
Budowanie obecności w Internecie jest podstawą każdej strategii sprzedaży. Aby zaistnieć na rynku internetowym musisz kompleksowo zadbać o jakość i wydajność swojej strony internetowej. Jest to możliwe dzięki wielu specjalistycznym narzędziom takim jak Google Search Console. Jak z niego korzystać i co warto poznać? Przyjrzyjmy się bliżej.
Dlaczego warto analizować pozycję słów kluczowych w Google?
Google od lat dominuje i nadal jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie i w Polsce – według gs.statcounter.com w styczniu 2021 r. odpowiada za prawie 92% światowego rynku. Użytkownicy korzystają z tej witryny w celu dokonywania zakupów lub wyszukiwania przydatnych informacji na stronie. To naturalne, że twórcy stron zajmują wysokie pozycje w wyszukiwarkach, aby dotrzeć do szerszej publiczności.
Kiedy można podejrzewać, że witryna może mieć problemy?
Oto kilka przykładów sytuacji, które powinny wskazywać, że coś jest nie tak ze stroną:
- strona nie działa,
- strona nie działa browser,
- strona działa w przeglądarce, ale roboty (np. Uptime Robot) wskazują, że nie jest dla nich dostępna.
Jak sprawdzić, czy witryna ma filtr Google
- Sprawdź ustawienia wyszukiwarki, czy masz wyłączone „bezpieczne wyszukiwanie” https:// /www.google .com/preferences?hl= cs&fg=1
- Wpisz w wyszukiwarkę: site:site_name lub samą nazwę serwisu.Jeśli strona się wyświetli, to oznacza, że jest indeksowany i niezablokowany.
- Załóż konto i zaloguj się do Google Search Console – GSC (dawniej: Google Webmaster Tools). Możesz to zrobić pod adresem: https://search.google.
com/search-console/about?hl=pl Podczas zakładania nowego konta w Google Search Console zostaniesz poproszony o zweryfikowanie adresu strony internetowej lub domeny. Po weryfikacji możesz używać starej lub nowej wersji konsoli.- W nowej wersji w głównym panelu znajdziesz zakładkę: «Bezpieczeństwo i ręczna interwencja». Rozwiń tę kartę i kliknij Czynności ręczne. Znajdujesz się w przeglądzie „Ręczne interwencje”.
- Jeśli używasz starej wersji, w głównym oknie znajdziesz zakładkę „Wyszukiwanie ruchu”. Kliknij. Następnie wybierz „Ręczne działania”. Prawdopodobnie zobaczysz komunikat „Ten raport nie jest już dostępny” i przycisk „Przejdź do nowego raportu”. Kliknij ten przycisk, a znajdziesz się w nowej wersji konsoli w przeglądzie „Akcje ręczne”.
- Ten raport zawiera informacje o wszystkich zastosowanych filtrach ręcznych. Zobacz przyczynę ręcznej interwencji i postępuj zgodnie z instrukcjami na stronie pomocy, aby usunąć wymuszony filtr. Na stronie pomocy Google Search Console (pod adresem: https://support.google.com/webmasters/answer/9044175?hl=en ) możemy dowiedzieć się, jak radzić sobie z ręcznymi działaniami, takimi jak:
- User Generated Spam
- Host wolny od spamu
- Problem z danymi strukturalnymi
- Nienaturalne linki z Twojej witryny
- Mała zawartość lub jej brak
- Maskowanie i niejawne przekierowania
- Czysty spam tixagx14) Obraz1ag )
- Ukryty tekst lub upychanie słów kluczowych
- Niezgodność treści AMP
- Niejawne przekierowanie urządzenia tixag_ch14 (tagag_ch14 mobile )
Skąd mam wiedzieć, czy moja witryna została zaindeksowana?
Istnieją dwa sposoby sprawdzenia, czy nasza strona znalazła się w indeksie Google.
Najpierw wpisz w wyszukiwarce komendę «site:mysitename.pl». Jeżeli po wpisaniu tego polecenia w wynikach wyszukiwania otrzymamy odnośniki do naszej strony, oznacza to, że indeksacja przebiegła pomyślnie.