Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Jak tworzyć miniatury na YouTube (łatwe i szybkie)

Oczywiście, że tak! Tym zdaniem mógłbym zakończyć ten wpis, ale znając Waszą dociekliwość w zdobywaniu wiedzy, postanowiłem omówić ten temat nieco szerzej, aby nikt nie wątpił w moc podglądów na YouTube!

Tworzenie filmu na YouTube jest zwykle nieco trudniejsze niż wyciągnięcie telefonu z kieszeni i włączenie funkcji nagrywania. Praca nad odcinkiem to często kilka, a często dziesiątki godzin ciężkiej pracy fizycznej i umysłowej. Kiedy przesyłamy gotowy film do YouTube, algorytm automatycznie wybiera miniaturę jako jedną z losowych klatek naszego filmu. Dziwnym zbiegiem okoliczności zawsze wybierany jest najgorszy destylator, co nie tylko pozostawia nas bardzo rozczarowanych jego jakością, ale także sprawia, że ​​wyglądamy co najmniej nieprzyjaźnie. Jeśli pozostawimy wybór miniatury przypadkowi, możemy być pewni, że znacznie mniej osób kliknie w nasz film, a nasz zasięg będzie kłamał i piszczał. Niestety filmy, podobnie jak książki i ludzie, ocenia się głównie po okładce, więc strój też się liczy! Miniatura to rodzaj reklamy naszego filmu, która może zachęcić do kliknięcia lub odwrotnie. Aby zmaksymalizować współczynnik klikalności (CTR), musimy zadbać o wyjątkową miniaturę!

Nie bój się pokazać swojej twarzy

Twoja twarz to czysty clickbait. Badania wyraźnie pokazują, że częściej klikamy miniatury zawierające ludzką twarz, co prawdopodobnie ma związek z naszymi najgłębszymi pierwotnymi instynktami, a po prostu z naszą zwykłą ludzką ciekawością. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że użytkownicy częściej zwracają uwagę na twarze wyrażające skrajne i oczywiste emocje, takie jak strach, podniecenie, ból czy radość. Niekoniecznie jest to szczerość przedstawionych emocji, ale raczej zwykły „clickbait” i sztuczne przedstawienie tej emocji, zgodne z charakterem filmu. Na pewno doświadczyłeś tego nie raz. Dziś emocje są tak mocno podkreślane w zapowiedziach, że przedstawione na nich twarze coraz bardziej przypominają postacie z kreskówek, baśni i horrorów, z nienaturalnie narysowanymi kształtami twarzy, a nawet karykaturalną przesadą, a wszystko to w nikczemnym celu zdobycia większej liczby wyświetleń. Ale nie dajmy się zwariować! Umiar i intuicja będą niezastąpionymi pomocnikami. Warto na zdjęciu wyrazić pewne emocje, ale pamiętaj, że granica dobrego smaku jest bardzo wąska.

Jeżeli mamy już ciekawe zdjęcie do podglądu, kolejnym krokiem jest atrakcyjny projekt graficzny. Do dyspozycji mamy wiele różnych narzędzi, niestety wiele z nich jest płatnych i/lub skomplikowanych w obsłudze.

Mowa o różnego rodzaju programach graficznych, takich jak Gimp, Corel czy Photoshop. Bez opanowania umiejętności pracy z takimi programami trudno będzie nam samemu stworzyć dobry podgląd.

Najpierw – zdjęcie!

Fotografia jest głównym elementem naszej miniaturki, więc warto o nią zadbać. Zadbaj o dobre oświetlenie i odpowiednie parametry techniczne w aparacie lub telefonie, w zależności od posiadanego sprzętu.

Dobrze jest umieścić ideę naszego filmu na zdjęciu. Na przykład, jeśli przesyłamy recenzję Gorilla Pod, dobrym pomysłem byłoby umieszczenie tego elementu w naszej miniaturze, co natychmiast zasugeruje naszym widzom, o czym będzie nasz odcinek i pomoże im szybko zdecydować, czy kliknąć nasze filmy.

Popularne poprawki graficzne dla podglądów

-Dodaj czytelny podpis. Wybierz odpowiednią czcionkę i rozmiar.

– Spójne kolory. Jasne kolory przyciągają uwagę, ale przez większość czasu wyglądają tandetnie, a nawet mogą zaskoczyć potencjalnego widza. Opłaca się wybrać stonowane, dopasowane kolory lub trzymać się wybranego koloru. W ten sposób zachowujemy spójność i poprawiamy ogólną estetykę naszej miniatury.

Największa miniatura (maksymalny rozmiar)

http://img.youtube.com/vi/Sqd3jUPq3Lw/maxresdefault.jpg

Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad