
Zacznijmy od tego, jak działa wyszukiwarka Google. Użytkownik wprowadza zapytanie w oknie wyszukiwarki, a wyszukiwarka zwraca najtrafniejsze wyniki dla tego zapytania, klasyfikując jego źródła. Tu pojawia się pytanie, na jakiej podstawie wyszukiwarka ocenia, że prezentowane wyniki najlepiej odpowiadają intencji użytkownika wprowadzającego zapytanie? Funkcję tę pełni głównie algorytm wyszukiwarki Google, którego zadaniem jest filtrowanie i ocena poszczególnych stron po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych w polu wyszukiwania.
Podsumowanie
Myślę, że udało mi się choć w przybliżeniu wyjaśnić, czym jest widoczność, jak ją kontrolować i co zrobić z uzyskanymi danymi. Ktoś powie, że to banał i oczywistość, ale codzienna praktyka pokazuje, że nawet działy marketingu w dużych firmach mają problem ze zrozumieniem mechaniki całego procesu i podejmowanych działań. Mam nadzieję, że po przeczytaniu powyższego artykułu pojawi się więcej pytań typu «jak to sprawdzić», «i w jakiej zakładce to znajdziesz» itp. A nie pytań typu «po co to robić», «ile to będzie kosztowało przynieść”. , „dlaczego inni tego nie robią.”
Jeśli jednak stwierdzisz, że monitorowanie wszystkich aspektów widoczności Twojej witryny zajmuje zbyt dużo czasu lub płatne narzędzia Ci nie odpowiadają, zajrzyj do ofertę naszej agencji.
Pomożemy Ci nie tylko w dokładnej analizie, ale również w prawidłowej interpretacji danych, co pozwoli Ci podjąć najlepsze decyzje w ramach rozwoju Twojej firmy.
Rodzaje widoczności w wyszukiwarce Google
Widoczność w wyszukiwarce Google można podzielić na dwie opcje – widoczność kompleksowa i widoczność oparta na pozycji dla poszczególnych e Frazy kluczowe
Ogólna widoczność w wyszukiwarce Google
Ogólna widoczność w wyszukiwarce Google to dla nas świetny sposób mierzenia rozwoju całej naszej witryny. Tutaj możemy monitorować, czy nasza strona zyskuje ruch i jakie słowa kluczowe wyświetlają się w wyszukiwarce Google. Narzędziami, które pomagają nam w kompleksowym sprawdzaniu widoczności są:
Senuto – narzędzie do sprawdzania pozycji w Google
Senuto to polskie narzędzie, bardzo popularne w dziedzinie SEO ze względu na swoją dokładność i przystępną cenę Cena £. Aplikacja jest również przydatna dla właścicieli witryn, którzy chcą samodzielnie sprawdzić pozycję słów kluczowych w Google. Z Senuto możesz nie tylko analizować bieżącą widoczność, ale także prezentować dokładne dane historyczne, co jest przydatne podczas przygotowywania strategii SEO. Chociaż narzędzie jest płatne, podstawowy plan ma rozsądną cenę. Poznanie Senuto warto rozpocząć od analizy widoczności (wygenerowany raport można pobrać w formacie PDF). Ta funkcja umożliwia przeglądanie historii elementu wraz z jego zmianami i sezonowością.