Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Jak się czyta SEO?

Jeśli chcesz poprawiać SEO swojego sklepu internetowego o 10, 20, 50, 100% rocznie, musisz trzymać się ściśle określonych zasad – 7 zasad. Jeśli ten wzrost o 50, 100% rocznie wydaje ci się niemożliwą liczbą, zapewniam cię, że makro SEO wcale nie jest nauką rakietową, pod warunkiem, że aplikujesz gdzie i ile. Dzisiaj podzielę się z Tobą 7 podstawowymi zasadami, które pomogą Ci skuteczniej zaistnieć i skalować organiczny zasięg w Google. Krok po kroku.

Witam, nazywam się Adrian Pakulski i zajmuję się SEO od 8 lat – z czego 4 lata pomagałem przy pozycjonowaniu sklepów internetowych. W tym czasie ja i moja agencja współpracowaliśmy między innymi z takimi markami jak Sklep Łuczniczy, AlleZoo, Akre czy Motogar Polska. Dlaczego SEO? Bo zasięg organiczny w Google pozwala na zwrot kosztów – koszt pozyskania ruchu do Twojego sklepu internetowego. Ponieważ, jak zapewne już wiesz, ruch z płatnych kanałów będzie utrzymywał Twój sklep tak długo, jak długo będziesz płacić za te reklamy. Na przykład, jeśli przestaniesz wyświetlać reklamy na Facebooku, nie oznacza to mniej więcej, że miałeś ruch, a teraz nie. I utrzymywanie stałych kosztów SEO – to sumuje się w czasie i pozwala odetchnąć budżetem w portfelu, kiedy najbardziej go potrzebujesz. Ponadto dobrze zarządzana strategia SEO gwarantuje napływ dobrze przewidywalnego ruchu, a tym samym dobrze przewidywalnych przychodów dla Twojego sklepu internetowego (przynajmniej między rolloutami).

Dlaczego moja witryna potrzebuje SEO?

Większość ruchu internetowego jest kontrolowana przez główne komercyjne wyszukiwarki Google, Bing, Yahoo i Yandex (głównie Rosja). Podczas gdy media społecznościowe i inne rodzaje ruchu mogą przyciągać ruch do Twojej witryny, wyszukiwarki są podstawową metodą nawigacji w sieci dla większości użytkowników sieci.

Dlatego ważne jest, czy strona zawiera treści, usługi, produkty, informacje lub po prostu cokolwiek innego, co zainteresuje internautę.

Jaka jest różnica między autouzupełnianiem a podobnym wyszukiwaniem?

Autouzupełnianie pojawia się na pasku zapytania, na którym wpisujesz prawie każde zapytanie Google. To narzędzie służy do odgadywania, co masz na myśli w czasie rzeczywistym. Są to sugestie Google na podstawie wcześniej wprowadzonych zapytań.

Podobne zapytania wyszukiwania są również sugestiami zorientowanymi na użytkownika.

Pojawiają się one jednak dopiero pod wynikami wyszukiwania po wprowadzeniu hasła i naciśnięciu ENTER. Różnica między autouzupełnianiem a podobnymi wyszukiwaniami jest dość wyraźna, ale często ledwo zauważalna. Podobne wyszukiwania mogą nie zawierać DOKŁADNYCH fraz wprowadzonych przez poprzednich użytkowników – chociaż często lub prawie zawsze tak jest. Dlatego wyniki w obu narzędziach często nie różnią się zbytnio od siebie.

Raport pozycjonowania SEO – kluczowe elementy

Dobry raport pozycjonowania SEO powinien zawierać statystyki ruchu organicznego na stronie. Są to dane o liczbie użytkowników, którzy odwiedzili witrynę za pośrednictwem wyszukiwarki Google. Dokument może zawierać informacje o nowych i powracających użytkownikach w różnych okresach czasu. Powinniśmy faworyzować i przestrzegać tych, które odpowiadają okresowi, w którym znajduje się strona. Sprawdzamy, jak zmienia się liczba odwiedzin organicznych z miesiąca na miesiąc i czy wykazuje stałą tendencję wzrostową. W takim przypadku pozycjonowanie SEO można uznać za skuteczne, a metody generowania ruchu skuteczne.

UWAGA

Dotrzyj do swoich klientów

Klienci mogą wyszukiwać usługi i produkty na różne sposoby. Terminy, które wpisujesz w wyszukiwarkę, mogą różnić się od nazw, których używasz przy nazywaniu produktów lub usług. Wasze głosy są warte usłyszenia. Jeśli nazwa zwyczajowa jest znacznie bardziej popularna niż nazwa oficjalna, to odkrycie tego faktu i zastosowanie tej wiedzy w praktyce może zwiększyć ruch na stronie. Użycie słownictwa dostosowanego do grupy docelowej również zwiększa szansę na konwersję.

Analiza widoczności konkurencji to świetny sposób na odkrywanie nowych słów kluczowych. Jeśli konkurencyjne firmy mają dużą widoczność, warto sprawdzić, jakie frazy pokazują w Google i zastanowić się, jak tę wiedzę wykorzystać na naszej stronie. Być może będziesz musiał stworzyć nowe podstrony lub zoptymalizować istniejące treści.

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad