu internetowego, czyli to, co oferuje, to niezwykle ważny element SEO. Dlatego zadbaj o to, aby każda karta produktu posiadała czytelny opis produktu. To samo dotyczy każdej kategorii w sklepie internetowym. Warto też umieścić kilka zdań na stronie głównej i zadbać o opis firmy, który zawiera frazy kluczowe z punktu widzenia SEO.

Google przywiązuje większą wagę do stron, które często aktualizują swoją zawartość, ponieważ jest to wyraźny sygnał, że żyją, są aktualne i nie zostały dawno zapomniane. Dlatego prowadzenie bloga w przestrzeni ecommerce jest nie tylko niezwykle ważne ze względu na aktywne działania content marketingowe, ale także ważną częścią każdej strategii SEO ecommerce.

Pozycjonowanie zewnętrzne – link building

Pozycjonowanie sklepów internetowych to nie tylko zawartość naszej strony. Duże znaczenie dla poprawy pozycji w wyszukiwarce ma również pozycjonowanie zewnętrzne – tzw. link building.

W skrócie – link building polega na umieszczaniu odnośników (linków) do naszego sklepu na powiązanych ze sobą tematycznie i jakościowo zewnętrznych stronach internetowych (blogi, fora, platformy branżowe). Im więcej tych linków i im wyższa jakość stron, na których się znajdują, tym lepsze pozycjonowanie zewnętrzne nam przyniesie.

Przykładowa kopia SEO — przewodnik

Jeśli zdecydujesz się stworzyć przykładową kopię SEO, która może służyć jako przykład dla konkurencji lub copywriterów uczących się rzemiosła, unikaj oklepanych kopii.

Więc nie pisz czegoś w stylu „Jesteśmy szanowaną marką z produktami wysokiej jakości”. W tym przypadku nie przedstawiasz korzyści płynących z korzystania z Twojej oferty, poszukaj dobrego tekstu SEO. Przykłady zaczerpnięte z wysoko ocenianych stron często zawierają pozytywny język.

Dostosowanie do rzeczywistych użytkowników to oczywiście nie wszystko. Jak sama nazwa wskazuje, teksty SEO muszą być dostosowane do algorytmów wyszukiwarki, a więc zawierać między innymi odpowiednie frazy kluczowe. Jeśli interesuje Cię to, co ludzie czytają najczęściej, możesz na przykład skorzystać z Google Trends. Z drugiej strony, jeśli cenisz sobie dobór wartościowych słów kluczowych, możesz skorzystać na przykład z AnswerThePublic, Google Keyword Planner lub Ubersuggest.

Wybierz platformę, na której ma się znajdować sklep internetowy

Sklep internetowy nie jest witryną wizerunkową, więc jest bardziej rozbudowany i posiada wiele podstron. Jeśli dopiero planujesz otworzyć e-sklep, zastanów się, którą platformę wybierzesz do założenia sklepu. Należy mieć świadomość, że ten wybór jest jedną z najważniejszych decyzji. Pamiętaj, że Twój e-biznes może na początku nie być duży, ale w przyszłości może się rozwijać. Wczesny wybór odpowiedniej platformy pozwoli zaoszczędzić późniejszych kłopotów. Jeśli masz trudności z podjęciem decyzji, która platforma jest dla Ciebie odpowiednia, skontaktuj się z agencją SEO. Specjaliści podpowiedzą najlepsze rozwiązanie.

Odwiedź Mateusza, naszego młodszego specjalistę SEO, aby uzyskać rekomendacje dotyczące wyboru platformy!

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad