Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Jak stworzyć strategię marketingową LinkedIn?

Z jednej strony LinkedIn jest taki sam jak każdy inny portal społecznościowy, z drugiej strony nieco różni się charakterem i specyfiką od innych mediów społecznościowych. Koncentruje się bardziej na biznesie, pracy, rozwoju kariery, networkingu, dyskusjach branżowych i innych rodzajach działalności biznesowej. Znaki nie były jeszcze bardzo widoczne. Z moich obserwacji wynika, że ​​wciąż przegrywają z markami osobistymi. Mimo wszystko warto tam robić interesy. Powodów jest więcej i o niektórych wspomniałem już na blogu, kiedy pisałem o tym, jak wypromować firmę w internecie.

LinkedIn składa się z nieco innej grupy docelowej. To z kolei zmusza marki do wprowadzania ich na rynek w nieco inny sposób, aby ich kampanie były bardziej skuteczne. Aby pomóc Ci poruszać się po LinkedIn jako platformie marketingowej, poniżej przedstawiamy 15 sposobów wykorzystania LinkedIn do marketingu online i budowania marki.

Cele marketingowe – czym one są?

Po przeanalizowaniu własnej oferty i jej grupy docelowej czas na zdefiniowanie celów marketingowych Twojej firmy. To nic innego jak założenia, które określają, co chcesz osiągnąć dzięki swoim działaniom marketingowym. Może Ci się wydawać, że nie ma nic prostszego – prawie każdy właściciel firmy chce osiągnąć jak największy zysk. Jednak w celach marketingowych chodzi o szczegóły. Mogą odnosić się do różnych kryteriów. Ważne jest jednak, aby zostały one określone w miarę precyzyjnie, aby można było stwierdzić, czy zostały osiągnięte, czy też nie. Celami marketingowymi mogą być np.:

  • wzrost sprzedaży,
  • wzrost świadomości,
  • pozyskiwanie partnerów lub sponsorów,
  • liczba wizyt na stronie,
  • Wzrost reputacji marki (np. postrzeganie jako eksperta w tej dziedzinie).

Czym jest strategia marketingowa (i czym różni się od planu marketingowego)?

Strategia marketingowa i plan marketingowy to w zasadzie to samo – to kluczowy dokument w firmie, który określa jej cele i sposób ich osiągania. Według CIM terminy te mogą być używane zamiennie.

Jednak główna różnica polega na określeniu planu i planowania. O wiele łatwiej to zobaczyć, gdy mówimy po angielsku – wtedy mamy słowa plan i planowanie.

Czy oferty marketingowe LinkedIn są tego warte?

Jesteśmy na początku prób ustalenia, czy praca na LinkedIn jest tego warta. Nie będą to jedyne informacje, które omówimy w tym artykule. Dalsze definicje podano później. Marketing na LinkedIn jest najważniejszy, jeśli chcesz się wyróżnić na tej platformie. To dobrze, ale jak właściwie to zrobić?

TOFU = „Początek podróży”

Ta metoda polega na publikowaniu 3 razy w tygodniu przy użyciu strategii podróży treści.

Oznacza to, że zaczynasz od najszerszego obszaru tematycznego i przechodzisz do najbardziej szczegółowych.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
Privacidad