
Drugie bezpłatne narzędzie z naszej listy działa podobnie do Google Search Console – Google Analytics. Jest to główne i podstawowe narzędzie analityczne, którego używamy do prowadzenia i hostowania naszej strony internetowej. W tym narzędziu znajdziesz również listę fraz, ale z bardziej szczegółowymi i rozbudowanymi statystykami, podzielonymi na więcej grup. Zobacz moduł Acquisitions, aby zapoznać się z listą idiomów. Dzięki Google Analytics możemy uzyskać informacje o frazach, których używamy do pozyskiwania ruchu organicznego. Podsumowanie zawiera takie dane jak:
- lista fraz, które kierują użytkowników na stronę;
- liczba odsłon określonych fraz;
- Liczba nowych użytkowników;
- liczba odrzuceń;
- średni czas sesji.
Jak sprawdzić słowa kluczowe konkurencji za pomocą Planera słów kluczowych?
Aby zobaczyć, według jakich słów kluczowych plasują się Twoi konkurenci, zaznacz pole „Poznaj nowe słowa kluczowe” i kliknij Uruchom z witryny. Wprowadź adres internetowy swojego konkurenta w branży i voilà.
Nad listą słów kluczowych kliknij Dodaj filtr → Słowo kluczowe i wpisz coś w stylu „lubię to”. Użyj pozostałych filtrów w ten sam sposób. Możesz pobrać wszystkie dane, klikając ikonę pobierania w prawym górnym rogu.
Ogólne słowa kluczowe
Krótkie frazy składające się z nie więcej niż trzech słów. Internauci najczęściej korzystają z nich na początku swoich poszukiwań. Ze względu na dużą liczbę i konkurencyjność charakteryzują się niskim współczynnikiem konwersji.
Słowa kluczowe z długim ogonem są dłuższe niż 3 słowa. Są dość specyficzne i mają mniejszą liczbę wyszukiwań niż główne słowa kluczowe.
Ich główną zaletą jest mniejsza konkurencja. Co ważniejsze, użytkownicy używający tego typu słów kluczowych zwykle zamierzają dokonać zakupu.
Bezpłatne do 5 słów kluczowych dziennie po rejestracji. Obsługuje wiele języków, w tym polski. Pokazuje średnią miesięczną liczbę wyszukiwań, średni CPC, konkurencyjność fraz i ich trafność. To bardzo przyjazne narzędzie. Czytałem, że działa w połączeniu z Google API, a wyniki, które pokazuje, są takie same jak Planer słów kluczowych, ale są bardziej przyjazne dla użytkownika.
Jak korzystać z Planera słów kluczowych?
Po zalogowaniu do systemu reklamowego Google Ads wybierz z menu zakładkę Narzędzia i ustawienia, a następnie z rozwijanej listy wybierz Planer słów kluczowych. Jeśli przejdziesz do narzędzia do planowania, zobaczysz dwie funkcje: Naucz się nowych słów kluczowych i Poznaj liczbę wyszukiwań i prognozy. Pierwsza sprawdzi się, gdy wyszukiwarka nie zna słów kluczowych i musi znaleźć te, które są związane z jej działalnością. Druga funkcja jest bardziej przydatna, gdy wyszukiwarka zna już słowo kluczowe lub frazę i chce przejrzeć statystyki i prognozy dotyczące jej skuteczności.
Gdy chcesz odkryć nowe słowa kluczowe, musisz pokazać Google, jakie tematy interesują osobę wyszukującą. Można to zrobić np. podając kilka zdań na dany temat, branżę lub wstawiając link URL do wybranej strony internetowej. Następnie sprawdź, czy w opcjach wyszukiwania wybrano poprawną lokalizację, język i przedział czasowy – zalecane jest ostatnie dwanaście miesięcy.