
Teoretycznie tak. W praktyce wymaga to pewnych umiejętności, predyspozycji i osiągnięć w niszy, które nadają się do znaczącej monetyzacji. Każdy może dodać film, tworząc bezpłatny kanał za pomocą konta Google i Gmail. Jednak nie każdy ma wiedzę, jak prowadzić skuteczny marketing. Warto wiedzieć np.
a) Jak często należy publikować nowe filmy
Ile można zarobić na YouTube za obejrzenie?
Przede wszystkim należy pamiętać, że YouTube płaci twórcom za oglądanie ich filmów. Świetnym przykładem jest Karol Friz Wiśniewski i jego kanał YouTube o tej samej nazwie. Aby zilustrować cały proces, wybraliśmy tego kreatora, ponieważ jest on obecnie jednym z najpopularniejszych. To on zapoczątkował projekt „Ekipa”, który młodsi widzowie znają głównie z pracy na YouTube. Starsi odbiorcy po raz pierwszy usłyszeli o nim, gdy dzieciaki oszalały na punkcie słynnych lodów powstałych we współpracy Ekipy i Korala.
Filmy Friza należą obecnie do najpopularniejszych w YouTube. Każdy wydany odcinek gromadzi od 1 do 3 milionów wyświetleń. Jak to wpływa na zarobki YouTuberów? Ceny za tysiąc wyświetleń reklamy są zróżnicowane – od kilku groszy do kilku złotych. Ale średnio można liczyć na około 1 zł za 1000 wyświetleń. Stworzony przez Friza film „To były najlepsze chwile w naszym życiu” miał 2,5 mln wyświetleń, a twórca zarobił 2,5 tys. zł.
To nie wydaje się dużo, ale pamiętaj, że to na wideo!
Jakie są wymagania YouTube?
Oczywiście, aby zarabiać w YouTube, musimy posiadać własne materiały lub mieć prawo do ich komercyjnego wykorzystywania. Dotyczy to zarówno obrazu, jak i dźwięku. Bez tych praw możemy przesyłać filmy do YouTube, ale nie możemy na nich zarabiać. Tak powstały różnego rodzaju kompilacje, czyli łączenie różnych filmików w jeden (a szkoda, bo byłby to chyba jeden z prostszych sposobów zarabiania na YouTube).
Na szczęście w Internecie można również bezpłatnie pobierać filmy i muzykę, które możemy wykorzystać w celach komercyjnych.
Współpraca i sieci afiliacyjne
Coraz popularniejszą formą reklamy jest współpraca z influencerami, którzy reklamują się swoim zasięgiem – polecają, oceniają nasz produkt lub usługę. Decydując się na taką reklamę należy pozyskać jak najwięcej danych o zasięgu influencera i upewnić się, że zasięg nie jest sztuczny. Do mniejszych influencerów docieramy bezpośrednio poprzez prezentację naszej oferty, większych wspierają zazwyczaj sieci partnerskie lub reprezentujący ich managerowie.
Ciekawą formą reklamy są również sieci afiliacyjne zrzeszające partnerów, czyli marketerów – wydawców, którzy posiadają źródła ruchu, na których chcą zarabiać w zamian za % sprzedaży towarów lub polecanych przez nich usług. Między innymi na podstawie takich zleceń – podziału zysków z partnerami – Amazon zbudował swoje imperium. Dlatego jeśli mamy wyspecjalizowany produkt, warto zwrócić się do sieci afiliacyjnych, które w zamian za niewielki procent konwersji mogą nam zaoferować ciekawą ofertę i jakość ruchu od swoich afiliantów.
Dołącz do programu partnerskiego YouTube.
Reklamy to często pierwsze źródło przychodów, które odkrywasz. Dołączenie do programu partnerskiego YouTube i skonfigurowanie zarabiania to kluczowy krok, niezależnie od tego, czy chcesz zarabiać w YouTube bez tworzenia filmów, czy jako dostawca treści.
Musisz wyrazić zgodę na wszystkie zasady zarabiania w YouTube i mieszkać w regionie lub kraju, w którym dostępny jest program partnerski YouTube. Gdy osiągniesz 1000 wspierających i 4000 godzin oglądania rocznie, możesz ubiegać się o zarabianie.