
Wygląda na to, że reklama internetowa nie jest już w stanie nas zaskoczyć. Ale co roku pojawiają się aktualizacje lub nowe formaty, na przykład w sieciach społecznościowych. Nowoczesne formy reklamy przyciągają właścicieli e-sklepów, którzy są już przyzwyczajeni do tradycyjnych form marketingu i szukają alternatywnych sposobów promocji swojego biznesu. Czym są innowacyjne reklamy i jakie zjawiska kreują? Na te pytania odpowiadamy w poniższym artykule.
Pozycjonowanie SEO
To jeden z najważniejszych czynników decydujących o Twojej oglądalności w YouTube. Nie zapomnij o słowach kluczowych dla publikowanego materiału, używaj tagów i zwracaj uwagę na chwytliwy tytuł filmu. To może wydawać się małe, ale robi wielką różnicę. Nie należy jednak przesadzać ze słowami kluczowymi, ponieważ algorytm Google rozpoznaje próby poprawienia pozycji strony poprzez zbyt częste stosowanie słów kluczowych.
Stwórz kanał, który przyciąga, a nie odpycha wzrok widza. Twórz ciekawe i spójne miniatury, dodawaj znak wodny do swoich filmów i dbaj o dobre zdjęcie profilowe i tło kanału. Czystość i porządek na pewno zachęcą widzów do obejrzenia Twoich materiałów.
SEO filmów na YouTube
Okazuje się, że SEO to nie tylko strony internetowe. Dotyczy to również filmów przesłanych do YouTube. Jeśli więc chcesz, aby Twoje filmy były jak najczęściej oglądane i polecane przez użytkowników YT, musisz pamiętać o kilku ważnych rzeczach.
- Film — przesyłając film na swój kanał YouTube, ustaw jego tytuł z wyprzedzeniem. Aby nie przesyłać filmu o nazwie Film lub 12345.
Taka nazwa filmu wpływa również na SEO, dlatego dobrze, że prezentuje najważniejsze słowa kluczowe. - Nazwa – powinna zawierać najważniejsze słowa kluczowe
- Opis – pierwsze 2 linie to miejsce na inne słowa kluczowe, które oczywiście należy uwzględnić. Używaj słów, aby zachęcić użytkowników do kliknięcia Twojego filmu.
- Dodatkowy opis filmu – tutaj możesz dokładniej opisać na jakie pytania odpowiadasz w filmie, dla kogo był on robiony itp. Udostępnij też najważniejsze linki np. do swojej strony, konkretnego artykułu oraz kilka profili w mediach społecznościowych (pamiętaj jednak, aby nie przesadzać z liczbą tych linków).
- Tagi/słowa kluczowe — wprowadź tutaj najtrafniejsze słowa kluczowe pasujące do Twojego filmu wideo. Możesz je znaleźć za pomocą wyszukiwarki YouTube lub Google Keyword Planner. Spróbuj użyć nie kilku, ale co najmniej 10 takich słów kluczowych, aby zwiększyć liczbę wyświetleń wideo.
- Miniatura — upewnij się, że tytuł dodanego zdjęcia pasuje do Twojego filmu w YouTube.
- Hashtagi — możesz używać hashtagów w opisie filmu. Na przykład ogranicz się do 3 na końcu. Niech reprezentują słowa kluczowe związane z Twoim filmem. Będą później widoczne pod Twoim filmem. Czasami warto użyć hasztagu w tytule filmu (np. jak rozwijać się jako freelancer? #praca zdalna).