
Sama obecność w sieciach społecznościowych jest już tak powszechna, że nie wystarczy wyróżnić się na tle konkurencji. Wymagane jest dostosowanie do obecnych standardów. Jednym z głównych trendów jest rosnąca popularność formatu wideo. Warto brać udział w działaniach na YouTube i kanalizować własny sukces.
Własna kampania wideo
Bardzo często będziemy korzystać z możliwości własnej kampanii wideo. Ta opcja jest najbardziej elastyczna i jeśli nie wiesz, który cel reklamy wybrać w tym momencie, skorzystaj z tej opcji.
SEO dla filmów w YouTube
Okazuje się, że SEO to nie tylko strony internetowe. Dotyczy to również filmów przesłanych do YouTube. Jeśli więc chcesz, aby Twoje filmy były jak najczęściej oglądane i polecane przez użytkowników YT, musisz pamiętać o kilku ważnych rzeczach.
- Film — przesyłając film na swój kanał YouTube, ustaw jego tytuł z wyprzedzeniem. Aby nie przesyłać filmu o nazwie Film lub 12345. Taka nazwa filmu wpływa również na SEO, dlatego dobrze, że prezentuje najważniejsze słowa kluczowe.
- Nazwa – powinna zawierać najważniejsze słowa kluczowe
- Opis – pierwsze 2 linie to miejsce na inne słowa kluczowe, które oczywiście należy uwzględnić. Używaj słów, aby zachęcić użytkowników do kliknięcia Twojego filmu.
- Dodatkowy opis filmu – tutaj możesz dokładniej opisać na jakie pytania odpowiadasz w filmie, dla kogo był on robiony itp. Udostępnij też najważniejsze linki np. do swojej strony, konkretnego artykułu oraz kilka profili w mediach społecznościowych (pamiętaj jednak, aby nie przesadzać z liczbą tych linków).
- Tagi/słowa kluczowe — wprowadź tutaj najtrafniejsze słowa kluczowe pasujące do Twojego filmu wideo. Możesz je znaleźć za pomocą wyszukiwarki YouTube lub Google Keyword Planner. Spróbuj użyć nie kilku, ale co najmniej 10 takich słów kluczowych, aby zwiększyć liczbę wyświetleń wideo.
- Miniatura — upewnij się, że tytuł dodanego zdjęcia pasuje do Twojego filmu w YouTube.
- Hashtagi — możesz używać hashtagów w opisie filmu. Na przykład ogranicz się do 3 na końcu. Niech reprezentują słowa kluczowe związane z Twoim filmem. Będą później widoczne pod Twoim filmem. Czasami warto użyć hasztagu w tytule filmu (np. jak rozwijać się jako freelancer? #praca zdalna).