
Dane wpływają na wartość witryny określoną przez Google. Obecnie jest to jeden z około 200 czynników branych pod uwagę przy ustalaniu rankingu strony internetowej. Wpływa to na jego pozycję w wyszukiwarce, a co za tym idzie na wielkość ruchu na stronie oraz możliwość realizacji konwersji, czyli celów takich jak zakup produktu przez użytkownika czy „polubienie” jego profilu na Facebooku.
Dlaczego widoczność w Google jest ważna?
W każdej sekundzie wyszukiwarka Google przetwarza prawie 100 000 zapytań. Według statystyk opublikowanych przez Backlinko, pięć pierwszych pozycji na daną frazę otrzymuje prawie 80% kliknięć organicznych, a czterech na dziesięciu użytkowników wyszukiwarki odsyła do strony, która wyświetla się na pierwszej pozycji.
Czy wiesz, że…
Jak sprawdzić pozycję strony w Google? 4 skuteczne sposoby
Istnieje kilka sposobów na sprawdzenie swojej pozycji i widoczności w Google. Do przeprowadzenia analizy potrzebne są specjalistyczne narzędzia – zarówno płatne, jak i darmowe. Każdy właściciel strony internetowej powinien sobie z tym poradzić nawet bez znajomości SEO i analityki.
Możesz skorzystać z bezpłatnego narzędzia Google Search Console, aby sprawdzić pozycję swojej witryny w Google. Wystarczy przejść do filtra „średnia pozycja”, ustawić wybraną datę i wpisać dowolny zestaw słów kluczowych, dla którego chcesz sprawdzić pozycje Google.
Jakie są korzyści z wysokiej widoczności w wyszukiwarce Google?
Wysoka widoczność w wyszukiwarkach ma wiele zalet. Przede wszystkim warto zauważyć, że w 90% przypadków, gdy użytkownicy wpisują określone słowo kluczowe w oknie wyszukiwarki, widzą tylko pierwszą stronę wyników wyszukiwania.
Gdyby posłużyć się analogią marketplace, można by powiedzieć, że mając pozycję w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania, jesteśmy absolutnie w najbardziej ruchliwych miejscach marketplace. Większość potencjalnych klientów przesiaduje tutaj, a my jesteśmy na piedestale. Wszystko, co musimy zrobić, to zapewnić wysoką jakość usług i produktów, aby klienci chcieli u nas kupować. Kolejnym ważnym atutem jest prestiż i zainteresowanie naszą marką – tworzy ona wizerunek eksperta. Poza tym, gdy mamy stoisko w najlepszym miejscu na rynku, klienci wiedzą, że mają do czynienia z kimś, kto zna się na rzeczy, bo przecież zostaliśmy tu umieszczeni przez samego świetnego Google’a, a to coś znaczy.
Odpowiednia optymalizacja treści pod wybrane słowa kluczowe
Treść umieszczona na stronie ma duży wpływ na ranking Google. Wartościowa treść, odpowiednio zoptymalizowana pod wybrane frazy kluczowe, może przełożyć się na wzrost pozycji strony w wynikach wyszukiwania.
Nie chodzi o wypełnienie treści jak największą liczbą słów kluczowych. Stają się wtedy męczące dla czytelników, a roboty Google nie potraktują takiej witryny pozytywnie (ryzykujemy karę za nadużywanie słów kluczowych). Wiele osób, którym zależy na jak najwyższej pozycji danego słowa kluczowego w Google, przesadza z liczbą użytych terminów. Ścieżka jednak nie prowadzi tutaj.