
Każdy autor, który chce zarabiać na swoim kanale i spełnia powyższe wymagania, musi powiązać swój kanał z AdSense. Jego zadaniem jest dopasowywanie reklam na stronach internetowych, w tym na kanałach YouTube, na podstawie ich zawartości oraz użytkowników wchodzących w interakcję z zamieszczonymi treściami. Same reklamy są tworzone i opłacane przez reklamodawców promujących ich produkty. Zarobki są oczywiście różne, ponieważ reklamodawcy płacą różne ceny za różne rodzaje wyświetlanych reklam. Należy zaznaczyć, że sam udział w programie AdSense nie wymaga żadnego wkładu finansowego ze strony użytkownika. Twórca może również przeglądać poszczególne reklamy i decydować, czy pokazać je w swoich filmach.
Wysokość rekompensaty za nadawane reklamy różni się w zależności od kraju. W Polsce średni miesięczny dochód youtubera to około 9 000 zł, a youtuberzy lifestylowi zarabiają około dwa razy więcej niż youtuberzy grający. Ale sami twórcy rzadko dzielą się publicznie swoimi zarobkami. Te kwoty to jednak luka w porównaniu do rekordzistów świata. Co ciekawe, rekordzistą jest dziewięcioletni chłopiec, który prowadzi kanał o nazwie „Ryan’s World”. W swoich filmach chłopiec rozkłada różne zabawki. Tylko w 2020 roku dodał do konta prawie 30 milionów dolarów! Wpływ na tę kwotę miały jednak nie tylko wpływy z emisji reklam, ale również umowy licencyjne z firmami zabawkarskimi.
Konwertuj subskrybentów newslettera na subskrypcje YouTube
Jeśli masz bazę mailingową, dobrym rozwiązaniem byłoby powiadomienie subskrybentów z Twojej bazy danych, że ten lub inny kanał został uruchomiony. Rozwijają tematy związane z tym, co otrzymują w formie e-maili. Gwarantuje Ci to, że niektóre osoby klikną przycisk subskrypcji i będą regularnie wracać do Twoich treści.
Niestety, ta taktyka jest przeznaczona dla zaawansowanych użytkowników, ponieważ niewielu początkujących ma bazę danych poczty.
Subskrypcje do kupienia – cena, którą warto zapłacić
Jednym z wyzwań, przed którymi staniemy, uruchamiając nowy kanał, będzie zdobycie 1000 subskrypcji YouTube i 4000 godzin oglądania filmów. Oto wymagania, które musimy spełnić, aby zostać partnerem YouTube i zacząć zarabiać na naszych filmach. Osiągnięcie takiej statystyki bez awansu zajmuje zwykle rok do kilku lat. Najczęstszym sposobem, w jaki twórcy uzyskują nowe subskrypcje, jest udostępnianie filmów innym twórcom lub po prostu proszenie o subskrypcje w grupach w internecie.
Drugi sposób nie jest zbyt elegancki i może wprowadzić w błąd potencjalnych widzów na naszym kanale. Co jednak zrobić, by przyciągnąć pierwszych widzów, w końcu kanał bez abonamentu ich do nas nie przyciągnie. Kupowanie subskrybentów okazuje się dobrą metodą. Jednym z serwisów, który umożliwia zakup prawdziwych subskrypcji YouTube jest agencja marketingowa Wypromowani.pl. Z pomocą tej strony Twój kanał zyska wielu nowych widzów, co pozwoli na zwiększenie jego zasięgu i odblokowanie możliwości zarabiania. Czy zatem 0,99 zł za najtańszy pakiet to dużo? Naszym zdaniem korzystna cena za szybki rozwój kanału YouTube.
Zdobycie dużej liczby wyświetleń w YouTube jest przyjemne i zdecydowanie pomaga budować współpracę z firmami lub relacje z innymi YouTuberami. Pokazują one, że nasz film cieszy się popularnością, co dzięki algorytmom może przyciągnąć wielu nowych widzów do obejrzenia naszego filmu. Warto więc zainwestować w coś tak prostego, ale ważnego jak YouTube.
Dodanie kanału do programu partnerskiego i rozpoczęcie zarabiania pieniędzy zajmuje Ci rok!???
Przyjrzyjmy się aktualnym statystykom kanałów, które jeszcze nie zarabiają. Kanał głosowy Language Freak jest numerem jeden. Zaledwie 3,5 miesiąca po przesłaniu pierwszego filmu zgromadził 506 subskrypcji i 4251 godzin publicznego oglądania wideo. Czekamy tylko na 494 subskrybentów i monetyzacja powinna być włączona 🙂
Jest jednak jedna rzecz warta odnotowania. Statystyki kanału pokazują inną liczbę godzin oglądania niż kwota w kolumnie Zarobki w Studiu autorskim.
Dołącz do programu partnerskiego YouTube.
Reklamy to często pierwsze źródło przychodów, które odkrywasz. Dołączenie do programu partnerskiego YouTube i skonfigurowanie zarabiania to kluczowy krok, niezależnie od tego, czy chcesz zarabiać w YouTube bez tworzenia filmów, czy jako dostawca treści.
Musisz wyrazić zgodę na wszystkie zasady zarabiania w YouTube i mieszkać w regionie lub kraju, w którym dostępny jest program partnerski YouTube. Gdy osiągniesz 1000 wspierających i 4000 godzin oglądania rocznie, możesz ubiegać się o zarabianie.