Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Jak sprawdzić czy strona ma GSC?

Budowanie obecności w Internecie jest podstawą każdej strategii sprzedaży. Aby zaistnieć na rynku internetowym musisz kompleksowo zadbać o jakość i wydajność swojej strony internetowej. Jest to możliwe dzięki wielu specjalistycznym narzędziom takim jak Google Search Console. Jak z niego korzystać i co warto poznać? Przyjrzyjmy się bliżej.

Dlaczego warto analizować pozycję słów kluczowych w Google?

Google od lat dominuje i nadal jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie i w Polsce – według gs.statcounter.com w styczniu 2021 r. odpowiada za prawie 92% światowego rynku. Użytkownicy korzystają z tej witryny w celu dokonywania zakupów lub wyszukiwania przydatnych informacji na stronie. To naturalne, że twórcy stron zajmują wysokie pozycje w wyszukiwarkach, aby dotrzeć do szerszej publiczności.

Kiedy można podejrzewać, że witryna może mieć problemy?

Oto kilka przykładów sytuacji, które powinny wskazywać, że coś jest nie tak ze stroną:

  • strona nie działa,
  • strona nie działa browser,
  • strona działa w przeglądarce, ale roboty (np. Uptime Robot) wskazują, że nie jest dla nich dostępna.

Jak sprawdzić, czy witryna ma filtr Google

  1. Sprawdź ustawienia wyszukiwarki, czy masz wyłączone „bezpieczne wyszukiwanie” https:// /www.google .com/preferences?hl= cs&fg=1 ​​​​​​​​​​​​​​
  2. Wpisz w wyszukiwarkę: site:site_name lub samą nazwę serwisu.Jeśli strona się wyświetli, to oznacza, że ​​jest indeksowany i niezablokowany.
  1. Załóż konto i zaloguj się do Google Search Console – GSC (dawniej: Google Webmaster Tools). Możesz to zrobić pod adresem: https://search.google.

    com/search-console/about?hl=pl Podczas zakładania nowego konta w Google Search Console zostaniesz poproszony o zweryfikowanie adresu strony internetowej lub domeny. Po weryfikacji możesz używać starej lub nowej wersji konsoli.
    • W nowej wersji w głównym panelu znajdziesz zakładkę: «Bezpieczeństwo i ręczna interwencja». Rozwiń tę kartę i kliknij Czynności ręczne. Znajdujesz się w przeglądzie „Ręczne interwencje”.
    • Jeśli używasz starej wersji, w głównym oknie znajdziesz zakładkę „Wyszukiwanie ruchu”. Kliknij. Następnie wybierz „Ręczne działania”. Prawdopodobnie zobaczysz komunikat „Ten raport nie jest już dostępny” i przycisk „Przejdź do nowego raportu”. Kliknij ten przycisk, a znajdziesz się w nowej wersji konsoli w przeglądzie „Akcje ręczne”.
  2. Ten raport zawiera informacje o wszystkich zastosowanych filtrach ręcznych. Zobacz przyczynę ręcznej interwencji i postępuj zgodnie z instrukcjami na stronie pomocy, aby usunąć wymuszony filtr. Na stronie pomocy Google Search Console (pod adresem: https://support.google.com/webmasters/answer/9044175?hl=en ) możemy dowiedzieć się, jak radzić sobie z ręcznymi działaniami, takimi jak:
    • User Generated Spam
    • Host wolny od spamu
    • Problem z danymi strukturalnymi
    • Nienaturalne linki z Twojej witryny
    • Mała zawartość lub jej brak
    • Maskowanie i niejawne przekierowania
    • Czysty spam tixagx14) Obraz1ag )
    • Ukryty tekst lub upychanie słów kluczowych
    • Niezgodność treści AMP
    • Niejawne przekierowanie urządzenia tixag_ch14 (tagag_ch14 mobile )

Skąd mam wiedzieć, czy moja witryna została zaindeksowana?

Istnieją dwa sposoby sprawdzenia, czy nasza strona znalazła się w indeksie Google.

Najpierw wpisz w wyszukiwarce komendę «site:mysitename.pl». Jeżeli po wpisaniu tego polecenia w wynikach wyszukiwania otrzymamy odnośniki do naszej strony, oznacza to, że indeksacja przebiegła pomyślnie.

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad