
Najpierw dowiedz się, z kim tak naprawdę walczysz. Chcesz powiedzieć, że doskonale znasz swoją biznesową konkurencję? Pamiętaj, że internet rządzi się swoimi prawami. W sieci konkurujesz nie tylko z lokalnymi firmami, ale często także z markami krajowymi, jeśli nie globalnymi.
Po drugie, znajdź nowe słowa kluczowe. Musisz zwrócić szczególną uwagę na znalezienie nowych słów kluczowych. Jeśli przeanalizujesz działania konkurencji, znajdziesz zupełnie nowe frazy, które czasami są trudne do znalezienia.
Google Ads a polskie prawo
Twierdzenie, że wszystkie sztuczki są dozwolone w biznesie i na wojnie nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Etyka i zasady uczciwej konkurencji powinny być podstawą każdego biznesu.
Polskie prawo chroni przedsiębiorców w ich działalności. Dotyczy to również Google Ads. Istnieje wiele informacji prawnych (zwłaszcza ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji), które mogą odzwierciedlać świadome klikanie reklam Google przez konkurentów.
Przejrzyj strategie ustalania stawek za słowa kluczowe
Po wybraniu konkurenta, dla którego przeprowadzimy analizę aktywności, warto sprawdzić, które słowa kluczowe obecnie licytują i ocenić ich skuteczność. Niektóre z nich mogą być drogie, mieć małą liczbę wyszukiwań lub mogą nie w pełni odzwierciedlać oferowane przez nas usługi lub produkty. Pozwala to na dokładniejszy dobór słów kluczowych do kampanii.
Duże firmy mogą mieć nieograniczone budżety reklamowe.
Ułatwi im to eksperymentowanie z wybranymi słowami kluczowymi. Dowiedz się, które oferują największy zwrot z inwestycji. Jednym ze sposobów jest sprawdzenie, które słowa były najczęściej używane w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Jeśli zdarza się to sporadycznie, można założyć, że nie przynosi to konkurencji zbyt wielu korzyści i nie wchodzi w grę w naszej kampanii.
Analiza offline
Żaden filtr nie jest idealny, więc Google wymyślił dodatkowy etap weryfikacji. Zautomatyzowane algorytmy zgłaszają anomalie, po czym pracownicy Google analizują zebrane dane. Gdy zespół Google wykryje niewłaściwe zachowanie, wykorzystuje te informacje do aktualizowania i ulepszania filtrów, aby podobne zachowania były wykrywane wcześniej w przyszłości.
Filtry i analizy offline to działania proaktywne, tj. H. te, które mają miejsce, zanim reklamodawca skontaktuje się z Google. W tym przypadku Google przechwytuje i filtruje niewłaściwy ruch „na własną rękę”, a nie w czyimś imieniu.
Po co nam konkurencja?
Konkurencja jest istotną częścią biznesu. Decyduje to między innymi o stawkach CPC, liczbie kliknięć iw końcu o wyniku kampanii poprzez jej obecność. Warto więc obserwować, jak nasze działania mają się do działań konkurencji.
Panel Google Ads pozwala nam to zrobić na dwa sposoby: