
Jeśli natrafimy na etapy „niedostarczone” i chcemy poznać wszystkie słowa kluczowe generujące ruch na stronie, możemy skorzystać z płatnego programu Keyword Hero. Jest to serwis, który wykorzystuje wiele systemów analitycznych i dekoduje frazy na podstawie publicznie dostępnych fragmentów statystycznych. W praktyce oznacza to, że możemy nauczyć się wszystkich fraz, których używają użytkownicy, aby dostać się na naszą stronę.
Samo użycie Keyword Hero może być trochę trudne. Jeśli więc chcesz dokładnie wiedzieć, które frazy generują Twój ruch organiczny, warto udać się do specjalisty. Synchronizacja wymaga konta Google Search Console, Google Analytics i konta Google. Następnie musisz się zarejestrować, wybrać rodzaj subskrypcji lub opcję ograniczonego bezpłatnego pakietu. Dodatkowo po skonfigurowaniu narzędzi po 24 godzinach otrzymujemy listę fraz, które kierują ruch na naszą stronę, a twórcy serwisu sugerują, że najbardziej wiarygodne dane pojawią się po około miesiącu działania narzędzia.
Dla jakich słów kluczowych witryna jest widoczna w Google?
Warto wiedzieć, że widoczność witryny w wynikach wyszukiwania Google jest znacznie wyższa, niż można by się spodziewać. Nawet jeśli wybierzesz określoną liczbę fraz do pozycjonowania – powiedzmy 20 – wyszukiwarka Google zaindeksuje podstrony o wiele (!) więcej. Teraz możesz sprawdzić, jak widoczna jest Twoja strona internetowa. Prawdopodobnie okaże się, że Twoja lista słów kluczowych zawiera dziesiątki, setki lub tysiące wyrażeń — w zależności od rozmiaru i wieku witryny — czasem zaskakujących i mylących.
Dlaczego tak się dzieje? I czy to źle, czy raczej dobrze?
Dlaczego potrzebujemy analizy fraz?
Analiza fraz jest niezwykle ważna, ponieważ właściwy dobór fraz ma wpływ na cały długoterminowy proces pozycjonowania. Musimy wybrać słowa kluczowe, które faktycznie zwiększają ruch i poprawiają konwersję. Po co nam fraza, która przyciąga ruch do serwisu, ale generuje wysoki współczynnik odrzuceń, bo internauci nie mogą znaleźć tego, czego szukają (fraza jest zbyt ogólna)? Jeśli dokładnie nie zbadamy potencjału fraz, po kilku tygodniach pozycjonowania może się okazać, że właśnie zmarnowaliśmy czas i pieniądze.
Najlepiej zacząć od zapisania wszystkich zdań, które przyjdą Ci do głowy. Tylko wtedy, w oparciu o odpowiednią analizę, odrzucimy te złe. Znajomość branży, jakie produkty sprzedają się najlepiej, przeglądanie konkurencyjnych stron internetowych lub postawienie się na miejscu klienta może pomóc w stworzeniu takiej listy.
Te kilka fraz kluczowych ułatwi nam przygotowanie innych, bardziej precyzyjnych słów kluczowych do pozycjonowania.
Bezpłatne do 5 słów kluczowych dziennie po rejestracji. Obsługuje wiele języków, w tym polski. Pokazuje średnią miesięczną liczbę wyszukiwań, średni CPC, konkurencyjność fraz i ich trafność. To bardzo przyjazne narzędzie. Czytałem, że działa w połączeniu z Google API, a wyniki, które pokazuje, są takie same jak Planer słów kluczowych, ale są bardziej przyjazne dla użytkownika.
Długoogoniaste słowa kluczowe long-tailed
Przeciwieństwem niejasno precyzyjnych wspólnych słów są tak zwane słowa o długim ogonie. długi ogon. Są bardziej złożone i składają się z kilku słów. Korzystają z nich internauci poszukujący bardziej szczegółowych informacji, np. o produktach lub usługach. Przykładem może być hasło „naprawa mebli ogrodowych”. Osoba, która wpisuje takie hasło w wyszukiwarkę, prawdopodobnie szuka firmy specjalizującej się w naprawie uszkodzonych mebli. Słowa kluczowe z długim ogonem są rzadziej wyszukiwane, ale gwarantują wyższy współczynnik konwersji. Istnieje również mniejsza konkurencja dla tych fraz.
Są to wyrażenia, w których pojawia się nazwa firmy, marki lub produktu. Słowa kluczowe związane z marką są bardzo często używane przez użytkowników, gdy nie znają konkretnego adresu internetowego lub gdy szukają produktów określonej marki.