Saltar al contenido
Meterac pytania i odpowiedzi

Jak ulepszyć swoje filmy na YouTube?

YouTube jest de facto wyszukiwarką treści wideo. Jak w każdej wyszukiwarce, możesz odpowiednio pozycjonować swoje treści – tak jak stronę w Google.

Ostatnio strona jest bardziej nastawiona na organiczny rozwój kanału, ewentualnie wspierany płatnymi kampaniami. Na przykład sprawdza wygenerowane subskrypcje na każdym kanale i dodaje je do statystyk z opóźnieniem czasowym. Może nawet zablokować kanał, jeśli wykryje podejrzaną aktywność.

Pozycjonowanie wideo w YouTube krok po kroku

    1. Pierwszym krokiem optymalizacji jest określenie fraz kluczowych, które chcemy znaleźć u góry wyszukiwania silnik . W wyszukiwaniu słów kluczowych na YouTube pomagają nam programy, których używamy do tworzenia audytu dla Google. Tutaj możemy skorzystać zarówno z narzędzi płatnych, jak SENUTO czy AHREFS, jak i darmowych, czyli Google Keywords Planner.

      Oczywiście przy doborze słów możesz kierować się intuicją. Ale nie rób zbyt długiej listy. Chociaż czasami możemy zaryzykować dopasowanie wielu słów do domeny, nasze możliwości opisania filmu w YouTube są ograniczone. Jeśli masz zbyt wiele pomysłów, wybierz tylko te elementy, które Twoim zdaniem są najlepsze i najbardziej konkurencyjne. Możesz również wpisać dowolną frazę kluczową, a wyszukiwarka automatycznie poda propozycje na podstawie tej frazy.
    2. Drugim krokiem jest optymalizacja opisu pod filmem na YouTube. Jak marketerzy wykorzystują to do reklamy? To idealne miejsce dla wyszukiwarki do indeksowania fraz kluczowych związanych z tematyką filmu. Często nawet nie zauważamy, że nasz opis jest już doskonale przygotowany do indeksowania przez robota Google. Masz 5000 znaków ze spacjami. Jakość tekstu powinna zadowolić Ciebie, widza i wyszukiwarkę. Dlaczego widz jest tak ważny w tym łańcuchu? Ostatecznie zrozumienie opisu, który jest częścią samego filmu, może wpłynąć na jego ogólną ocenę (w postaci „kciuka w górę”), co następnie przekłada się na popularność i więcej wyświetleń, a także lepszą pozycję. Ważne jest również miejsce w tekście, w którym umieścisz frazy kluczowe. Postaraj się użyć tego najważniejszego słowa w pierwszych 25 słowach rozpoczynających tekst i powtarzać je oraz wszystkie inne naturalnie w pozostałych
    3. Trzecim krokiem jest #optymalizacja marki. Tagi nie są bardzo ważne, ale pomagają w optymalizacji. Pamiętaj jednak, że duża ich ilość niekoniecznie oznacza lepsze efekty. Zbierz listę tagów, począwszy od najbardziej ogólnych, ale ważnych, po te, które są tylko luźno związane z tematem. Jeśli nie możesz zidentyfikować listy marek, przejrzyj konkurencyjne kanały. Tagi nie muszą być unikalne dla Twoich filmów. Im bardziej konkurencyjnych marek używasz, tym lepsza będzie strategia marketingowa Twojego profilu. Filmy z tymi samymi tagami YouTube są wzajemnie polecane.
    4. Krok czwarty, dodaj napisy w różnych językach. Nie chodzi o tłumaczenie treści na wszystkie języki świata. Zwykle wystarcza angielski. To znaczy, jeśli nie planujesz podbijać innych rynków. Jeśli chcesz dotrzeć do szerszej publiczności, możesz włączyć napisy dla widzów. Nie musisz ich zmuszać do wpisywania ścieżki przez cały film. Opcje YouTube pozwalają użytkownikowi dodać tylko część napisów, które następnie może uzupełnić drugi lub trzeci widz. Jest to przydatna opcja dla firm lub influencerów, którzy regularnie dodają wiele filmów i nie mają czasu na ich tłumaczenie za każdym razem. Co ciekawe, wyszukiwarka może odczytać plik z napisami, a tym samym zaindeksować również tę treść. Zwiększa to możliwość międzynarodowego indeksowania, a Twój film pojawi się w wyszukiwarkach w innych językach niż oryginał. Pamiętaj, że jeśli pozwalasz swoim widzom na dodawanie napisów, powinieneś również zweryfikować ich poprawność. Kiedy dajesz wolną rękę, musisz również wdrożyć zasadę ograniczonego zaufania.
    5. Krok 5 to wykonanie i końcowe ekrany. Karty informacyjne to zwiastuny wyświetlane w prawym górnym rogu filmu. Możesz połączyć je z tematem, o którym mówisz, lub promować swój poprzedni film, a może kampanię crowdfundingową. Działa to trochę jak przejście na podstronę, na której można znaleźć szerzej omówiony temat. W mediach społecznościowych znajdują się interaktywne treści, które przyciągają uwagę użytkownika, dlatego użyteczność map po prostu działa. Mapy pomagają w budowaniu relacji z odbiorcą, zmuszając go do tego, aby nie był bierny wobec emitowanych treści. To potężne narzędzie dla marketerów. Podobnie jak w przypadku podstron, na które użytkownicy są kierowani w domenie, uwzględniamy możliwość zwiększenia widoczności profilu poprzez zwiększenie zaangażowania widzów. Ekrany końcowe to karty trwające od 5 do ostatnich 20 sekund filmu. Możesz na nim wypromować maksymalnie cztery przedmioty. Podobnie jak w przypadku map, mogą to być linki do Twoich poprzednich filmów lub po prostu tablice informacyjne. Pozwalają zatrzymać widza na kanale i zwiększyć liczbę wyświetleń. Ponownie, jest to bardziej marketing niż poprawa SEO, ale nadal ma duży wpływ na zaangażowanie odbiorców. Źródło: www.youtube.com/channel/UC8JbbaZ_jgdsoUqrZ2bXtQQ
    6. Krok szósty to nazwa. Tytuł wydaje się obejmować pierwszy punkt przewodnika. Jednak nie zawsze mamy pomysł (nazwę). Ale po zoptymalizowaniu tagów, przepisaniu i dopasowaniu kart znacznie lepiej będzie nam porównywać. Przede wszystkim, podobnie jak grafika otwierająca, nagłówek powinien zapadać w pamięć i zawierać frazy kluczowe, które po dokładnej analizie można skutecznie przypisać wybierając z tagów. Nie przesadzaj jednak z ilością fraz kluczowych w tytule i opisie. Wyszukiwarki bardzo dobrze radzą sobie z blisko położonymi synonimami. Masz krótkie zdanie, więc najważniejsze wyrażenie kluczowe umieść jak najbliżej początku, ponieważ tytuł jest często skracany, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych.
    7. Siódmym etapem, stosunkowo obszernym pod względem treści, jest widz. Filmy na YouTube są przede wszystkim dla ludzi. Portal zwraca większą uwagę na to, jak użytkownicy reagują na filmy, niż na odpowiednią optymalizację. W końcu to widzowie tworzą ten profil, dają „łapki w górę” i subskrybują kanały. Co ciekawe, im dłużej możesz utrzymać ich uwagę, tym lepiej dla Twojego kanału, a dotyczy to zwłaszcza rzeczywistego czasu spędzonego na oglądaniu filmu. Oglądanie 70% 15-minutowego filmu jest ważniejsze niż 100% 5-minutowego filmu. Liczy się to, ile czasu widz spędza na Twoim kanale: czy opuści go po trzech minutach? Czy przejdzie mapę do następnego filmu? A może obejrzeć kolejne pięć filmów? Każda reakcja użytkownika jest ważna. Pamiętaj więc, że nawet jeśli optymalizujesz wideo pod kątem SEO, tworzysz napisy lub tagi przede wszystkim dla odbiorców. Bo tylko to, jak reagują na tę optymalizację, potwierdza jej skuteczność.
  • Pierwszym krokiem w optymalizacji jest poznanie fraz kluczowych, na które chcemy znaleźć się jak najwyżej w wyszukiwarce. W wyszukiwaniu słów kluczowych na YouTube pomagają nam programy, których używamy do tworzenia audytu dla Google. Tutaj możemy skorzystać zarówno z narzędzi płatnych, jak SENUTO czy AHREFS, jak i darmowych, czyli Google Keywords Planner.

    Oczywiście przy doborze słów możesz kierować się intuicją. Ale nie rób zbyt długiej listy. Chociaż czasami możemy zaryzykować dopasowanie wielu słów do domeny, nasze możliwości opisania filmu w YouTube są ograniczone. Jeśli masz zbyt wiele pomysłów, wybierz tylko te elementy, które Twoim zdaniem są najlepsze i najbardziej konkurencyjne. Możesz również wpisać dowolną frazę kluczową, a wyszukiwarka automatycznie poda propozycje na podstawie tej frazy.
  • Drugim krokiem jest optymalizacja opisu pod filmem na YouTube. Jak marketerzy wykorzystują to do reklamy? To idealne miejsce dla wyszukiwarki do indeksowania fraz kluczowych związanych z tematyką filmu. Często nawet nie zauważamy, że nasz opis jest już doskonale przygotowany do indeksowania przez robota Google. Masz 5000 znaków ze spacjami. Jakość tekstu powinna zadowolić Ciebie, widza i wyszukiwarkę. Dlaczego widz jest tak ważny w tym łańcuchu? Ostatecznie zrozumienie opisu, który jest częścią samego filmu, może wpłynąć na jego ogólną ocenę (w postaci „kciuka w górę”), co następnie przekłada się na popularność i więcej wyświetleń, a także lepszą pozycję. Ważne jest również miejsce w tekście, w którym umieścisz frazy kluczowe. Postaraj się użyć tego najważniejszego słowa w pierwszych 25 słowach rozpoczynających tekst i powtarzać je oraz wszystkie inne naturalnie w pozostałych
  • Trzecim krokiem jest #optymalizacja marki. Tagi nie są bardzo ważne, ale pomagają w optymalizacji. Pamiętaj jednak, że duża ich ilość niekoniecznie oznacza lepsze efekty. Zbierz listę tagów, począwszy od najbardziej ogólnych, ale ważnych, po te, które są tylko luźno związane z tematem. Jeśli nie możesz zidentyfikować listy marek, przejrzyj konkurencyjne kanały. Tagi nie muszą być unikalne dla Twoich filmów. Im bardziej konkurencyjnych marek używasz, tym lepsza będzie strategia marketingowa Twojego profilu. Filmy z tymi samymi tagami YouTube są wzajemnie polecane.
  • Krok czwarty, dodaj napisy w różnych językach. Nie chodzi o tłumaczenie treści na wszystkie języki świata. Zwykle wystarcza angielski. To znaczy, jeśli nie planujesz podbijać innych rynków. Jeśli chcesz dotrzeć do szerszej publiczności, możesz włączyć napisy dla widzów. Nie musisz ich zmuszać do wpisywania ścieżki przez cały film. Opcje YouTube pozwalają użytkownikowi dodać tylko część napisów, które następnie może uzupełnić drugi lub trzeci widz. Jest to przydatna opcja dla firm lub influencerów, którzy regularnie dodają wiele filmów i nie mają czasu na ich tłumaczenie za każdym razem. Co ciekawe, wyszukiwarka może odczytać plik z napisami, a tym samym zaindeksować również tę treść. Zwiększa to możliwość międzynarodowego indeksowania, a Twój film pojawi się w wyszukiwarkach w innych językach niż oryginał. Pamiętaj, że jeśli pozwalasz swoim widzom na dodawanie napisów, powinieneś również zweryfikować ich poprawność. Kiedy dajesz wolną rękę, musisz również wdrożyć zasadę ograniczonego zaufania.
  • Krok 5 to wykonanie i końcowe ekrany. Karty informacyjne to zwiastuny wyświetlane w prawym górnym rogu filmu. Możesz połączyć je z tematem, o którym mówisz, lub promować swój poprzedni film, a może kampanię crowdfundingową. Działa to trochę jak przejście na podstronę, na której można znaleźć szerzej omówiony temat. W mediach społecznościowych znajdują się interaktywne treści, które przyciągają uwagę użytkownika, dlatego użyteczność map po prostu działa. Mapy pomagają w budowaniu relacji z odbiorcą, zmuszając go do tego, aby nie był bierny wobec emitowanych treści. To potężne narzędzie dla marketerów. Podobnie jak w przypadku podstron, na które użytkownicy są kierowani w domenie, uwzględniamy możliwość zwiększenia widoczności profilu poprzez zwiększenie zaangażowania widzów. Ekrany końcowe to karty trwające od 5 do ostatnich 20 sekund filmu. Możesz na nim wypromować maksymalnie cztery przedmioty. Podobnie jak w przypadku map, mogą to być linki do Twoich poprzednich filmów lub po prostu tablice informacyjne. Pozwalają zatrzymać widza na kanale i zwiększyć liczbę wyświetleń. Ponownie, jest to bardziej marketing niż poprawa SEO, ale nadal ma duży wpływ na zaangażowanie odbiorców. Źródło: www.youtube.com/channel/UC8JbbaZ_jgdsoUqrZ2bXtQQ
  • Krok szósty to nazwa. Tytuł wydaje się obejmować pierwszy punkt przewodnika. Jednak nie zawsze mamy pomysł (nazwę). Ale po zoptymalizowaniu tagów, przepisaniu i dopasowaniu kart znacznie lepiej będzie nam porównywać. Przede wszystkim, podobnie jak grafika otwierająca, nagłówek powinien zapadać w pamięć i zawierać frazy kluczowe, które po dokładnej analizie można skutecznie przypisać wybierając z tagów. Nie przesadzaj jednak z ilością fraz kluczowych w tytule i opisie. Wyszukiwarki bardzo dobrze radzą sobie z blisko położonymi synonimami. Masz krótkie zdanie, więc najważniejsze wyrażenie kluczowe umieść jak najbliżej początku, ponieważ tytuł jest często skracany, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych.
  • Siódmym etapem, stosunkowo obszernym pod względem treści, jest widz. Filmy na YouTube są przede wszystkim dla ludzi. Portal zwraca większą uwagę na to, jak użytkownicy reagują na filmy, niż na odpowiednią optymalizację. W końcu to widzowie tworzą ten profil, dają „łapki w górę” i subskrybują kanały. Co ciekawe, im dłużej możesz utrzymać ich uwagę, tym lepiej dla Twojego kanału, a dotyczy to zwłaszcza rzeczywistego czasu spędzonego na oglądaniu filmu. Oglądanie 70% 15-minutowego filmu jest ważniejsze niż 100% 5-minutowego filmu. Liczy się to, ile czasu widz spędza na Twoim kanale: czy opuści go po trzech minutach? Czy przejdzie mapę do następnego filmu? A może obejrzeć jeszcze pięć filmów? Każda reakcja użytkownika jest ważna. Pamiętaj więc, że nawet jeśli optymalizujesz wideo pod kątem SEO, tworzysz napisy lub tagi przede wszystkim dla odbiorców. Bo tylko to, jak reagują na tę optymalizację, potwierdza jej skuteczność.
  • Zwracaj uwagę na miniaturki

    Miniatury są znacznie ważniejsze niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Gdy użytkownik wyszukuje określone hasło w YouTube, pojawia się lista wyników z podglądami różnych filmów. Jeśli więc Twoje podglądy są atrakcyjne, użytkownik chętniej w nie kliknie. Kluczem do dobrej miniatury jest:

    • Powinien pojawić się człowiek.
    • Tytuł filmu powinien wyglądać bardziej opisowo.
    • Powinien pasować do ogólnej estetyki filmu i marki.

    Co mogę zrobić, aby zwiększyć swoje szanse na pojawienie się w wynikach wyszukiwania?

    • Tytuły i opisy – powinny zawierać słowa kluczowe. • Używaj słów kluczowych w swoim filmie. • Utrzymanie uwagi odbiorców — YouTube bierze pod uwagę wyświetlenia, polubienia i udostępnienia • Kategorie — właściwa klasyfikacja pomaga YouTube zrozumieć, o czym jest Twój film • Tagi — jak powyżej.

    3. Grupa docelowa

    Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines de afiliación y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Więcej informacji
    Privacidad