
Zanim zaczniesz myśleć o tworzeniu reklam na LinkedIn, zadaj sobie pytanie, czy są tu Twoi odbiorcy docelowi i czy chcesz walczyć o ich uwagę.
Załóżmy, że sprzedajesz meble. Magda, która jest w trakcie urządzania swojego pierwszego mieszkania, interesuje się innymi meblami, kolejnym jest Kazimierze, który przenosi swoją firmę do większego biura i musi je umeblować. Ma to bezpośrednie odzwierciedlenie w brzmieniu przekazu i… w doborze nośnika, w jakim go przekazujesz.
Treść sponsorowana na Linkedin
Wpis sponsorowany, który pojawia się podczas przeglądania kanału. Może to być jeden z wpisów opublikowanych na stronie internetowej firmy lub inna treść stworzona przez twórcę.
Najciekawszy kształt. Możesz wysyłać prywatne wiadomości do użytkowników portalu. Dokładnie to, co wybierzesz w opcjach kierowania. Lądują bezpośrednio w Twojej skrzynce odbiorczej. To nie jest zwykła wiadomość, jest na sterydach – obok pojawi się baner, a na środku możesz umieścić przycisk wezwania do działania.
Płatna reklama na LinkedIn – jakie formaty są dostępne?
Ze względu na grupę docelową kampanie reklamowe na LinkedIn stają się coraz bardziej popularne. Portal oferuje różnorodne cele i formaty reklamowe do wyboru. Formaty na LinkedIn obejmują:
- wyświetlanie tekstu – wyświetlane w prawej kolumnie lub u góry strony na LinkedIn,
- Jedna reklama graficzna – wyświetlana w kanale,
- Karuzela reklam graficznych – 2 lub więcej zdjęć wyświetlanych w kanale,
- wideo reklama — pojawia się w aktualnościach,
- Reklamy obserwujących — wykorzystuje informacje z profilu LinkedIn do tworzenia spersonalizowanych reklam,
- Ogłoszenie o pracę — które pomaga reklamuj oferty pracy na LinkedIn,
- reklama w wiadomości – reklama wysyłana do skrzynek odbiorczych użytkowników LinkedIn
Uwaga:
Jak możesz zobacz, że niektóre z moich celów wyblakły, co oznacza, że nie są już dostępne dla mojego konta reklamowego
Po Si Po dostosowaniu reklamy możesz dokładnie określić, kto ją zobaczy. LinkedIn daje możliwość zawężenia grona odbiorców poprzez wprowadzenie: kraju, branży, firmy i rozmiaru, szkoły, stanowiska i poziomu w firmie, umiejętności, członkostwa w grupie dyskusyjnej, płci i wieku.
Rozpoczyna się podróż!
Ale zanim rozpoczniesz przygodę z płatną reklamą na LinkedIn, powinieneś się przygotować. Spontaniczny wyjazd może mocno uderzyć w kieszeń i zniechęcić do skorzystania z promocyjnych możliwości tej platformy.
Dzięki liście kontrolnej krok po kroku możesz przejrzeć swoje przygotowania, uniknąć niepotrzebnych rozczarowań i nadętych budżetów.