Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Jak to zrobić, że nie pomijam praw autorskich na YouTube?

Kilka dni temu w polskich mediach pojawiła się informacja o nowym filmie popularnego YouTubera Kamerzysty (Kamuś). W materiale opublikowanym 9 kwietnia zaoferował młodemu chłopcu pieniądze za rozbicie cegieł na głowie, zjedzenie ziemi, zeskoczenie z balkonu do kosza na śmieci i… zjedzenie kociej kupy. Jak możesz sobie wyobrazić, algorytmy YouTube nie zareagowały na ten film i oglądano go online przez kilka dni bez żadnych problemów.

Sprawa szybko przykuła uwagę polskich mediów, które nie pozostawiły żadnego kamienia milowego dla youtubera. Okazało się również, że „bohaterem” wyzwań był niepełnosprawny chłopiec, który zdaniem opiekującego się nim wcześniej psychologa nie potrafił ocenić powagi sytuacji i konsekwencji wykonania zadań zleconych przez zaginionego YouTubera zaledwie cztery dni później z YouTube. Gdy sprawa wyszła na jaw, YouTuberem zainteresowały się odpowiedzialne organy i jak donosi Wirtualne Media, zatrzymano trzy osoby, które już słyszały o pozwie. Popularny YouTuber kolejny miesiąc spędzi w areszcie.

Drugie prawo Internetu: sztuka obrażania

Weźmy do dyskusji przykład z bardziej tradycyjnego podwórka. Załóżmy, że zapomnieliśmy o sobie, był moment zaćmienia, chwila nieuwagi, zły dzień, zła pogoda za oknem i postanowiliśmy anonimowo oczernić na forum dyskusyjnym dentystę, który prowadzi konkurencyjny do naszego gabinet dentystyczny. Załóżmy, że dentystka jakimś cudem zdobyła to stanowisko i jako osoba znana z małostkowości była bardzo zirytowana często cytowanymi przez nas określeniami określającymi jej praktykę, takimi jak „zez”, „całkowicie nieprofesjonalny” i „wytrych”. podnieść ich narzędzia z podłogi».

Normalnie radziłbym swojemu dentyście wytoczyć proces cywilny w związku z tzw. spotyka się z bardzo skomplikowaną i niekomfortową sytuacją, gdy jedyne, co wie o autorze wypowiedzi na forum, to fakt, że zarejestrował się jako „Przyjazny”.Obecnie prawo nie przewiduje łatwego sposobu walki z tego typu sytuacjami poprzez postępowanie cywilne.

Jak zarabiać na YouTube na śmiesznych kotach? I czy to w ogóle możliwe?

Czasem trafia się film, na którym zabawny kot miauczy śmiesznie albo pies wyje jakby śpiewać. Takie filmy mają miliony wyświetleń, co oznacza, że ​​ich właściciele mogliby zarobić na nich tysiące dolarów. Jak mogą powtórzyć sukces? Niestety, mus s Rozczaruję Cię – nie umiesz planować. Z moich obserwacji wynika, że ​​na sukces na Youtube trzeba długo i ciężko pracować. Jak przy wszystkich innych sposobach zarabiania w internecie, zdarzają się przypadki osób, które zarobiły spore pieniądze w kilka dni, jednak większość z nich musiała pracować wiele miesięcy, aby zarobić swoją pierwszą złotówkę.

Jeśli więc chcesz zarabiać na Youtube, dobrze przemyśl tematykę swojego kanału i przygotuj się na dużo pracy – satysfakcjonującej, ale też wymagającej i żmudnej.

Jak utworzyć kanał YouTube?

Zacznijmy od tego, ponieważ jak zobaczysz, jest to najłatwiejsza część planu. Założenie kanału YouTube jest bardzo proste i zajmuje tylko chwilę. A do tego jest całkowicie darmowy. Założenie kanału na YT wymaga utworzenia konta Google.

Platforma umożliwia stworzenie kanału biznesowego lub osobistego. Mechanizm jest podobny w obu przypadkach.

Tworzenie kanału prywatnego:

Zanim podejmiesz decyzję…

…musisz wziąć pod uwagę następujące kwestie, co jest bardzo ważne, jeśli chcesz używać YouTube do Twoja własna transmisja biznesowa lub Klient:

  • Ustaw transmisję z wyprzedzeniem, ponieważ aktywacja niektórych funkcji może potrwać kilka dni.
  • YouTube bardzo surowo podchodzi do praw autorskich, co często prowadzi do szkodliwej nadgorliwości. Ty lub Twój klient możecie paść ofiarą tej praktyki.
  • Przesyłka może zwykle zająć 8 godzin. Są wyjątki, ale trzeba prowadzić duży kanał i naprawdę mieć wskaźniki.
  • Kanał ma maksymalną liczbę transferów, które można wykonać w ciągu jednego dnia. Niestety, nie poznasz tego numeru dla swojego kanału, dopóki nie osiągniesz limitu.
  • Pamiętaj o włączeniu/wyłączeniu monetyzacji podczas konfigurowania przesyłek. Miejsca docelowe reklamy mogą pojawić się podczas transmisji bez Twojej wiedzy i możesz tego nie chcieć. Lub odwrotnie – liczyłeś na miliony monet z milionów reklam, a serwer reklam milczał.
  • Strumień jest zwykle opóźniony o około 30-40 sekund, ponieważ serwery YouTube potrzebują trochę czasu na zakodowanie materiału. Nie licz więc na szybką interakcję z widzami (np. błyskawiczne odpowiedzi na czacie).
  • Czasami YouTube jest blokowany w niektórych miejscach przez administratora sieci firmowej, aby pracownik nie oglądał kociąt podczas pracy. W tej sytuacji oni również nie zobaczą transmisji.

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad