
Gdybyśmy dostawali złotówkę za każdego klienta, który do nas przyszedł, ponieważ cierpiał z powodu złych praktyk poprzednich agencji, z którymi współpracowali, bylibyśmy teraz naprawdę bogaci.
Oczywiście istnieją świetne agencje SEO, ale możemy śmiało powiedzieć, że połowa z nich jest po prostu nieskuteczna: używają podejrzanych i przestarzałych technik, brakuje im wiedzy (w świetnej firmie SEO – to twój projekt, jeśli nie jesteś duży, prowadzi specjalistę, często przepracowany), wdrażaj nie do końca etyczne rozwiązania i skupiaj się głównie na realizacji własnych celów (np. umieszczanie fraz, które są dla klienta komercyjne, są bezużyteczne).
Jak sprawdzić działalność firmy?
Załóżmy, że pracujemy razem od dłuższego czasu, kontakt pochodzi również od przełożonego, co miesiąc pieniądze trafiają na konto agencji. W pewnym momencie zastanowisz się, jak sprawdzić ich aktywność, zadzwonisz do managera, a on odpowie, że prace nadal trwają i linki do Twojej strony są systematycznie tworzone. Wracasz do pracy zadowolony. Zaufaj, ale sprawdź. Teraz pokażę Ci kilka prostych narzędzi, które pomogą Ci zorientować się, czy dana agencja faktycznie pozycjonuje Twoją witrynę, czy tylko czeka, aż sama się pozycjonuje.
Jest to narzędzie do monitorowania ruchu w Twojej witrynie. Musisz wiedzieć, ile osób weszło na Twoją stronę, skąd i skąd. To narzędzie jest bardzo proste i niedrogie. Pozwala to sprawdzić, czy ruch na stronie jest taki sam, czy się zmienił. Jeśli ruch od dłuższego czasu stoi w miejscu, zapytania o ofertę pojawiają się sporadycznie, wtedy warto skontaktować się z agencją i wspólnie omówić, co można zrobić, aby ją poprawić.
Oczywiście zwiększenie liczby wyświetleń ma również wpływ na zwiększenie liczby zapytań, jeśli użytkownicy są naprawdę zainteresowani tematem.
Narzędzia do monitorowania efektów pozycjonowania
Pytanie, jak sprawdzić efekty pozycjonowania strony, zadają głównie osoby, które korzystają z usług pozycjonowania, ale nie znają żadnego narzędzia do monitorowania widoczności strony w Google i innych wyszukiwarek. Znając tylko jedno z nich, można łatwo sprawdzić efekty pozycjonowania, które można zaobserwować na zmiany wartości poszczególnych wskaźników prezentowanych przez te narzędzia.
Z punktu widzenia przedsiębiorcy, który chce sprawdzić wpływ lokalizacji strony, szczególnie ważne są następujące punkty:
Sprawdzenie pozycji w wyszukiwarce z Ahrefs
) Alternatywą dla GSC jest Ahrefs . Jest to zewnętrzne narzędzie, które służy głównie do analizy linków, ale posiada również funkcje pozwalające na sprawdzenie pozycji fraz kluczowych w Google. Oprogramowanie jest płatne, ale założyciel serwisu może za darmo podpiąć swoją domenę do aplikacji i odczytać mnóstwo danych i statystyk. Ogólne informacje o wyszukiwaniu organicznym znajdziesz w zakładce „Przegląd” (lewy górny róg menu). Właściciel serwisu może sprawdzić między innymi:
- ruch organiczny,
- ilość fraz kluczowych w Google na pozycjach od 1 do 100,
- wartość ruchu w wyszukiwarkach w dolarach ,
- 10 największych konkurentów (według kraju).
Jak sprawdzić – pozycje słów kluczowych?
Niezależnie od agencji, powinieneś monitorować pozycję swojej strony pod kątem predefiniowanych fraz w Google. Jeśli nie zaglądałeś do nich przez jakiś czas, zdecydowanie warto sprawdzić, czy efekty rzeczywiście zostały dostarczone, w tym w formie przedmiotu.
Jeśli wcześniej zainstalowałeś bezpłatną Google Search Console (jeśli nie, zrób to teraz i poczekaj, aż Google zbierze dane), możesz sprawdzić pozycję swojej witryny na karcie Wydajność, wpisując kliknięcie w wykres powyżej: Średnia pozycja”. Pozwala to zobaczyć średnią pozycję witryny dla tego wyrażenia.