
Po co zawracać sobie głowę tymi wszystkimi słowami kluczowymi związanymi z umieszczaniem w witrynach? Czy nie możesz rozpocząć działań SEO bez doboru słów? Odpowiedź jest jasna: nie.
Pozycjonowanie stron internetowych polega na poprawie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Jednak ta widoczność skupia się na czymś – na słowach kluczowych. Są to słowa i wyrażenia, które użytkownicy wpisują w oknie wyszukiwarki, aby znaleźć odpowiedzi na swoje pytania. Aby zobaczyli Twoją witrynę w wynikach wyszukiwania, muszą pasować do wprowadzonych przez siebie fraz. I dlatego całe to zamieszanie ze słowami kluczowymi jest podstawą SEO.
Rodzaje słów kluczowych
Słowa kluczowe są swoistym przewodnikiem dla Google i innych wyszukiwarek, dzięki któremu mogą poznać ważne informacje o serwisie, zrozumieć jego tematykę, poznać usługi i produkty oferta lub lokalizacja. Wybór słów kluczowych to pierwszy krok do skutecznego pozycjonowania, które zaowocuje wzrostem liczby organicznych wejść na stronę, a co za tym idzie większą liczbą konwersji i sprzedaży. Ważne jest, aby słowa kluczowe były trafne dla każdej grupy odbiorców na każdym etapie ścieżki zakupowej. Dzięki temu dotrzesz do szerszego grona odbiorców i zwiększysz swoje szanse na sprzedaż. Zanim przejdziemy do sedna, przyjrzyjmy się dostępnym typom słów kluczowych.
Krótkie zdania składające się z nie więcej niż trzech słów. Internauci najczęściej korzystają z nich na początku swoich poszukiwań. Ze względu na dużą liczbę i konkurencyjność charakteryzują się niskim współczynnikiem konwersji.
Słowa kluczowe marki
Są to frazy, w których występuje nazwa firmy, marki lub produktu.
Słowa kluczowe związane z marką są bardzo często używane przez użytkowników, gdy nie znają konkretnego adresu internetowego lub gdy szukają produktów określonej marki.
Tego typu frazy są używane w pozycjonowaniu lokalnym. Wyróżnia je to, że jednym ze słów jest najczęściej nazwa miasta lub regionu – np. „Warszawa Księgowość”.
Słowa związane z marką
Słowa kluczowe zawierające nazwę firmy to słowa związane z marką. Tego typu frazy są najczęściej wpisywane przez osoby wyszukujące konkretną markę. Jeśli nazwa Twojej firmy jest unikalna, istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twoja strona pojawi się na pierwszych pozycjach wyszukiwania. Przykład frazy związanej z marką: letnie buty Nike.
Są to wyrażenia odnoszące się do określonego miasta lub regionu. Jeśli Twoja działalność jest ściśle związana z konkretnym obszarem działalności, dobrym pomysłem jest pozycjonowanie strony internetowej z nazwą miasta lub województwa. Zwroty tego typu idealnie sprawdzają się w branży usługowej i turystycznej. Przykład lokalnego wyrażenia: Wulkanizator Gdańsk.
Wpisy i podstrony
W tym przypadku robimy to samo z małą różnicą. Najpierw otwieramy post lub stronę, do której chcemy dodać słowa kluczowe, a następnie przewijamy pod edytorem treści (ekran 2)
. Ponownie zobaczysz tytuł SEO, opis i inne pola ślimaka.