
Pierwszym miejscem, z którego możemy sprawdzić słowa kluczowe, z których pozyskujemy ruch organiczny do naszej witryny, jest Google Search Console. To bezpłatne narzędzie Google służące do administrowania stroną internetową, ustalania jej lokalizacji i weryfikacji informacji na jej temat. Aby korzystać z Google Search Console i poznawać frazy, z których uzyskujemy ruch na stronie, należy sparować narzędzie ze swoją witryną – najlepiej zaraz po założeniu witryny.
Słowa kluczowe, pod którymi nasza strona jest widoczna w sieci, można sprawdzić w odpowiednim module w GSC. Najpierw wybierz silnik wydajności, a następnie wybierz pierwszą kartę Zapytania. Bezpośrednio pod graficznym wykresem aktywności naszej strony generowana jest lista fraz i słów kluczowych, pod którymi pojawiamy się w Google. To dość kiepska statystyka, ale zawiera najważniejszą rzecz – słowa, z których uzyskujemy ruch. Dzięki temu można je bardzo łatwo wykryć i sprawdzić podstawowe parametry ruchu na stronie.
Jak wybrać słowa kluczowe?
Każda podstrona domeny powinna zawierać inne słowa kluczowe. Gdy frazy są powtarzalne, istnieje duże ryzyko kanibalizacji słów kluczowych. Jest to sytuacja, w której różne adresy URL z tej samej domeny konkurują o wysoką pozycję w Google dla tych samych zapytań. W rezultacie Google może mieć trudności z ustaleniem, która podstrona jest lepsza i bardziej adekwatna do intencji internauty. Algorytm może ostatecznie obniżyć swoją pozycję i uznać konkurenta za wartościowy wynik.
Rozpocznij wybór od utworzenia listy słów kluczowych.
Możesz go przygotować za pomocą narzędzi SEO. Następnie wybierz te, które są najbardziej wartościowe dla Twojej firmy.
Jak powinna wyglądać prawidłowa analiza słów kluczowych?
zawartość strony
- 1 Jak powinna wyglądać prawidłowa analiza słów kluczowych?
- 2 Dlaczego analiza słów kluczowych jest ważna?
- 3 Jak dobrać słowa kluczowe i poprawnie je przeanalizować?
- 4 Analiza słów kluczowych i algorytmy Google
- 5 Jak algorytm Panda wpływa na analizę słów kluczowych
- 6 Jak analiza słów kluczowych, treść użytkowników i intencje wyszukiwania
- 8 Jakie słowa kluczowe wybrać dla miejsca docelowego?
- 9 Popularne narzędzia SEO do doboru słów kluczowych
- 10 Jak tworzyć słowa kluczowe?
- 11 Jakie słowa kluczowe powinny znaleźć się w tekście?
Sprawdź potencjał słów kluczowych ?
Planer słów kluczowych
Dla mnie Planer słów kluczowych Google jest pierwszym i najważniejszym narzędziem do wybierania słów kluczowych. Jednocześnie jest to jedno z najchętniej wybieranych narzędzi podczas tworzenia kampanii Google Ads.
Aby skorzystać z narzędzia, wpisz interesującą Cię frazę. Otrzymujemy średnią miesięczną liczbę wyszukiwań i sugerowaną stawkę za kliknięcie reklamy.
Sprawdź potencjał słów kluczowych
Większość stron zoptymalizowanych pod kątem określonego słowa kluczowego pojawia się również w wynikach wyszukiwania dla innych powiązanych fraz. Z tego powodu miesięczna liczba wyszukiwań określonej frazy znaleziona na przykład w Google KeyWord Planner nie odzwierciedla prawdziwego potencjału organicznych wyświetleń strony. Aby sprawdzić prawdziwy potencjał słowa kluczowego, wystarczy wpisać frazę w Google i sprawdzić największy ruch organiczny w witrynie, np. B. Ahrefs.
Należy unikać używania tego samego słowa kluczowego dla różnych stron w witrynie. Słowo kluczowe powinno odpowiadać adresowi URL, pod którym kryje się idealnie zoptymalizowana podstrona. Google zwykle wybiera podstronę, która pojawi się w wynikach wyszukiwania, dlatego lepiej jest tworzyć podstrony z podobnymi, ale nie takimi samymi słowami, synonimami lub długimi słowami kluczowymi.