
Wszystko w YouTube jest mierzalne, analizowalne i zapewnia niesamowity wgląd w zachowanie widzów. Możesz więc użyć go do pomiaru ROI (zwrotu z inwestycji) swojej firmy i pomiaru wpływu marketingu wideo. YouTube może pokazać Ci, kim są Twoi widzowie, jak długo i jak często oglądają treści na kanale, a co najważniejsze, w jaki sposób wchodzą w interakcję z Twoimi filmami. Złe filmy nie będą interesujące dla Twoich widzów. Wysokiej jakości filmy urzekają widzów do ostatniej sekundy. YouTube Analytics może nie wystarczyć, jeśli chodzi o zarządzanie i optymalizację treści kanału YouTube. Jednak w rękach doświadczonego i świadomego marketera takie narzędzie toruje drogę do skutecznej optymalizacji kanału i zwiększenia przychodów ze strony.
YouTube oferuje naprawdę fantastyczne rozwiązania reklamowe. Reklamy True View In-Stream płacą tylko wtedy, gdy użytkownik obejrzy reklamę przez co najmniej 30 sekund. Reklamy True View In Display, wyświetlane w polecanych i promowanych filmach wideo, zarabiają tylko wtedy, gdy użytkownik je kliknie i odtworzy. Platforma reklamowa YouTube jest powiązana z Google AdWords i oferuje wiele możliwości remarketingu i precyzyjnych technik kierowania reklam. Możesz na przykład utworzyć listę osób, które obejrzały Twój film, ale nie subskrybują Twojego kanału, i przypomnieć im o możliwości za pomocą krótkiego wideo wezwania do działania.
Dodaj osoby do kanału firmowego
Aby dodać nową osobę do kanału YouTube, przejdź do: https://www.youtube.com/account i kliknij „Dodaj lub usuń menedżerów” .
Jak założyć kanał na YouTube i dlaczego warto go prowadzić?
Prowadzenie kanału w YouTube to skuteczny sposób docierania do szerszej publiczności, angażowania się w nią i dyskusji z nią. Wielką zaletą konta YouTube jest to, że jest całkowicie bezpłatne. Gwarantuje również dostęp do statystyk, które podpowiadają, kto jest zainteresowany teściem podanym przez twórcę.
Jeśli treść jest ciekawa i niepowtarzalna, z pewnością w krótkim czasie dotrze do szerokiego grona odbiorców. A to buduje określony potencjał reklamowy.
Na filmach można zarobić niemałe pieniądze, co pokazują przykłady najpopularniejszych twórców internetowych. Właściciele najczęściej odwiedzanych kanałów mogą pochwalić się milionami wyświetleń swoich filmów, znaczącymi umowami reklamowymi i dochodami z samego YouTube.
Zarabiaj na swoim kanale
Istnieje kilka sposobów zarabiania na kanale YouTube. Każdy właściciel kanału może wybrać ten, który najlepiej odpowiada jego indywidualnym potrzebom. Oto kilka opcji do wyboru:
Możesz zostać partnerem YouTube. Gdy YouTube uzna, że Twój kanał ma wystarczającą liczbę widzów, możesz zacząć zarabiać na reklamach YouTube w modelu CPM (koszt za milę), co oznacza, że otrzymujesz zapłatę za każde 1000 wyświetleń reklamy. Średni koszt to 2 USD za 1000 wyświetleń. Aby wziąć udział w programie partnerskim YouTube, Twój kanał musi mieć co najmniej 4000 godzin wyświetleń. Czas oglądania treści publicznych i 1000 subskrybentów w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Ta trasa jest dość wymagająca i niezbyt dobrze płatna.
O czym należy pamiętać, prowadząc kanał YouTube?
Pierwszą rzeczą, która często pojawia się w innych wątkach marketingowych, są badania odbiorców. Decydując się na markowy kanał na YT, warto wiedzieć, z kim chcemy rozmawiać. Jak pokazują statystyki, YouTube nie skupia się wyłącznie na najmłodszych odbiorcach. Grupa wiekowa 13-17 lat jest trzecią co do wielkości, a usługi docierają głównie do grupy wiekowej 18-24 lata (grupa największa), a następnie do grupy wiekowej 25-34 lata. W ostatnim czasie znacznie wzrosło również zainteresowanie starszych użytkowników. A w jakim wieku jest Twoja grupa docelowa? Jakie są jego oczekiwania? Jak się komunikuje? Warto to wszystko wiedzieć przed założeniem kanału.
Materiały wideo publikowane na YouTube to świetna obecność reklamowa, którą można obejrzeć w wyszukiwarce Google oraz na samym portalu. Podobnie jak w sieci, również tutaj ważnym czynnikiem będzie optymalizacja kanału i poszczególnych filmów. Im lepiej film zostanie umieszczony, tym większy będzie jego zasięg i dotrze do większej liczby zainteresowanych. To nie jedyna rzecz do zapamiętania.