Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Jak sprawdzić działania SEO?

Gdybyśmy dostawali złotówkę za każdego klienta, który do nas przyszedł, ponieważ cierpiał z powodu złych praktyk poprzednich agencji, z którymi współpracowali, bylibyśmy teraz naprawdę bogaci.

Oczywiście istnieją świetne agencje SEO, ale możemy śmiało powiedzieć, że połowa z nich jest po prostu nieskuteczna: używają podejrzanych i przestarzałych technik, brakuje im wiedzy (w świetnej firmie SEO – to twój projekt, jeśli nie jesteś duży, prowadzi specjalistę, często przepracowany), wdrażaj nie do końca etyczne rozwiązania i skupiaj się głównie na realizacji własnych celów (np. umieszczanie fraz, które są dla klienta komercyjne, są bezużyteczne).

Jak sprawdzić agencję SEO?

Aby zapewnić optymalne wykorzystanie budżetu reklamowego, warto na bieżąco monitorować kampanie internetowe.

Jak zatem sprawdzić działania SEO? Poniżej znajduje się lista praktycznych wskazówek, o których każdy przedsiębiorca powinien pamiętać:

Lokalizacja – Kiedy jest wpływ?

Zanim zaczniesz sprawdzać efekty pozycjonowania, warto zauważyć, że nie powinieneś tego robić zbyt wcześnie. Na efekty pozycjonowania trzeba poczekać od kilku tygodni do kilku miesięcy lub kilku lat! Opłaca się więc uzbroić w cierpliwość. – jak długo? Na pewno nie mniej niż kilka tygodni. Pierwsze sprawdzenie efektów pozycjonowania można wykonać po około 2 miesiącach od rozpoczęcia współpracy z agencją SEO lub specjalistą od pozycjonowania stron.

Inne można robić częściej, np. B. raz w miesiącu w celu ustalenia, czy podjęte działania poprawiają dotychczasowe wyniki. W drugim przypadku właściciel serwisu powinien uzgodnić z kontrahentem, że agencja SEO zmieni strategię i skupi się na innych działaniach, które przyniosą lepsze efekty. Z tego powodu od każdej firmy hostingowej należy oczekiwać elastycznego i dynamicznego reagowania na bieżące problemy.

Sprawdź swój profil linków

Linki są ważną częścią algorytmu rankingowego Google. Pozwalają wyszukiwarkom znaleźć Twoją witrynę.

Duża ilość i wysoka jakość linków zwrotnych (linków zewnętrznych) wzmacnia wiarygodność serwisu i wpływa na ruch organiczny. Im więcej zewnętrznych linków prowadzących do Twojej domeny, tym większe prawdopodobieństwo, że zajmiesz wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Aby zwiększyć potencjał SEO swojej witryny, możesz wyszukać witryny o wysokim autorytecie, aby utworzyć posty gościnne z linkiem do Twojej domeny. Dobrą praktyką jest również zamiana linków w rekordach. Google pozytywnie ocenia tego typu aktywność, jednak zawartość obu stron musi być ze sobą spójna. Innym sposobem na zwiększenie efektywności Twojej strony internetowej jest aktywność w mediach społecznościowych.

Sprawdzanie widoczności strony w Google Search Console

Po zalogowaniu się do Google Search Console (https://search.google.com/search-console) przejdź do zakładki Wydajność (znajduje się w menu po lewej stronie). Wybierz okres 16 miesięcy. Wybierz kliknięcia i wyświetlenia na interaktywnym wykresie. Jeśli chcesz, możesz wybrać więcej opcji.

Możesz też użyć Google Search Console, aby sprawdzić, które strony i wyszukiwane hasła miały najwięcej kliknięć i wyświetleń. Jeśli na interaktywnym wykresie wybierzesz wskaźnik średniej pozycji, dowiesz się również, w jakiej pozycji się pojawiły.

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad