Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Jak sprawdzić konkurencję?

Profesjonalna analiza otoczenia konkurencyjnego pod kątem SEO to złożony proces składający się z kilku elementów.

Kompleksowa ocena konkurencji SEO powinna obejmować:

Przewagę konkurencyjną

Analiza konkurencji będzie niezbędnym narzędziem do zdobycia przewagi nad konkurencją. Pamiętaj, że w większości przypadków Twoja konkurencja istnieje dłużej niż Ty, a pozyskanie klientów nie będzie łatwym zadaniem.

  • Znajdź numer KRS firmy, którą chcesz zweryfikować. Jeśli nie wiesz, co to za firma, ale znasz prezesa lub członka zarządu, możesz wyszukać jego nazwisko na stronie Rejestr.io, a następnie zidentyfikować firmę, w której jest zarejestrowany.
  • Otwórz stronę Ministerstwa Sprawiedliwości: https://ekrs.ms.gov.pl/rdf/pd/search_df i wprowadź numer KRS

Klient Play

)

) Pierwszym i podstawowym krokiem, do którego tak naprawdę nie potrzebujesz żadnych narzędzi, jest gra w klienta. Wyobraź sobie, że chcesz kupić koszulkę do biegania. Oczywiście, jeśli wpiszesz frazę „koszula do biegania” w wyszukiwarkę, otrzymasz setki wyników, które niekoniecznie są pomocne. Najprawdopodobniej nie będą konkurować z gigantem takim jak Nike czy multibrandowymi sieciami jak Decathlon. Spróbuj więc zawęzić wyszukiwanie do cech, które wyróżniają Twoje produkty.

Koszulki do biegania wyprodukowane w Polsce, koszulki do biegania termoaktywne, koszulki do biegania z unikalnym wzorem, koszulki do biegania z płaskimi szwami to tylko kilka przykładów.

Dobra, teraz masz listę potencjalnych konkurentów. Warto oszczędzać, aby śledzić, co robią inne firmy z Twojej branży.

Media społecznościowe

Media społecznościowe są ważnym elementem budowania marki, relacji z klientami oraz promocji usług i dlatego nie można ich pominąć w analizie konkurencji. Najbardziej oczywistym sposobem na podążanie za nimi jest obserwowanie lub polubienie, ale jest to raczej strategia przynosząca efekt przeciwny do zamierzonego. Z tego powodu opłaca się korzystać z narzędzi zaprojektowanych specjalnie do monitorowania mediów społecznościowych. Wyszukiwarki dedykowane tego typu zasobom, takie jak Przydatne mogą być również inne narzędzia, takie jak wyszukiwarki społecznościowe. Rosnącą popularnością cieszą się również rozwiązania komercyjne w tym zakresie.

Nie da się analizować konkurencji bez uwzględnienia kontekstu branży, w której działają przedsiębiorstwa. Punktem wyjścia mogą być publikacje urzędów statystycznych lub instytucji regulujących wybrany rynek. Pomocne są tu także portale i czasopisma specjalistyczne, strony stowarzyszeń czy izb związanych z konkretną działalnością. Z drugiej strony śledzenie wiadomości jest bardzo łatwe dzięki agregatorom RSS, takim jak RSSOwl czy FeedReader. Użytkownicy usług Google mogą również korzystać z Alertów Google. Po raz kolejny z pomocą przychodzą usługi komercyjne z pomocą monitoringu internetowego.

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad